توصیه‌های کاربردی برای سفر [قسمت دوم]

سعید سالم- طبیعت گردی حالتان را خوب می‌کند. اما اگر احساس می‌کنید طبیعت گردی در ایران را به اندازه کافی انجام داده اید و به دنبال طبیعت گردی در خارج ازکشور هستید توصیه‌های زیر را بخوانید:

سعید سالم

سعید سالم- طبیعت گردی حالتان را خوب می‌کند. اما اگر احساس می‌کنید طبیعت گردی در ایران را به اندازه کافی انجام داده اید و به دنبال طبیعت گردی در خارج ازکشور هستید توصیه‌های زیر را بخوانید:

13- در سفر خارجی دانستن زبان بسیار به شما کمک می‌کند. اما اگر هم زبانتان خوب نیست نگران نباشید و می‌توانید سفر خوبی داشته باشید. کافی است اعتماد به نفستان را حفظ کنید زیرا اکثر کشورهای دنیا زبان دومشان زبان انگلیسی است و آن‌ها هم به اندازه ما انگلیسی می‌دانند. 

14- شما با دانستن 50 لغت و 10 جمله ساده انگلیسی می‌توانید سفر خارجی خوبی را تجربه کنید. 

15- مهمترین نکته در سفر خارجی این است که اطلاعات کافی در مورد مقصدتان داشته باشید و حتی لازم نیست که شما حتما برای سفر خارجی با تور سفر کنید. خودتان هم می‌توانید سفر مستقل و خوبی را تجربه کنید. 

16- با تور سفرکردن تنها یک امنیت ذهنی به مسافران می‌دهد و در بسیاری از موارد سفر مستقل تجربه بهتری را برای شما رقم می‌زند. اما اگر خونسرد باشید و اعتماد به نفستان را حفظ کنید حتما به تنهایی می‌توانید سفر خوبی در کشورهای خارجی داشته باشید. تمرکز و آرامش در سفرهای خارجی بسیار مهم است و آن هم با تجربه و اطلاعات به دست می‌آید.

17- به کسی که تجربه سفر کردن تنهایی در داخل را نداشته باشد پیشنهاد نمی‌کنیم سفر تنهایی به خارج از کشور داشته باشد. 

18- بحث مدیریت هزینه در سفرهای خارجی بسیار مهم است. همیشه باید مبلغی را داشته باشید که به آن دست نزنید و آن را برای روز مبادا نگه دارید. مثلا برخی‌ها سفرشان به ترکیه با کودتا همزمان شده بود که اگر هزینه کافی همراهشان نبود کاملا دچار مشکل می‌شدند.

19- در سفرهای خارجی حتما خودتان را بیمه کنید. شرکت‌های بیمه در کشورمان شما را بیمه سفر می‌کنند و بسیار در سفرهای خارجی انجام این کار به شما ایمنی کافی می‌دهد. هزینه بیمه سفر در مقابل آرامشی که به شما می‌دهد ناچیز است. 

20- در سفرهای خارجی اطلاعات کافی از سبک توریسم در کشور مقصدتان را به دست بیاورید. مثلا در سریلانکا داشتن یک ماشین در اختیار هزینه زیادی برای شما ندارد اما در کشورهای دیگر حمل و نقل و جابجایی با وسایل نقلیه عمومی به‌صرفه‌تر است. 

21- در سفرهای خارجی سعی کنید به صورت 6 و 4 نفره سفر کنید که هم ایمنی سفرتان بیشتر می‌رود و هم از نظر هزینه راحت‌تر می‌توانید صرفه جویی کنید.

22- اگر سفر خارجی می‌کنید خیلی قبل‌تر از زمان سفرتان پروازتان را تهیه کنید. اگر مرخصیتان بلامانع است از سفرهای لحظه آخری استفاده کنید. 

23- سراغ هتل‌های بیشتر از 3 ستاره نروید. تمیزی و نزدیکی آن به مرکز توریستی مهمترین مساله است. قیمت‌ها را در وبسایت‌های بوکینگ و کامنت‌های گردشگران در سایت تریپ ادوایزر را بخوانید. 

24- ما ایرانی‌ها بسیار لاکچری سفر می‌کنیم. مثلا در سفرهای خارجی فقط ایرانی‌ها برای حمل و نقل از تاکسی استفاده می‌کنند در حالی که می‌توانند با هزینه کمتر با حمل و نقل عمومی آن کشورها جا به جا شوند. 

25- بسیاری از تورها را در کشورهای خارجی می‌توانید تخفیف بگیرید که در کاهش هزینه‌هایتان تاثیر چشم‌گیری دارد. 

26- غذاهای محلی را امتحان کنید و بدانید که کیفیت غذاهای ایرانی خارج از کشور زیاد خوب نیست و از امتحان غذاهای محلی نترسید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان