سفیر ایران در گینه در گفتگو با مهر مطرح کرد:

پیگیری روابط اقتصادی ایران وگینه برای پیشبرد اهداف اقتصادمقاومتی

سفیر ایران در گینه گفت: بحث افزایش روابط اقتصادی بین دو کشور برای ما اهمیت بالایی دارد و این مسئله را در راستای پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی به جدیت پیگیری می کنیم.

پیگیری روابط اقتصادی ایران وگینه برای پیشبرد اهداف اقتصادمقاومتی

حمیدرضا وحید کیانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در گینه پیرامون اهمیت افزایش روابط اقتصادی میان ایران و گینه در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: بحث افزایش روابط اقتصادی بین دو کشور برای ما اهمیت بالایی دارد و این مسئله را در راستای پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی به جدیت پیگیری می کنیم.

وی گفت: به عنوان سفیر ایران در یک کشور آفریقایی این گله را دارم که چرا در داخل کمتر به قاره آفریقا، قاره فرصت ها پرداخته می شود، چرا که امروز بنا به آنچه سازمان ملل متحد اعلام کرده، بیشترین حجم سرمایه گذاری ها در آفریقا صورت می گیرد. 

کیانی افزود: کشور گینه ظرفیت های اقتصادی مناسبی دارد و دارای اشتراکات خوبی با ایران است، گینه 95 درصد مسلمان دارد و آن کشور به ایران به عنوان کشوری مستقل، اسلامی و دارای جایگاهی خوب در منطقه غرب آسیا نگاه می کند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در گینه با بیان اینکه در حال حاضر به قدری فرصت و امکانات مختلف در گینه و دیگر کشورهای آفریقایی وجود دارد که جای کار بسیاری را برای ما در دو بخش دولتی و خصوصی می گذارد، تاکید کرد: می توانیم از این فرصت ها در راستای رونق هر چه بیشتر اقتصاد و پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: ایران با توجه به ظرفیت های مختلفی که دارد می تواند در کشورهای آفریقایی سهم بیشتری را در فعالیت های اقتصادی داشته باشد، انتقال تکنولوژی بومی ایران به آفریقا و کشورهای مختلف آن از جمله گینه، می تواند برای مردم آن کشورها هم جذابیت های خاص خودش را داشته باشد.

کیانی در پایان خاطرنشان کرد: این سوال را از خودمان مطرح کنیم که چرا برخی نمی خواهند که ایران وارد آفریقا شود، چرا که قطعا ورود ایران به فعالیت های اقتصادی و تجاری با کشورهای آفریقایی برای کسانی که امروز در آن کشورها دارای روابط خوب و منافع اقتصادی هستند تهدیدی به حساب می آید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان