ماهان شبکه ایرانیان

شکستن استخوان

اصطلاح پزشکی برای شکستن استخوان شکستگی است. اما انواع مختلف شکستگی وجود دارد: ۱) یک شکست منفرد زمانی است که یک استخوان در فقط یک مکان شکسته می شود

شکستن استخوان
اصطلاح پزشکی برای شکستن استخوان شکستگی است. اما انواع مختلف شکستگی وجود دارد:
1) یک شکست منفرد زمانی است که یک استخوان در فقط یک مکان شکسته می شود. ممکن است مو برداشتن را شنیده باشید. این یک شکست منفرد است که بسیار کوچک است، مانند عرض مو. شکستگی کامل زمانی است که استخوان جدا میشود. گاهی اوقات استخوان ها در بیش از یک مکان شکسته می شوند.
2) یکی دیگر از شرایط نامناسب، شکستگی خمشی نامیده می شود. این وقتی اتفاق می افتد که یک استخوان خم می‌شود اما شکسته نمی‌شود. این بیشتر در کودکان اتفاق می افتد
3) آیا هیچ وقت از شکستگی گرانشی شکایت کرده اید؟ این زمانی است که یک استخوان خم می شود و تنها در یک طرف شکسته می شود، مثل چوب تر.
4) نوع دیگری از شکستن شکستگی باز یا ترکیبی است. این زمانی است که استخوان پوست را می شکافد. این مشکلی بسیار جدی است. همراه با آسیب استخوان خطر ابتلا به عفونت در زخم باز وجود دارد.

همان طور که بدن به یک آسیب مانند یک استخوانِ شکسته واکنش نشان می دهد بسیاری چیزها اتفاق می‌افتد. شما ممکن است به طور ناگهانی احساس تهوع در معده خود کنید. افرادی که به طور جدی آسیب دیده اند می‌توانند به شوک وارد شوند. آنها ممکن است احساس سردی، سرگیجه و ناتوانی در فکر کردن واضح داشته باشند. شوک نیاز به توجه فوری پزشکی دارد.

بیشتر بخوانید:شکستگی‌ استخوان، بیماری فصل

 
شکستن استخوان
اما درحالی‌که استخوان شکسته می تواند دردناک باشد، به طور معمول تهدید کننده زندگی نیست. با این حال، استخوان های شکسته باید به سرعت درمان شوند، زیرا می توانند جریان خون را متوقف کنند یا باعث آسیب عصبی شوند. همچنین، شکستگی شروع به ترمیم خود می کند، بنابراین لازم است شما اطمینان حاصل کنید که استخوان در جای مناسب خود قرار دارد.
اشعه ایکس برای دیدن شکستگی گرفته می‌شود. اگر یک استخوان شکسته شود پزشک آن را در موقعیت صحیح خود قرار میدهد. شکستگی های شدید ممکن است نیاز به عمل داشته باشند. ورق های فلزی و پیچ گاهی اوقات استخوان را به هم نگه می دارد. قوی نگاه داشتن استخوان ها با ورزش ممکن است به جلوگیری از شکستگی ها کمک کند، به خصوص اگر در طول فعالیت های ورزشی، محافظهای مناسب ورزشی را بپوشید. سپس، ممکن است به یک قالب سخت نیاز باشد که در اطراف منطقه شکستگی قرار گیرد تا استخوان را در محل خود نگهداری کند تا زمانی که بهبودی حاصل شود. قالبها معمولا برای یک تا دو ماه پوشیده می شوند. در بعضی موارد، به جای استفاده از قالب، تخته‌ی پلاستیکی یا فلزی شکسته بندی روی ناحیه‌ی شکستگی بسته میشود تا شما نتوانید آن را بیش از حد حرکت دهید.
استخوان ها به کلسیم و ویتامین D نیاز دارند تا رشد کنند و به قدرت کامل خود برسند. قوی نگاه داشتن استخوان ها با ورزش ممکن است به جلوگیری از شکستگی ها کمک کند، به خصوص اگر در طول فعالیت های ورزشی، محافظهای مناسب ورزشی را بپوشید.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان