مدیر خانه عکاسان ایران:

تجمع میلیونی اربعین مملو از صحنه‌های زیبای هنری است

مدیرعامل خانه عکاسان ایران در مراسم اختتامیه سومین سوگواره عکس «قاب شیدایی» تجمع میلیونی مردم جهان در اربعین حسینی را سرشار از سوژه های ناب و هنری عنوان کرد.

سوگواره عکس قاب شیداییبه گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، سید احسان باقری مدیر خانه عکاسان ایران حوزه هنری در اختتامیه سومین سوگواره عکس قاب شیدایی اظهار کرد: نکته ای چندین سال است که به عنوان یک دغدغه برای بنده درآمده و آن هم تکرار صحنه هایی است که در عاشورا و تاسوعا از قاب دوربین ها تولید می شود.

وی افزود: قطعا در فرهنگ عاشورا و عزاداری هایی که در سراسر مملکت اسلامی ما و در سطح جهان برگزار می شود، تکراری وجود ندارد و تمامی دلدادگان فرهنگ عاشورا هر سال از برکت این عزاداری ها بهره مند می شوند اما تقلید کردن و ثبت لحظات تکراری در موضوعات مربوط به امام حسین (ع) در باب موضوع، سوژه و ... به اصل کار ضربه می زند.

باقری  با اشاره به ضرورت پرداختن به بحث آسیب شناسی عزاداری ها گفت: هنر صرفا خلق یک قاب زیبا نیست؛ بنابراین باید دقت کنیم محتوا با روح عزاداری و فلسفه عزاداری مغایرت نداشته باشد.

وی تصریح کرد: هم اکنون گنجینه بسیار بزرگی از آثار عکاسی و هنری در طول سالیان متمادی و جشنواره‌های مختلف گردآوری شده است که می‌طلبد تا با بررسی آن‌ها و برگزاری کارگاه های مختلف، نحوه ارائه آثار در جهت تأثیرگذاری اثر هنری و خلق آثار نو نیز تلاش کنیم.

مدیر خانه عکاسان ایران با اشاره به مراسم اربعین و راهپیمایی میلیونی مردم از سراسر جهان به عنوان بزرگ ترین اجتماع دینی در سطح جهان، گفت: این تجمع به واقع چشم‌ها را خیره و قلب‌ها را تسخیر می‌کند و یکی از مقدمات ظهور حضرت ولی عصر (عج) که همان شناخت حضرت امام حسین (ع) است را تدارک می بیند.

وی با پذیرش اعزام سه نفر از برگزیدگان این سوگواره جهت عکاسی در اربعین حسینی (ع) در سال 96 گفت: بیجار به عنوان یکی از شهرهای سرآمد در عزاداری امام حسین (ع) می تواند در شکوه این عزاداری ها در اربعین نیز سرآمد باشد و می طلبد تا ان‌شاء الله هنرمندان بیجاری در بحث پیاده روی اربعین نیز به صورت ویژه کار کنند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر