باکس آفیس آخر هفته: Maze Runner: Death Cure درصدر جدول

«دونده هزارتو: علاج مرگ» Maze Runner: Death Cure با جهشی خود را به صدر جدول باکس آفیس آخر هفته، در اکران خود در داخل آمریکا، رساند و با فروش ۲۳

«دونده هزارتو: علاج مرگ» Maze Runner: Death Cure با جهشی خود را به صدر جدول باکس آفیس آخر هفته، در اکران خود در داخل آمریکا، رساند و با فروش 23.5 میلیون دلاری از 3787 سالن سینما، «جومانجی: به جنگل خوش‌آمدید» Jumanji: Welcome to the Jungle را از تاج‌وتخت فرمانروایی کنار زد.
آخرین قسمت از این مجموعه فیلم از کمپانی فاکس قرن بیستم 20th Century Fox که در مورد آینده‌ی ناگوار جهان است، فروش بسیار موفق و پرشوری در خارج از آمریکا دارد. این فیلم در آخر هفته‌ای که گذشت در 58 مارکت جهانی 62.6 میلیون دلار فروش داشت که جمع فروش خارجی آن را به 82 میلیون دلار و جمع فروش جهانی را به 105.5 میلیون دلار رساند که این ارقام اکران 21.6 میلیون دلاری در چین را نیز شامل می‌شود.

«دونده هزارتو: علاج مرگ» Maze Runner: Death Cure در اصل قرار بود سال پیش به سالن‌های سینما راه پیدا کند، اما اکران آن به خاطر مجروح شدن ستاره‌ی این مجموعه، دیلن اوبراین Dylan O’Brien در حین فیلم‌برداری، به تعویق افتاد. وس بال Wes Ball هر سه فیلم این مجموعه را کارگردانی کرده است که آخرین آن‌ها، «دونده هزارتو: مشقت‌های اسکرچ» Maze Runner: The Scorch Trials، در سپتامبر سال 2015 با 30.6 میلیون دلار فروش اکران شد. همچنین قسمت اول «دونده هزارتو» Maze Runner در سپتامبر سال 2014 اکرانی 32.5 میلیون دلاری را تجربه کرد.
در این قسمت گلدرها Glader به دفتر اصلی WCKD می‌روند تا دوستان خود را نجات دهند. نزدیک 60 درصد خریداران بلیت این فیلم زیر 25 سال سن داشتند.

«جومانجی: به جنگل خوش‌آمدید» Jumanji: Welcome to the Jungle — که برای سه هفته‌ی اخیر در صدر جدول جا خوش کرده بود — عملکرد موفقی داشت و با فروش 16.4 میلیون دلاری در 3553 سالن سینما در ششمین آخر هفته‌ی خود به جمع فروش داخلی 338 میلیون دلار رسید. این فیلم در سطح جهانی مرز فروش 822 میلیون دلار را رد کرده و بدون در نظر گرفتن تورم، پنجمین فیلم پرفروش سونی Sony در تاریخ است.
جایگاه بعدی جدول باکس آفیس متعلق به فیلم وسترن «متخاصمان» Hostiles به کارگردانی اسکات کوپر Scott Cooper، با بازی کریستین بیل Christian Bale و رزمند پایک Rosamund Pike، پس از نمایش در سالن‌هایی محدود در کریسمس، اکنون به تاخت‌وتاز در 2813 سالن سینما پرداخت. این فیلم مستقل که در جایگاه سوم قرار گرفت، فروش تخمینی 10.2 میلیون دلار را رقم زد و جمع فروش اولیه‌ی خود را به 12.1 میلیون دلار رساند.
«برترین شومن» The Greatest Showman در ششمین آخر هفته‌ی اکران خود، با افت ناچیز 11 درصد فروش 9.5 میلیون دلار را رقم زد و به جمع فروش 126.5 میلیون دلار در داخل آمریکا برای فاکس Fox و چرنین اینترتینمنت Chernin Entertainment دست پیدا کرد. این فیلم که بازی هیو جکمن Hugh Jackman در آن می‌درخشد در خارج از آمریکا تابه‌حال 133 میلیون دلار فروش داشته است که جمع فروش جهانی آن را به 259.6 میلیون دلار می‌رساند.

درحالی‌که «متخاصمان» Hostiles از دور رقابت‌های اسکار خارج شد، تعدادی از فیلم‌ها که نامزدی بهترین فیلم را در هفته‌ی گذشته به دست آوردند، از افزایش فروش در باکس آفیس بهره‌مند شدند. جلودار آن‌ها «پست» The Post به کارگردانی استیون اسپیلبرگ Steven Spielberg (از کمپانی فاکس قرن بیستم 20th Century Fox) و «شکل آب» The Shape of Water به کارگردانی گیرمو دل تورو Guillermo del Toro (از کمپانی فاکس سرچ‌لایت Fox Searchlight) هستند که درمجموع 13 نامزدی دریافت کردند.«پست» The Post در سومین آخر هفته‌ی خود با 8.9 میلیون دلار فروش از 2640 سالن سینما در مقام چهارم جدول باکس آفیس قرار گرفت و جمع فروش داخلی خود را به 58.5 میلیون دلار رساند. این فیلم درام از کمپانی پنتاگون پیپرز The Pentagon Papers با بازی مریل استریپ Meryl Streep و تام هنکس Tom Hanks افت 24 درصدی داشت که در مقایسه با افت 40 درصدی آخر هفته‌ی قبل، جهش قابل‌توجهی محسوب می‌شود.
«شکل آب» Shape of Water به‌آرامی نمایش‌های خود را گسترش داده و تعداد سالن‌های خود را به 1851 رساند. این فیلم افسانه‌ای بزرگ‌سالان 5.7 میلیون دلار فروش داشت. «شکل آب» در داخل آمریکا 37.7 میلیون دلار فروخته است و با فروش 13.9 میلیون دلاری از 10 مارکت اول خود، فروش جهانی را به 51.6 میلیون دلار رسانده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان