فرادید؛ با نزدیک شدن به نمایشگاه اتومبیل ژنو، همه خودروسازان آماده میشوند تا وارد یک دور جدید از رقابت و تلاش برای فروش بیشتر شوند و این بین، برند فرانسوی دی اس در تلاش است تا به زودی از نسل کاملا جدید خودروی کراس خود با نام دی اس 3 کراسبک که علاوه بر فرم طراحی متفاوت از پلتفرمی جدید سود میبرد رونمایی کند.
به گزارش فرادید، این خودرو که قرار است به عنوان رقیب مستقیم آئودی کیو1 وارد بازارهای جهانی شود، تلاش دارد تا با یک تحول ساختاری گسترده، خود را در مقام جانشین محصولات لوکس بازار در این کلاس سخت و فشرده معرفی کند. موتور 1 وبسایت مشهور آمریکایی امروز با انتشار عکسهایی از یک خودروی پوشیده، عنوان کرده این مدل همان نسل جدید دیاس 3 کراسبک است که در مرز خودروهای هاچبک و کراساوورهای کامپکت ایستاده و در عین تحول در فرم کل بدنه، معماری خودرو نیز به کل تغییر کرده است.
این خودرو که بنا بر اعلام مدیران کنسرسیوم پیاسای (PSA) از نسل جدید پلتفورم سیامپی که مخصوص خودروهای کوچک این گروه صنعتی است، استفاده میکند از مهندسی مشترکی با نسل جدید پژو 208 برخوردار بوده و از زبان طراحی جدید کارخانه که برای نخستین بار در مدل 7 کراسبک مورد استفاده قرار گرفته سود میبرد.
عکسهای موتور1 نشان میدهد که دی اس3 کراسبک در حال گذراندن آزمایشهای سختی است که اغلب آنها در مسیرهای برفی و زمستانی انجام میگیرند. فرم کلی بدنه هم با اینکه زیر لایهای حفاظتی پوشانده شده به خودرویی مثل مینی کانتری من نزدیک است ضمن اینکه دی اس 3 کراس بک همچنان اصول طراحی خود مثل بدنه پر خط و اسپورت را حفظ کرده است.
گفته میشود کراساوور جدید دی اس به لطف تغییراتی که در آن داده شده، روی پلتفورم ای- سیامپی سوار شود تا به راحتی قادر به استفاده از موتورهای الکتریکی، تکنولوژیهای نیمه خودران و البته تجهیزات مدرن دیگر شود. دی اس برنامه دارد با نصب یک موتور الکتریکی 113 اسبی روی 3 کراسبک در کنار استفاده از باطریهای 50 کیلوواتی، محصول جدید خود را با قدرت مناسب و دامنه حرکتی 450 کیلومتری روانه بازار اروپا کند.
با اینکه همه انتظار داشتند تا سیتروئن سری جدید هاچبک دیاس3 را تولید کند اما گویا سیتروئن تا سال 2020 چنین قصدی ندارد. هاچبک دو در و نیمه لوکس دیاس از سال 2009 بدون تغییر ساختاری در بازار حضور داشته و در کمترین سطح از فروش قرار دارد.