۱۰ منطقه برتر گردشگری در جهان اسلام

از عجایب معماری گرفته تا مناطق طبیعی بی‌نظیر، همراه با فرهنگ منحصر به فرد جهان اسلام، دستاوردهایی نیز در معماری شکل گرفته است. در این‌جا ۱۰ گوهر باارزش از این مناطق دیدنی، از مراکش تا اندونزی معرفی می‌شود که در صورت سفر به این مناطق نباید آن‌ها را از دست بدهید.

مجسد اسلامی

از عجایب معماری گرفته تا مناطق طبیعی بی‌نظیر، همراه با فرهنگ منحصر به فرد جهان اسلام، دستاوردهایی نیز در معماری شکل گرفته است. در این‌جا 10 گوهر باارزش از این مناطق دیدنی، از مراکش تا اندونزی معرفی می‌شود که در صورت سفر به این مناطق نباید آن‌ها را از دست بدهید.
مسجد سلیمیه

شماره 10: مسجد سلیمیه، ادیرنه، ترکیه

ساخته شده در قرن 16 میلادی، مشهورترین مسجد دوران عثمانی و از بهترین نماد‌های معماری اسلامی است. طراحی بی‌نظیر، المان‌ها و فرم ساخت بنا تا به امروز مورد ستایش بازدید‌کنندگان قرار گرفته است. این بنا در لیست سازمان جهانی یونسکو قرار دارد. کوتاه و مفید می‌توان گفت، از مشهور‌ترین بناهای معماری اسلامی، مسجدی باشکوه، زیبا و از پرتردد‌ترین نقاط توریستی ترکیه است.
مجسد شفشاون

شماره 9: شفشاون، مراکش

بنا شده در قرن 15 میلادی، روستایی احاطه شده در کوهستان «ریف». بافت تاریخی با فرهنگ اصیل روستایی و رنگ آبی بناها، همه ساله جهانگردان زیادی را به این منطقه می‌کشاند. گشت‌وگذار در این روستا و بازدید از صنایع دستی و خوردن غذا‌هایی که به نحوی خاص تهیه می‌شود، تجربه‌ای است که بیش‌تر گردشگران از آن یاد می‌کنند. در یک کلام، روستای تاریخی زیبا، قرار گرفته در دل کوهستانی پوشیده از طبیعت بکر و آرام.
مسجد بزرگ شیخ زاید

شماره 8: مسجد بزرگ شیخ زاید، ابوظبی، امارات

ترکیبی از فضاهای سنتی، معماری اسلامی ‌و تجهیزات مدرن ایده‌ای بود که امیر سابق امارات، با آن دست به ساخت این مجموعه زد. مسجدی که برای ساخت آن، مواد و تجهیزات را از سراسر دنیا و حتی کشور‌های غیر اسلامی ‌تهیه کردند. معماری، فرهنگ و شاهکارهای ادیان، همه در کنار هم.
مسجد حسن دوم

شماره 7: مسجد حسن دوم، کازابلانکا، مراکش

رکورد بزرگ‌ترین مسجد قاره آفریقا و بلند‌ترین مناره‌های دنیا با ارتفاع 210 متر در اختیار این مسجد است. ساخت بنا در 1993 به اتمام رسید. مسجدی ساخته شده از مرمر که در کرانه اقیانوس اطلس قرار دارد و منظره‌ای خاص را برای تماشای اقیانوس به وجود می‌آورد.
پترا

شماره 6: پترا، اردن

بنای شگفت و خاص شهری بسیار عظیم، تراشیده شده در دل صخره‌ها، که تحت حمایت سازمان جهانی یونسکو قرار دارد. قدمت بنا به 200 سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد. سالیانه صدها گردشگر برای بازدید از این سازه خارق‌العاده که ارتفاعی 50 متری در دل صخره‌ها دارد، به اردن مسافرت می‌کنند. مردم محلی لقب «رز صحرا» را به این اثر تاریخی داده‌اند. در سال 2007 میلادی به عنوان یکی از عجایب هفت‌گانه جدید دنیا شناخته شد. دروازه‌های شهر به روی همه مردم دنیا برای بازدید از آن و تحسین این بنای شگفت‌انگیز باز است.
مسجد آبی

شماره 5: مسجد آبی، استانبول، ترکیه

از دیگر بناهای مهم و برجسته که مشرف به شهر «هاگیا سوفیا» است. وجود شش مناره در این مسجد بسیار نادر است و تعجب همگان را برمی‌انگیزد. بنا ساخته شده در قرن 17 میلادی است که منظره زیبایی را برای مسافرانی که با قایق به این منطقه می‌آیند، می‌سازد.از نمادهای معروف و پربازدید استانبول. پارک زیبای آن مکانی دیدنی و سرسبز برای گشت‌وگذار و صرف غذا است.
برج خلیفه

شماره 4: برج خلیفه، دبی، امارات

بلند‌ترین ساختمان جهان با ارتفاع 830 متر. آسمانخراشی شامل دفاتر کاری و خانه‌های مسکونی در 900 واحد. طراحی برج با توجه به ایده‌ها و المان‌های اسلامی بوده است. هتل معروف و مجلل «آرمانی»، سوییت‌های لوکس و گران‌قیمتی را با بهترین امکانات، در ارتفاعی با مناظر زیبا و دیدنی به شما ارائه می‌دهد.
کوه برومو

شماره 3: کوه برومو، جزیره جاوه، اندونزی

دو قله آتشفشانی واقع در پارک ملی «سمرو» در شهر تنجیر، منظره‌ای از سیاره‌ای دیگر را به وجود آورده است. قله آتشفشانی «سمرو» بلندتر و دودزا است، در حالی که قله آتشفشانی «برومو» مشهورتر است. آژانس‌های مسافرتی برای بازدید از این منطقه، تور‌های مختلفی را در نظر می‌گیرند و گاهی اسب‌سواری در دامنه برومو را در برنامه‌های خود جای می‌دهند. این آتشفشان‌های دوقلو بسیار دیدنی هستند، البته گاهی فوران آتشفشان، دسترسی به این منطقه را سخت می‌کند.
دریای سرخ

شماره 2: دریای سرخ، مصر

پرتردد‌ترین و معروف‌ترین محل شنا در مصر. مرجان‌های دریایی غول پیکر، دلفین‌ها، کشتی‌های به گل نشسته و بسیاری از جاذبه‌های دریایی دیگر دارد. وجود کوسه‌هایی که شناگران را به وحشت می‌اندازند، گفت‌وگوی مردم محلی به چندین زبان، خدمات رفاهی خوب و دیگر امکانات تفریحی، منطقه‌ای بسیار جذاب و البته کمی ‌گران‌قیمت را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است.
جزیره سقطرا

شماره 1: جزیره سقطرا، یمن

تکه‌ای از بهشت در اقیانوس هند. پوشش گیاهی منحصر به فرد و حیوانات خاص این منطقه، که در هیچ جای دیگر جهان یافت نمی‌شود،‌ سالیانه بسیاری از جهانگردان را به این جزیره می‌کشاند. متاسفانه این روز‌ها به دلیل خطر دزدان دریایی سومالی، بازدید از این جزیره کمی سخت شده است.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان