ماهان شبکه ایرانیان

رییس سازمان سینمایی مطرح کرد:

فرهادی برای مردم وطنش فیلم می سازد/ افتخار ایران در جهان با سینما

مراسم تجلیل از اصغر فرهادی به مناسبت دریافت اسکار بهترین فیلم خارجی زبان در موزه سینما برگزار می شود.

فرهادی برای مردم وطنش فیلم می سازد/ افتخار ایران در جهان با سینما

به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز جمعه 13 اسفند ماه موزه سینما میزبان هنرمندان و مردمی است که در مراسم تجلیل از اصغر فرهادی برنده اسکار سال 2017 برای فیلم «فروشنده» حضور یافته اند.

به دلیل ازدحام جمعیت برخی از هنرمندان و اهالی رسانه برای ورود به سالن اصلی با مشکل رو به رو شدند. حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی، همایون اسعدیان، رضا میرکریمی، منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، فرشته طائرپور، شهرام مکری و ... از جمله حاضران در مراسم هستند.

این مراسم گرچه قرار بود ساعت 18:30 شروع شود ولی ساعت 19 آغاز شد. اجرای مراسم برعهده همایون اسعدیان است و برای سرآغاز برنامه نیز یک کلیپ طنز درباره اسکار پخش شد. همچنین کلیپی از دیدار اصغر فرهادی با محمدرضا شجریان هنگام تماشای مسابقه فوتبال نیز پخش شد.

همایون اسعدیان که اجرای برنامه را به عهده دارد در آغاز گفت: سینمای ایران مروج صلح و دوستی و عشق میان انسان هاست. جایزه اسکاری که به فیلم «فروشنده» داده شد نشانه تقابل اندیشه با جنگ افروزی است.

حجت الله ایوبی در سخنانی گفت: می خواهم حرف بزنم اما نمی دانم چه بگویم بنابراین حرف های دلی می گویم.

وی ادامه داد: من هیچگاه چهره فرهادی بعد از اینکه فیلمش را دیدم فراموش نمی کنم. من بسیار به وجد آمده بودم و ارادتم را به او ابراز کردم و فرهادی به من گفت فیلم را مردم ایران خیلی دوست خواهند داشت. این را گفتم که بدانید که فرهادی در درجه اول برای مردم فیلم می سازد. او فیلمساز مردم ایران است. او عاشق وطنش است و به همین دلیل مردم جهان هم او را دوست دارند.

رییس سازمان سینمایی همچنین به زنده یاد عباس کیارستمی اشاره کرد و گفت: کیارستمی هم همینطور بود. روزی از او پرسیدم با اینهمه گرفتاری چطور همچنان مشغول کار هستید که گفت امامزاده چیذر را با هیچ کجای دنیا عوض نمی کنم.

ایوبی در بخش دیگر سخنانش عنوان کرد: گاهی حرف هایی درباره فیلمسازان ما بیان می شود که آنها برای جشنواره های خارجی فیلم می سازند. ما افتخار می کنیم که در جشنواره های جهانی حضور داریم؛ حضور در صحنه های جهانی مثل اسکار و کن برای ما افتخار است. روزی که قرار بود فروشنده را جشنواره کن نمایش دهند من در میان جمعیت بودم وقتی فرهادی با تیم خود وارد سالن شد همه افراد ایستادند و آنقدر کف زدیم که دست هایمان درد گرفت. آن زمان رییس جشنواره وقتی فرهادی را معرفی کرد گفت اصغر فرهادی از ایران؛ کشور سینما.

رییس سازمان سینمایی تصریح کرد: عربستان سعودی اگر تمام چاه های نفت خود را هم بدهد که بگویند عربستان کشور هنر است باز هم کسی چنین جمله ای نمی گوید.

وی در تشریح این توصیف اظهار کرد: کشور سینما یعنی سخن گفتن با زبان سینما، رنگ، موسیقی و کشوری که با خشونت کاری ندارد. نمی توان به این کشور تروریست گفت و این ارزش سینمای ایران است. این کاری است که اهالی سینمای ایران انجام می دهند.

ایوبی اضافه کرد: اگر فردوسی و سایر شاعران زبان پارسی هزاران سال پیش با زبان شعر و ادب سخن می گفتند امروز سینماگران ما همان حرف ها را با زبان سینمای می گویند.

این مراسم به همت خانه سینما برگزار شده است.

این گزارش تکمیل می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان