ماهشهر میزبان پروژه ١.٣ میلیارد دلاری ایدرو و بخش خصوصی

سرمایه‌گذاری در واحد تبدیل گاز طبیعی به الفین و صنایع پایین دستی پتروشیمی در حجم سرمایه گذاری ١.٣ میلیارد دلار ظرف مدت سه سال در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر مدنظر قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، اساسنامه شرکت مشترک سرمایه گذاری در واحد تبدیل گاز طبیعی به الفین و صنایع پایین دستی پتروشیمی ظهر امروز در محل ساختمان وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، منصور معظمی مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و سرمایه گذاران بخش خصوصی به امضا رسید.

مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به اینکه سهام ایدرو در این پروژه ١٩ درصد است، بیان کرد: حجم کل سرمایه گذاری ١.٣ میلیارد دلار است که در فاز اول پروژه رقمی معادل ١٥٠ میلیون دلار مدنظر قرار می گیرد.

معظمی با بیان این‌که جلوگیری از خام‌فروشی و توجه به ارزش افزوده در راستای اقتصاد مقاومتی از عمده برنامه‌های در دستور کار است، خاطر نشان کرد: پس از یک سال مذاکره سنگین در مورد این پروژه جهت انجام مشارکت منطقی به تفاهم رسیدیم.

وی افزود: ایدرو رقیب بخش خصوصی نیست و ما در پروژه تبدیل گاز طبیعی به الفین و صنایع پایین‌دستی پتروشیمی تنها 19 درصد سهام داریم و سهامداران عمده شرکت‌های دیگری هستند.

مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با بیان این‌که پروژه مذکور در منطقه ویژه ماهشهر به انجام خواهد رسید، گفت: قطعا اگر بخواهیم پروژه را در دو فاز انجام دهیم قطعا سرعت کار افزایش می‌یابد. سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با مشارکت کنسرسیومی از شرکت‌های بخش خصوصی طرح تبدیل گاز طبیعی به الفین و صنایع پایین‌دستی پتروشیمی را انجام می‌دهد که میزان اشتغال مستقیم آن 250 هزار نفر و نرخ بازگشت سرمایه آن 20.17 درصد است.

معظمی ادامه داد: ایران بعد از روسیه دارای بزرگترین ذخایر گازی است که طبق هدف گذاری صورت گرفته در فاز اول پروژه تبدیل گاز طبیعی به الفین و صنایع پایین‌دستی پتروشیمی 150 هزار تن انواع محصولات تولید می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان