ماهان شبکه ایرانیان

سردار علی‌پور:

بخش محتوایی مرکز فرهنگی دفاع مقدس خوزستان اسفندماه تکمیل می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان گفت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول در طی دو دهه به دلایل مختلف که یکی از آنها بحث بودجه بود تکمیل شد.

بخش محتوایی مرکز فرهنگی دفاع مقدس خوزستان اسفندماه تکمیل می‌شود

سردار محمد علی‌پور در گفت‌گو با ایسنا با اشاره به جایگاه استان خوزستان در دوران دفاع مقدس بیان کرد: خوزستان در دوران دفاع مقدس نقش ویژه‌ای داشته است. یکی از شهرهایی که به عنوان پایتخت مقاومت و پایداری در این استان شکل گرفت دزفول است که در طول هشت سال دفاع مقدس بارها مورد تهاجم انواع موشک‌ها و بمباران‌های هوای و آتش توپخانه دشمن قرار گرفت و با تقدیم هزاران شهید آزاده و رزمنده ایستادگی کرد.

وی افزود: مردم دزفول با داشتن این پیشینه تاریخی و مقاومتی که کردند  باعث شدند که دشمن به اهداف خودش نرسد.  در سال 87 بنیاد حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس بر اساس رسالتی که در زمینه تدوین، نگهداری، اثربخشی و جلوگیری از تحریف آثار دفاع مقدس تشکیل شد. در استان خوزستان نیز در حوزه نگهداری در رابطه بادستاوردهای دفاع مقدس در حوزه مکتوب و غیر مکتوب مجموعه فرهنگی دفاع مقدس در زمینی به مساحت 18 هزار متر مربع با زیربنای مسقف 4500 متر مربع در دو طبقه شامل نمایشگاه، کتابخانه، سالن اجتماعات، گالری‌های آثار دفاع مقدس و محوطه  ساخته شد. این مجموعه در طی دو دهه به دلایل مختلف که یکی از آنها بحث بودجه بود تکمیل شد.

سردار علیپور خاطرنشان کرد:  با تشکیل یک شورای راهبردی توانستیم بحث محتوایی این مرکز را طراحی و اجرا کنیم تا برای دهه فجر توسط ویدئو کنفرانس از سوی رئیس جمهور افتتاح شود. در بحث معماری 98 درصدر، در زمینه چیدمان و محتوا حدود 85 درصد پیشرفت داشته‌ایم. همچنین 20 درصد از بخش محتوایی مرکز فرهنگی دفاع مقدس باید توسط هنرمندان تکمیل شود در این راستا هنرمندان گفته‌اند تا 20 اسفند ماه امسال کارهایشان آماده خواهد شد. علاوه بر این کتابخانه، گالری‌ها، محوطه، بقعه شهدای گمنام فعال هستند.همچنین چیدمان محوطه هم  کارش رو به اتمام است.

وی در پایان گفت: با هماهنگی‌های که با یگان هوا فضای سپاه داشته‌ایم نزدیک به پنج نوع موشک در محوطه مرکز فرهنگی مستقر کرده‌ایم که یکی از آنها 18 متر طول دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان