ماهان شبکه ایرانیان

جاهای دیدنی تهران/ توچال

قله توچال در شمال تهران قرار دارد و ارتفاع آن کمی کمتر از ۴هزار متر است. این قله در رشته‌کوه‌های البرز قرار گرفته است. از قله توچال می‌توان تهران را مشاهده کرد و نمایی زیبا از این شهر را دید.

قله توچال

قله توچال در شمال تهران قرار دارد و ارتفاع آن کمی کمتر از 4هزار متر است. این قله در رشته‌کوه‌های البرز قرار گرفته است. از قله توچال می‌توان تهران را مشاهده کرد و نمایی زیبا از این شهر را دید.

قله توچال بلندترین مکان نزدیک به تهران است و راه‌های مختلفی برای صعود به آن وجود دارد. تله‌کابین توچال هم فعال است و با استفاده از آن می‌توان به ارتفاعات این قله رفت.

قله توچال در میان جاذبه‌های گردشگری شهر تهران در سایت تریپ‌ادوایزر رتبه بالایی دارد و با حدود 4.5 امتیاز از 5 امتیاز ممکن، رده 21ام را به خود اختصاص داده است. این قله در میان گردشگران خارجی جذابیت فراوانی دارد.
بام تهران

ژانت، یک گردشگر کانادایی نوشته: «ایرانی‌ها در وطن من، کانادا، پیشنهاد کردند به این قله بروم. دوستان و خانواده ما را تا این منطقه تفریحی بردند. البته گردشگرهای خارجی زیادی در این‌جا ندیدیم اما روز جمعه پاییزی بود و زیبا بود که شور و شوق افراد محلی را ببینیم که از این کوه لذت می‌برند یا آمده‌اند که یک روز را در طبیعت بگذرانند. من به عنوان مسافر در برابر این وسوسه که بخواهم آن را با جاهای دیدنی دیگر مقایسه کنم مقاومت می‌کنم و تنها از منحصر‌به‌فرد بودن این مکان لذت می‌برم. همچنین ما طولانی‌ترین تله‌کابینی را سوار شدیم که تاکنون سوار شده بودیم. ما تصاویر زیبایی از افراید دیدیم که با شور و شوق آمده بودند به کوه‌نوردی.»

مارک از جمهوری چک هم نوشته توچال فراری فوق‌العاده از شهر شلوغ تهران است: «این سفری عالی از شهر به کوه‌ها است تا هوای تازه‌ را تنفس کنید. تله‌کابین چندین ایستگاه دارد و می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید به نوک قله = 3927 متری بروید یا نه. آن‌جا باد شدید می‌وزد و سرد است. پس خود را آماده کنید!»


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان