عشقولانس در باکس آفیس هفتگی سینمای ایران

سینما‌دوستان روزچینی سلام. طیق قرار همیشگی سری به باکس آفیس هفتگی سینمای ایران می‌زنیم تا ببینیم کدام یکی از تازه‌های اکران با استقبال مخاطبان روبرو بوده است و گیشۀ پرباری داشته است. فیلم کمدی عشقولانس با بازی اکبر عبدی بعد از آینه بغل دومین فیلم پرفروش هفتۀ گذشته بوده است که در ادامه آن را معرفی می‌کنیم.

عشقولانس در باکس آفیس هفتگی سینمای ایران

سینما‌دوستان روزچینی سلام. طیق قرار همیشگی سری به باکس آفیس هفتگی سینمای ایران می‌زنیم تا ببینیم کدام یکی از تازه‌های اکران با استقبال مخاطبان روبرو بوده است و گیشۀ پرباری داشته است. فیلم کمدی عشقولانس با بازی اکبر عبدی بعد از آینه بغل دومین فیلم پرفروش هفتۀ گذشته بوده است که در ادامه آن را معرفی می‌کنیم.

باکس آفیس هفتگی سینمای ایران- هفته اول بهمن

رتبهنام فیلمهفته اکرانتعداد سالنفروش هفتگی (میلیون تومان)مجموع فروش
1آینه بغل71791,792,358,00014,396,556,000
2عشقولانس284304,124,000657,641,000
3دخترعمو و پسرعمو4123261,283,0001,044,843,000
4پل خواب239194,026,000390,826,000
5کمدی انسانی133170,475,000259,634,000
6سد معبر462162,520,000992,575,000
7حریم شخصی64290,482,000730,234,000
8خالتور123078,285,0006,557,196,000
9 ثبت با سند برابر است 9 26 65,450,000 3,036,795,000
 10 خانه کاغذی 5 23 64,470,000 565,176,000

 

عشقولانس
محمدرضا گلزار، جواد عزتی و نازنین بیاتی در نمایی از فیلم آینه بغل

آینه بغل خیال ترک‌کردن صدر باکس آفیس را ندارد!

هفت هفته از اکران جدیدترین ساخته منوچهر هادی می‌گذرد و همچنان آینه بغل در صدر جدول فروش قرار دارد. هفتۀ گذشته این فیلم با فروش یک میلیاردی و 792 میلیون تومانی، مجموع فروش خود را به 15 میلیارد نزدیک کرد. دومین رتبه جدول فروش هفته را هم عشقولانس به خود اختصاص داد. دخترعمو و پسرعمو هم در خانه سوم جدول فروش قرار گرفت. سد معبر با سقوط سه‌پله‌ای ششمین پرفروش هفته شد. پل خواب هم با یک پله صعود در پلۀ چهارم فیلم‌های پرفروش ایستاد.

عشقولانس
سحر قریشی و چنگیز وثوقی در نمایی از فیلم عشقولانس

مؤلف معروف کتب درسی عربی فیلمساز می‌شود!

قرار است به تماشای یک فیلم شاد خانوادگی بنشیینید. فیلمی درباره نسل جوان و عشق. این فیلم که به تهیه‌کنندگی عبدالله باکیده جلوی دوربین رفته است، اولین فیلم سینمایی سید محسن ماهینی در مقام کارگردان است. سید‌محسن ماهینی نامی آشنا برای دانش آموزان در آستانۀ کنکور است. او یکی از مؤلفان و مدرسان کتب درسی عربی است. ماهینی که دانش‌آموختۀ رشتۀ فلسفه است، پس از تجربۀ موفق در حوزۀ تدریس و تألیف کتب عربی سراغ فیلمسازی آمده است تا شانس خود را در این میدان نیز بیازماید. تا پیش‌از‌این، از کارگردان و تهیه‌کنندۀ عشقولانس هیچ اثر شاخصی در سینمای ایران به چشم نمی‌خورد که نظر منتقدان را جلب کرده یا گیشه پرباری را رقم زده باشد. حالا عشقولانس در دومین هفتۀ اکرانش توانسته دومین فیلم پرفروش هفته گذشته شود.

این موفقیت در حالی است که به گفته یکی از عوامل فیلم عشقولانس در گفت‌و‌گو با روزچین، این فیلم هیچ‌گونه تبلیغات محیطی نداشته و تیزر آن هم با سانسور از تلویزیون پخش شده است. با تشکر از عوامل عشقولانس که تیزر بدون سانسور و عکس‌های فیلم را در اختیار گیشه هفت روزچین قرار دادند.

عشقولانس
لعیا زنگنه در نمایی از فیلم عشقولانس

با شوخی و خنده به دنبال عشق آسمانی!

بنا به گفته تهیه‌کنندۀ عشقولانس این فیلم می‌خواهد به مفاهیم الهی بپردازد و از سخن می‌گوید که به «عشق آسمانی» بدل می‌شود.

ماهینی در مصاحبه‌های خود گفته از شکل‌گیری ایده تا ساخت فیلم سه سال طول کشیده و او در ارتباطش با جوانان به این نتیجه رسیده است که دغدغۀ اصلی جوان‌های امروز عشق و ازدواج است! و به همین دلیل سراغ این موضوع رفته است. البته بر کسی پوشیده نیست از آغاز تاریخ سینمای داستانگوی خلقت این موضوع دستمایۀ آثار سینمایی بوده است. حالا باید دید آقای ماهینی در اولین ساختۀ خود چه بعد تازه‌ای از عشق را بر ما آشکار کرده یا چه خلاقیت و ظرافتی در ساخت فیلمش به کار برده است که عشقولانس را از بقیۀ آثاری با این مضمون متمایز می‌کند.

داستان عشقولانس دربارۀ دانشجوی جوانی به نام امیر است که با وجود اینکه خودش به عشق اعتقادی ندارد،  سعی دارد با راه انداختن یک آژانس عشقی مشکلات عشقی دانشجویان را حل کند و در ازای دریافت حق مشاوره نسخه‌های راهگشا برای مسائل عشقی سایر دانشجوها می‌پیچد. اما بالاخره قرعه با نام خودش می‌افتد و در طی یک شرط‌بندی عاشق می‌شود و… .

عشقولانس
فریبا متخصص و سحر قریشی در نمایی از فیلم عشقولانس

بازیگرانی که درگیر عشقولانس شدند

ماهینی در اولین تجربۀ خود از حضور نمکین اکبر عبدی بهره برده است تا بخشی از موفقیت فیلمش را تضمین کند و باز هم حضور تکراری علی صادقی، شوخی‌ها و مدل بازی‌ای که بارها در مجموعه‌های تلویزیونی از این بازیگر دیده‌ایم. کاش آقای ماهینی توانسته باشد ذره‌ای از ظرفیت بی‌نظیر  بازیگری اکبر عبدی را جلوی دوربین ببرد و فقط به گرفتن یک بازی سطحی خنده‌دار از او بسنده نکند. کاش علی صادقی تکراری را که کارش از کلیشه هم گذشته بشکند و طرحی نو دراندازد. اما به‌کار‌گرفتن بازیگرانی مانند لعیا زنگنه، فریبا کوثری، چنگیز وثوقی، محمود پاک‌نیت و فریبا متخصص که سینماگران مدت‌هاست از آنان و ظرفیت‌های بازیگری‌شان غافل مانده‌اند، اقدامی قابل‌تحسین است. البته قضاوت اینکه چقدر از قدرت بازیگری این هنرمندان بهره برده شده است با شما تماشاگران است.

بازیگران: اکبر عبدی، سحر قریشی، علی صادقی، بهاره افشاری، لعیا زنگنه، فریبا کوثری، چنگیز وثوقی، محمود پاک‌نیت، فریبا متخصص، شیرین بینا، نیما شاهرخ‌شاهی، محسن افشانی، آرش نوذری، یحیی بهرامپور، آوا دارویت، حدیثه تهرانی، رانا قیصر‌نژاد و هنرمند خردسال عرفان برزین، و با معرفی محمدعلی محمدی.

عشقولانس
اکبر عبدی در کنار مرحوم علی حاتمی هنگام فیلمبرداری فیلم مادر

دلمان برای اکبر عبدی تنگ شده است!

وقتی نام اکبر عبدی می‌آید باید از فیلم‌های مثلاً خنده‌دار سال‌های اخیرش گذشت و او را با مادر، هنرپیشه، آدم برفی، اجاره‌نشین‌ها به یاد آورد نه فیلم‌هایی که از همه قدرت بازیگری او سراغ نمک‌پراکنی او با لهجه شیرینش رفته‌اند و ساده‌ترین کار ممکن را از او خواسته‌اند. کاری که او در مصاحبه‌هایش هم می‌کند و به‌راحتی مردم را می‌خنداند. جدای از بازی او در خوابم می‌آد و سیمرغی که بر شانه‌اش نشست، خیلی وقت است که اهالی پیگیر سینما دلشان برای یک بازی درخشان از اکبر عبدی تنگ شده است.

 

عشقولانس را در سینما ببینید و دیدگاهتان را درباره آن با گیشه هفت در میان بگذارید.📽🎞🎬

 

این مقاله را در شبکه‌های اجتماعی بازنشر دهید
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر