ماهان شبکه ایرانیان

افزایش قیمت ۱ تا ۴ میلیون تومانی خودروهای داخلی در بازار تهران

به گزارش چرخان، خودروهای داخلی با نزدیک شدن به پایان سال مشتریان زیادی پیدا کرده و بازار خرید و فروش خودروهای صفر و کارکرده رونق زیادی می‌گیرند که همین دلیل باعث می‌شود قیمت خودروها بالا رفته و فروشندگان از این فرصت برای گران فروختن خودرو استفاده کنند

به گزارش چرخان، خودروهای داخلی با نزدیک شدن به پایان سال مشتریان زیادی پیدا کرده و بازار خرید و فروش خودروهای صفر و کارکرده رونق زیادی می‌گیرند که همین دلیل باعث می‌شود قیمت خودروها بالا رفته و فروشندگان از این فرصت برای گران فروختن خودرو استفاده کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت خودروهای داخلی در طی روزهای اخیر، شاهد افزایش قیمت 300 هزار تومان تا 1.5 میلیون تومان بوده است که وجود مشتری این افزایش قیمتها را طبیعی نشان می‌دهد.

اولین خودرویی که رشد قیمت یک میلیون تومانی را تجربه کرده است، خودروی دنا بوده که با قیمت 46 میلیون تومان معامله می‌شود. پارس سال با قیمت 38 میلیون و 700 هزار تومان به مشتریان عرضه شده که افزایش قیمت 300 هزار تومانی طی هفته اخیر داشته است.

دنا پلاس

بیشتر بخوانید: مقایسه دنا پلاس و 207 صندوق دار، رقابتی نزدیک بین دو هم خانواده!

افزایش قیمت یک میلیون و پانصد هزار تومانی پژوپارس مدل TU5 نیز از دیگر رشد قیمتهای صعودی بازار خودروهای داخلی است که قیمت این خودرو را به 43 میلیون تومان رسانده است. سورن توربو نیز با همین مقدار افزایش با قیمت 43 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. دنا پلاس با قیمت 53 میلیون و 500 هزار تومان، رشد یک میلیون تومانی را تجربه کرده و h30 کراس با رشد پانصد هزار تومانی روبرو شده و با قیمت 46 میلیون و پانصد هزار تومان معامله می‌گردد.

همچنین خودروی مزدا 3 که رکوردار افزایش قیمت طی یک هفته است با 4 میلیون تومان افزایش قیمت با رقم 135 میلیون تومان توسط فروشندگان عرضه شده است. رنو کپچر نیز با 10 میلیون تومان افزایش قیمت با نرخ 140 میلیون تومان در بازار آزاد خرید و فروش می‌شود.

پراید 111 نیز با قیمت 24 میلیون و صد هزار تومان عرضه می‌شود که قیمت درب کارخانه این خودرو 21 میلیون و 243 هزار تومان است.

تیبا صندوقدار مدل 97 همراه با بیمه بدنه با قیمت 26 میلیون تومان در بازار آزاد خرید و فروش می‌شود. قیمت درب کارخانه این خودرو 25 میلیون و پانصد هزار تومان است.

سمند ال‌ایکس مدل 97 نیز با قیمت 32 میلیون و چهارصدهزار تومان در بازار آزاد و با قیمت 31 میلیون و 380 هزار تومان درب کارخانه تحویل مشتری می‌شود.

خودروهای داخلی

خودروی 206 تیپ 5 مدل 97 که قیمت درب کارخانه آن 39 میلیون و 135 هزار تومان است با قیمت 38 میلیون و 700 هزار تومان در بازار آزاد قابل خرید است که جزو خودروهای با قیمت ارزان نسبت به کارخانه است.

دناپلاس مدل 97 که با قیمت 48 میلیون و پانصد هزار تومان درب کارخانه تحویل مشتری می‌شود، در بازار آزاد با قیمت 53 میلیون و 500 هزار تومان به مشتری تحویل داده می‌شود.

پژو 2008 که جزو خودروهای پرحاشیه این روزهای ایران‌خودرو است با قیمت 129 میلیون تومان در بازار آزاد قابل خریداری است که قیمت کارخانه این خودرو 104 میلیون تومان است.

یکی از نکات قابل توجه در این گزارش، توجه به این نکته است که قیمت درب کارخانه به معنی امکان خرید فوری این خودروها از شرکت سازنده نیست. صرفا به منظور مقایسه قیمتها و تفاوت قیمتی بازار و کارخانه مطرح شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان