پیدا کردن پیشنهادهایی برای انسان بهتری شدن کار سختی نیست. مقاله‌ها و ویدیوهای بسیاری در سرتاسر اینترنت وجود دارند که به ما می‌آموزند چطور لاغر شویم، ذهنمان را تمرین دهیم، یا رفتارمان را تغییر دهیم. و بسیاری از ما به نحوی سعی می‌کنیم بهتر و بهتر شویم. با این حال، با بهبود یک مسئله می‌توانیم زندگیمان را به طور کلی بهتر کنیم. راه جادویی دستیابی به زندگی بهتر چیست؟ پاسخ این سوال ساده است. دوست بهتری بودن.

10 راه برای دوست بهتری شدن

10 پیشنهاد برای بهبود شخصیت شما و نقش شما در دوستی‌ها:

1-با دیگران، با صداقت و دقت برخورد کنید. دیدگاه و احساسات صادقانه خود را به اشتراک بگذارید، ولی این کار را با مهربانی و اهمیت دادن به احساسات دیگران انجام دهید.

2-همیشه سر قول خود بمانید. دوست قابل اعتمادی باشید.

3-به دوستانتان اعتماد کنید. وقتی مورد اعتماد دیگران قرار می‌گیریم، به ما حس خوبی دست می‌دهد. بسیاری از ما به مورد اعتماد بودنمان افتخار می‌کنیم. این حس خوب را با اعتماد کردن به دیگران منتقل کنید. ممکن است به اطرافیانتان اعتماد نداشته باشید که از شما حمایت کنند. اعتماد کنید و به دیگران نشان دهید چطور می‌توان اعتماد را هدیه کرد.

4-از دیگران حمایت کنید. هوای دوستتان را داشته باشید، ممکن است روزی برسد که او نیز برای شما همین کار را بکند.

5-درک کردن این که همه ما مرتکب خطا می‌شویم و پذیرفتن آن به عنوان بخشی از ضعف انسان، جنبه مهمی از وفاداری پایدار است. از دوستان خاطی خود ناامید نشوید. با وفاداری به دوستانتان، شبکه پشتیبانی قوی برای خود می‌سازید. هیچ وقت زمان سقوط و شکستمان را نمی‌دانیم. دوستانی داشته باشید که در این مواقع حمایتتان کنند. و این مسئله در صورتی ممکن است که شما نیز پیش از این به دوستان خود وفادار بوده‌اید.

6-همدلی را یاد بگیرید. خودتان را جای دیگران بگذارید و سعی نکنید دیگران را راضی کنید که دیدگاه شخصی شما صحیح است. دنیا را از نگاه دیگران ببینید و ارزش همدلی در ساختن روابطی که بر پایه درک مشترک هستند را درک کنید.

7-یاد بگیرید در کنار دوستانتان حضور داشته باشید و به آن‌ها گوش بسپارید و اگر مابین حرف‌هایتان سکوت برقرار شد، اعتراضی نکنید. ما با گوش دادن رشد می‌کنیم و اگر به اطرافیانمان گوش ندهیم، چیزی یاد نمی‌گیریم، یا سعی می‌کنیم چیزی به آن‌ها بیاموزیم!

8-فکر نکنید روش شما همیشه روش درستی است! یاد بگیرید دنیا را از دیدگاه‌های متفاوت ببینید و از قضاوت کردن‌ها و تعصب‌های خود دست بکشید. همدلی و قضاوت نکردن، مهارت‌های کلیدی برای عمیق‌تر ساختن روابط هستند.

9-هنگام سختی‌ها و شادی‌ها کنار دوستانتان باشید. همه می‌دانند که هنگام درد کشیدن، به همدم نیازمندیم. ولی هنگام رسیدن به موفقیت هم نیاز به همراه و دوست داریم. به موفقیت دوستانتان حسودی نکنید. در زندگی درد و مشکلات بسیاری وجود دارد، پس فرصتی که برای شادی بخاطر موفقیت دوستانتان فراهم شده را از دست ندهید.

10-حس شوخ طبعی داشته باشید و یاد بگیرید به خودتان هم بخندید و جدی نباشید. وقت گذرانی با شما باید لذت بخش باشد. ممکن است نقش شما در یک جمع، مسئولیت پذیر بودن باشد، ولی به معنای این نیست که نمی‌توانید خوش بگذرانید.

روابط اجتماعی کلید یک زندگی متعادل هستند.

انسان‌ها برای حس راحتی، امنیت و تعلق تمایل به ارتباط برقرار کردن با دیگران دارند. در واقع، مشارکت اجتماعی عزت نفس ما را افزایش می‌دهد و حسمان به دنیا را بهبود می‌بخشد. نه تنها از لحاظ ذاتی شادی بخش است، بلکه برای پیشرفت جوامع به ارتباطات، حتی آنلاین و مجازی، نیازمندیم. طی تاریخ، با بیشتر شدن توانایی ما برای رام کردن دنیا، جوامع نیز پیچیده‌تر شده‌اند. مشارکت در جامعه به مردم اجازه داده از مزایایی استفاده کنند که به تنهایی یا حتی در خانواده امکان پذیر نیست. امروزه، این وابستگی به دیگران نشانگر ایمانی است که به توانایی دیگران در کمک به رسیدن به نیازهایمان داریم. چه نیازهای مادی، چه نیازهای معنوی. دوستان می‌توانند به شما عشق و حمایت بدهند، حتی اگر خودتان هم نتوانید به خود عشق بورزید.