به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، علی اصغر اسدی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خراسان در جلسه تخصصی تیم ارزیابی سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: شناسایی آسیبها وارائه راهکارهای مناسب و افزایش رضایتمندی را میتوان مهمترین نتیجه ارزیابی عملکرد در نظر گرفت.
وی با اشاره به ارائه خدمات در ثبت اسناد و املاک تصریح کرد: بیش از 200 فرایند در مجموعه ثبت اسناد و املاک به مردم و دستگاههای دولتی ارائه میگردد. همچنین ورود فناوری اطلاعات و تحقق ثبت نوین و حذف دفاتر و کاهش دخالت نیروی انسانی در جریان الکترونیکی شدن فرایندها باعث افزایش ضریب امنیتی وشفاف سازی امور شده است.
این مقام مسئول ادامه داد: اصلاح فرایندها باید بر اساس قانون باشد و هدف از برگزاری این جلسه باید رصد کردن عملکرد ثبت در جهت تداوم فرایند برای کسب رتبه در سنوات بعد و همچنین شفاف سازی و ارائه خدمات الکترونیکی و حرکت به سوی بهبود دانست.
مدیرکل ثبت اسناد استان خراسان شمالی با اشاره به کسب رتبه برتر در شاخصهای اختصاصی در سال 95 اظهار کرد: اداره کل ثبت اسناد و املاک در شاخصهای عمومی ارائه خدمات مناسب داشته و توانسته امتیاز بیش از 80 درصدی را کسب کند.
وی گفت: اما به دلیل عدم مستندسازی مناسب و همچنین عدم مصداقها نتوانست آنچنان که باید به این مهم دست یابد. لذا مستندسازی در این زمینه برای سالهای آتی باید در دستور کار قرار گیرد.
در ادامه این جلسه فرجی معاون سازمان برنامه و بودجه سازمان ثبت گفت: یکی از دستگاههایی که در شاخصهای اختصاصی بسیار خوب عمل کرده و مصداقهای ارائه شده خصوصا ارائه خدمات به صورت الکترونیکی که منجر به کسب رتبه برتر این اداره کل در سال 95 گردید اداره کل ثبت اسناد واملاک بوده است.
وی اظهار کرد: کسب این رتبه برای سال آینده بسیار سختتر خواهد شد چرا که انتظارات بیشتر وسایر دستگاهها نیز جهت ارائه خدمات از هه اکنون در تلاش هستند،لذا این امر تلاش بیشتر تیم ارزیابی و عملکر ثبت استان را میطلبد.
فرجی ادامه داد: در خصوص عدم مصداقها در شاخصهای عمومی نیز از هم اکنون با سازمان مرکزی مکاتبه باید شود تا برابر مستندات ارائه شده بتوان عملکرد مطلوبی را کسب کرد.
گفتنی است سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با ارائه خدمات الکترونیکی و ایجاد ثبت نوین سعی در این دارد تا بیش از گذشته خدمات را تسهیل کرده و در جهت ارائه خدمت دقیقتر و سریعتر و ارزانتر گام بردارد.