۷ بازی که گربه‌تان دیوانه‌اش می‌شود!

پیدا کردن بازی برای گربه‌ها، که البته با جیب شما هم کاری نداشته باشد، می‌تواند سخت باشد. در مطلب امروز ۷ بازی که شما و گربه‌تان عاشقش می‌شوید و به علاوه با بودجه شما هم کاری ندارد را به شما آموزش می‌دهیم!

7 بازی که گربه‌تان دیوانه‌اش می‌شود!

پیدا کردن بازی برای گربه‌ها، که البته با جیب شما هم کاری نداشته باشد، می‌تواند سخت باشد. در مطلب امروز 7 بازی که شما و گربه‌تان عاشقش می‌شوید و به علاوه با بودجه شما هم کاری ندارد را به شما آموزش می‌دهیم!

1- پازل جعبه کفشی

برای این بازی به یک جعبه کفش قدیمی، اسباب بازی محبوب گربه‌تان و مقداری خوراکی نیاز دارید. با استفاده از یک کاتر (تیز بر) سوراخ‌هایی به سایزهای مختلف در جعبه کفش ببرید. سپس درون جعبه کفش را پر از خوراکی، اسباب بازی و علف گربه کنید. در جعبه را ببندید و آن را با استفاده از چسب محکم کنید. سپس جعبه را در کنار گربه‌تان قرار دهید. از اینجا به بعد شما دیگر کاری ندارید جز اینکه تماشا کنید گربه‌تان چطور با این اسباب بازی جدید و کم خرجش بازی می‌کند!

2- پر و نخ

این بازی برای گربه‌های پر انرژی عالی است! برای این بازی می توانید یک اسباب بازی عصا مانند بخرید و یا خودتان با استفاده از سیخ‌های چوبی (یا هر چیز دیگری) یک چوبدستی بسازید. وسایل دیگری که نیاز دارید شامل نخ و پر یا یک زنگ است. پر یا زنگ را به وسیله نخ به انتهای چوبدستی وصل کنید و آن را بالای سر گربه‌تان حرکت دهید و او را تشویق به پرش و گرفتن آن کنید. برای اینکه جذابیت بازی را بیشتر کنید، چوب دستی را به آرامی از جلوی چشم گربه‌تان دور کنید و مواظب باشید که ممکن است ناگهانی به طرف آن بپرد و یا زیر مبلمان قایم شود و شما را با یک حمله غافلگیر کند! برای این بازی اتاقی با فضای خالی زیاد انتخاب کنید تا گربه‌تان حسابی جای فعالیت داشته باشد و به وسایل خانه هم آسیب نرسد. مطمئنا نمی‌خواهید گربه تان اشیای قیمتی خانه را بشکند!

3- بازی شکار

برخلاف باور عمومی این بازی فقط برای سگ‌ها جذاب نیست. بازی شکار غریضه شکارگری گربه‌تان را بیدار می کند و برای او بسیار جذاب است. حتما تا به حال متوجه شده اید گربه‌تان تا چه حد این شکار بازی را دوست دارد. برای آنکه حس شکار را در گربه بیدار کنید، اسباب بازی را از گوشه‌ای خانه به به گوشه‌ای دیگر پرت کنید. حواستان باشد از اسباب بازی نرم برای این کار استفاده کنید تا اولا در پرت شدن نشکند و دوما گربه‌تان بتواند به راحتی آن را گاز بگیرد و با دندانش حملش کند (چون حتما این کار را می‌کند!). حالا نگاه کنید گربه‌تان چه طور اسباب بازی را تعقیب می‌کند و در نهایت با گرفتن آن خود را روی زمین می‌اندازد و چند لگد هم نثار اسببا بازی نگون بخت می‌کند! حتما تعجب می‌کنید وقتی می‌بینید دوست پشمالو‌تان اسباب بازی را چند بار پیش شما برمی‌گرداند! او می‌خواهد دوباره بازی را با او تکرار کنید. این رفتار گربه‌تان را با دادن جایزه یا خوراکی به او، تشویق کنید.

4- قایم موشک

بازی مثل قایم موشک هم غریضه شکار را در گربه‌تان بیدار می کند. بازی به این صورت است که شما در جایی، پشت مبل، زیر میز و … قایم می‌شوید و گربه‌تان دنبال شما می‌گردد و شما را می‌گیرد. در اینجا شما خود طعمه گربه‌تان هستید!

5- کیسه کاغذی

یک خبر خوب و ارزان برای گربه داران: لازم نیست برای گربه‌تان اسباب بازی‌های گران و عجیب غریب بگیرید تا او را خوشحال کنید. به جای خرید اسباب بازی‌های گران، می توانید به راحتی کیسه‌های کاغذی خرید را به یک اسباب بازی خوب برای گربه‌تان تبدیل کنید. کیسه را از یک طرف روی زمین بخوابانید تا گربه‌تان بتواند به درون آن بخزد. سپس در همین زمان به سطوح بیرونی کیسه ناخن بکشید و به آن سیخونک بزنید.

6- بازی‌های تبلت

اگر تبلت دارید بدانید که صدها بازی برای گربه‌ها وجود دارد. خیلی از این بازی‌ها مجانی هستند و برای بقیه هم نیاز نیست پول زیادی بپردازید. 3 بازی از این بازی‌ها را بشناسید:

Games for Cats

Paint for Cats

Friskies Jitterbug

بعضی از این بازی ها حتی برای آیفون هم مجانی هستند.

7- کاغذ مچاله

دنبال وسیله‌ای ساد برای بازی با گربه‌تان می‌گردید؟ چیزی ساده تر و وسوسه انگیز تر از کاغذ مچاله پیدا نمی‌کنید. تنها کافی است یک تکه کاغذ را مچاله وگرد کنید، طوری که بر روی زمین قل بخورد. گربه‌ها از چیزی که روی زمین راه برود خوششان می‌آید، همینطور از صدایی که کاغذ مچاله ایجاد می‌کند. فقط حواستان باشد بعد از بازی کاغذ را از روی زمین بردارید تا گربه‌تان خانه را پر از کاغذ تکه پاره نکند!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان