به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، آموزش سئو در سالهای اخیر به شدت مورد توجه ایرانیان قرار گرفته، بهطوریکه بیش از 50 درصد سایتهای برتر ایران، بیشترین ورودی و فروش خود را مدیون گوگل هستند. از جمله این سایتها میتوان به دیجی کالا، دیوار و ... اشاره کرد. قطعا میدانید که سئو سایت فقط برای سایتهای بزرگ کارآمد نیست چراکه بسیاری از سایتهای قدرتمند کنونی مثل بیتوته، سیمرغ، نیوسئو، نشاط آوران و برترینها از ابتدا با سئو پیشرفت کردهاند.
سئو فقط به معنای بهینهسازی سایتها برای Google نبوده و شامل تمام موتورهای جستجو میشود اما در ایران استفاده از گوگل به مراتب بیشتر از سایر موتورهای جستجو است. موتورهای نام آشنایی همچون Bing و Yahoo در کشورهای دیگر بسیار مورد استفاده قرار میگیرند که البته باید این نکته را نیز مطرح کنم که بیش از 87 درصد کل جستجوها در دنیا از طریق موتور جستجوگر گوگل اتفاق میافتد.
سایت شما با قرار گرفتن در رتبههای اول گوگل با افزایش بیش از 10 برابری فروش مواجه خواهد شد که شاید باورکردنی نباشد اما کسانی که تجربه کردهاند میدانند قدرت سئو سایت حتی از این هم بیشتر است. بهینه سازی وب سایتها برای گوگل شاید سخت و زمان بر باشد اما باید بدانید که واقعا این مساله بسیار ارزشمند و پربازده است. البته این 10 برابر در طولانی مدت به صدها برابر تغییر میکند ...
اگر من خودم را جای شما بگذارم این سوال در ذهنم پدیدار میشود، با توجه به هزینه و زمان بهبود روند سئو سایت چه تضمینی برای رسیدن به هدف وجود دارد؟
اما پاسخ امیر قمصری به این پرسش اینگونه است: این سوال را بارها شنیده و پاسخ دادهام. نگرانی شما کاملا طبیعی است. بگذارید پاسخ شما را با یک مثال واقعی بدهم. دو سال قبل در یک شرکت فروشنده خدمات الکترونیکی حضور پیدا کردم. من در آن جلسه به هیات مدیره گفتم شما اگر بر روی سئو سایت و آموزش سئو کارکنان خود سرمایه گذاری کنید در عرض یک سال فروشتان حداقل 10 برابر میشود.
چندین نفر ناگهان شروع کردند به خندیدن و گفتند «ما با این همه تجربه و ... نتوانستیم درآمدمان را حتی دو برابر کنیم و بعد شما چه میگوئید؟!!» آن روز گذشت و یک هفته بعد مدیر سایت اون شرکت تماس گرفت و گفت من با مسئولیت خودم هزینههای سئو رو پرداخت میکنم و میدونم چیزی که شما گفتید امکان پذیره ... پروژه شروع شد و یک سال بعد، اردیبهشتماه بود که همون مدیر سایت تماس گرفت گفت «میشود خواهش کنم ما را از لینک یک بردارید، آنقدر تماسهایمان زیاد شده که نمیتوانیم پاسخگو باشیم!!!» بنده هم گفتم «والا من به گوگل زنگ نزدم شمارو بیاره بالا که حالا زنگ بزنم بیارتون پایین (با خنده و شوخی زیاد)»
آن شرکت حالا دیگر هیچ فروشگاهی در دنیای واقعی برای خدماتش ندارد و تمام تمرکزش را روی فروش اینترنتی و سئو سایت قرار داده است.
امیر قمصری به عنوان کارشناس و مشاور سئو؛ این کار را برای برندهای بزرگی انجام داده و 14 سال تجربه خود در این زمینه را راهی مطمئن برای آموزش سئو و بهبود شرایط کسب و کار اینترنتی تمام وب سایتها میداند.
گوکل روز به روز هوشمندتر میشود و با رونمایی از الگوریتمهایی مثل RankBrain، Fred، Penguin و Panda نشان میدهد هرگز از فعالیت و پیشرفت دست برنخواهد داشت و از طرفی هم به کارشناسان سئو و علاقهمندان این علم پیچیده امید میدهد که راهی را انتخاب کردهاند که هرگز قدیمی نخواهد شد و پایانی برای آن نیست.
امروزه گوگل با رونمایی از بروزرسانی RankBrain نشان داده که به شدت روی محتوا و سورس کاربرپسند تمرکز دارد و همانطور که همواره گفته است باز هم فریاد میزند که سایت خود را برای کاربران بهینه کنید تا گوگل سایت شما را دوست داشته باشد و دقیقا اینجاست که مشخص می شود آموزش سئو چقدر برای شما مفید است.
استفاده از فایلهای صوتی و ویدئویی در بخش تولید محتوا به شدت در بهبود رتبه در گوگل تاثیرگذار شده است تا حدی که پیش بینی میشود تا سال 2020 بازدید ویدئوها در گوگل به بیش از 85 درصد برسد.
چند نکته بسیار مهم و جدید سئو سایت هدیه امیر قمصری به شما:
* از 100 درصد کل SEO حدود 30 درصد مربوط به تولید محتوا و سئو محتوا است (دقت کنید که باید هر دو باهم باشند)، حدود 30 درصد بک لینک، حدود 10 درصد بهینهسازی سایت و 30 درصد باقیمانده هم سایر موارد تاثیرگذار در بهبود سئو سایت است.
* بهینه سازی ساختار لینکهای داخلی برای انتقال اعتبار و رنک صفحات قوی به صفحات ضعیف، یکی از روش های استاندارد سئو کردن صفحه بوده اما مسئلهای که اهمیت دارد این است که تعداد مناسبی از لینکها را در صفحه درج کنیم تا به تجربه کاربری آسیبی وارد نشود.
* استفاده از لینکهای دائمی و مرتبط به جای لینکهای موقتی و بی کیفیت آنچنان مهم شده که عدم دقت به آن میتواند سایت شما را به شدت جریمه کند؛ در حدی که شاید باورتان هم نشود ... پس روی این مورد اصلا ریسک نکنید.
* مهمترین نکته در سئو محتوا آن است که تشخیص دهید عبارت کلیدی و اصلی محتوای شما چیست. این عبارت باید بهصورت همزمان در عنوان، محتوا، توضیحات سئو و آدرس صفحه وجود داشته باشد و البته چگالی آن نسبت به سایر عبارت های کلیدی در محتوا بیشتر باشد.
* در حال حاظر مهم ترین نکته در بحث بهینه سازی سورس وبسایتا برای گوگل، استفاده از کدهای AMP است که قطعا دیر یا زود اجباری خواهد شد. در آینده (که پیشبینی می شود سال 2020 باشد) گوگل فقط سایتهایی را در جستجوهای موبایلی نمایش خواهد داد که نسخه AMP آنها فعال باشد.
* از لینک دادن به سایت های بزرگ، باکیفیت و مرتبط نترسید که این مهم به شما به راحتی کمک می کند تا افزایش رتبه داشته باشد.
* همواره در جریان الگوریتمهای جدید گوگل قرار بگیرید و بدانید بسیاری از اوقات این سایت شما نیست که برایش مشکلی پیش آمده و افت رتبه داشته است بلکه سایتهای دیگر هستند که در زمینه سئو سایت براساس الگوریتمهای جدید پیشرفت هایی داشته اند که شما از آن غافل بوده اید
در سایت نیوسئو آموزش سئو رایگان ارائه می گردد تا افراد علاقه مند به این عرصه بتوانند دانش خود را در زمینه سئو، لحظه به لحظه بهبود بخشند و از آن در کسب و کار اینترنتی خود استفاده کنند. این آموزش ها به چند حالت کتاب آموزش سئو، فیلم آموزش سئو و متون آموزش سئو ارائه شده است.
در این مقاله و البته در سایت نیوسئو، امیر قمصری به شما نکات کلیدی مهمی را آموزش داده است و معتقد است سئو علمی نیست که منحصر به گروه خاصی از مردم باشد و باید همه وب مسترها و صاحبان کسب و کار اینترنتی آن را به خوبی فرا گیرند.