مرد خفاشی کارتونی پیشتاز ماند

«لگو بت من» هم در این ورطه دچار تنزل در فروش شد اما این تنزل از ۴/۳۵ درصد فراتر نرفت که معمولاً در هالیوود برای فیلم هایی که هفته دوم اکران شان را می گذرانند یک نزول سنگین به شمار نمی آید

سرویس فرهنگ و هنر مشرق- «لگو بت من» که قسمت دوم از سری فیلم های موسوم به «Lego» و با این «پیشوند» همراه است، برای دومین هفته متوالی صدرنشین جدول پرفروش های سینماهای آمریکای شمالی شد و در این راه در فزون تر از چهار هزار سالن در سطح آمریکا و کانادا 2/34 میلیون دلار پولسازی کرد.

مرد خفاشی کارتونی پیشتاز ماند 

«لگو بت من» که ورسیون کارتونی و فانتزی ای از مرد خفاشی، قهرمان خیالی و معروف دنیای کمیک استریپ ها به شمار می آید. در راه کسب مجدد این عنوان بر تازه وارد بالنسبه قدرتمندی همچون «دیوار بزرگ» که 18 میلیون دلار فروخت و سوم شد، فایق آمد ولی باید متذکر شد که سایر فیلم های تازه اکران شده این هفته شامل «مبارزه با مشت» (یا «نبرد مشتزنی») و بخصوص «یک درمان برای خوب بودن» (یا «راه رسیدن به سلامتی») شروع اکران ضعیفی در پایان هفته ای داشتند که با تعطیلات موسوم به «روز روسا» پیوند خورده و به تبع آن امکان و مقدمات رفتن به سینماها و دیدن فیلم های روز را بیش از پیش فراهم آورده بود.

مرد خفاشی کارتونی پیشتاز ماند 

47درصد پایین تر از سال قبل

نمایش کم حاصل این فیلم ها و رکود نسبی فیلم هایی که از قبل اکران شده بودند و این هفته نیز بر پرده سینماهای آمریکا و کانادا باقی ماندند، سبب شد 12 فیلم صدر جدول پرفروش های این کشورها مجموع درآمدی داشته باشند که در قیاس با فیلم های برتر همین مقطع زمانی در سال پیش 47 درصد کمتر است. نزول درجات این هفته از دیدگاه اقتصادی شاید از قبل قابل پیش بینی بوده باشد اما اینکه سال 2017 پس از گذشت فقط یک ماه و نیم از این سال 4/10 درصد از ارقام مالی سال گذشته عقب بیافتد مسئله ای مهم و جالب و برای هالیوود امری هشدار دهنده است.

مرد خفاشی کارتونی پیشتاز ماند 

عبور از 105 میلیون تا فردا شب

«لگو بت من» هم در این ورطه دچار تنزل در فروش شد اما این تنزل از 4/35 درصد فراتر نرفت که معمولاً در هالیوود برای فیلم هایی که هفته دوم اکران شان را می گذرانند یک نزول سنگین به شمار نمی آید. اضافه بر این «لگو بت من» پس از 13 روز اکران فاصله کمی تا 100 میلیون دلاری شدن در آمریکای شمالی دارد و گمان می رود تا فردا شب (چهارشنبه شب) رقم 105 میلیون دلار را هم رد کند.

 یک «دنباله» موفق

رده دوم جدول پرفروش های سینماهای آمریکای شمالی سهم فیلم «50 سایه تاریک تر» شد که در دومین هفته نمایش عمومی اش به رغم 55 درصد تنزل در فروش 9/20 میلیون دلار پول به بار آورد تا پس از 12 روز اکران در این منطقه از جهان قریب به 90 میلیون دلار درآمدسازی کرده باشد. «پنجاه سایه تاریک تر» ادامه ای بر فیلم پرفروش «50 سایه خاکستری» به شمار می آید که در پاییز 2014 اکران شد و موفقیت اقتصادی فراوان آن ساخته شدن فیلم فعلی را موجب گشت.

مرد خفاشی کارتونی پیشتاز ماند 

دیوار سودساز

سومین فیلم سودساز این هفته در کشورهای آمریکای شمالی محصول تازه شرکت های یونیورسال و لیجندری است که همانا «دیوار بزرگ» نام دارد و در شروع این مطلب نیز از آن یاد کردیم. «دیوار بزرگ» که از 3 هفته پیش از شروع اکران آمریکایی اش در بخش هایی از آسیای شرقی و اروپای غربی به نمایش درآمده بود، کارش را در آمریکا و کانادا با فروشی 18 میلیون دلاری در فزون تر از 3300 سالن در سطح آمریکا و کانادا آغاز کرد. از بینندگان هفته نخست فیلم 59 درصد مرد و بقیه زن بودند و نیمی از کل آنها زیر 30 سال سن داشتند.

مرد خفاشی کارتونی پیشتاز ماند 

«جان ویک 2»، فراتر از فیلم نخست

«جان ویک: فصل دوم» که ادامه ای بر «جان ویک» فیلم پرفروش سال 2013 کیانو ریوز به حساب می آید و پیرامون مردی است که وقتی خلافکاران سگ او را می کشند او نیز سلاح دست می گیرد و آنها را یکی یکی از پای در می آورد، در دومین هفته پخش اش در آمریکای شمالی 5/16 میلیون دلار درآمدسازی کرد تا رتبه چهارم جدول سودسازان آمریکا و کانادا را در اختیار گیرد. این فیلم پس از 12 روز پخش 6/58 میلیون دلار کاسبی کرده که همین حالا و بدون نیاز به آمار اکران هفته های بعدی از کل رقم درآمد فیلم نخست در آمریکای شمالی (برابر با 43 میلیون دلار) بیشتر است. البته عمده درآمد هر دو فیلم نه از آمریکای شمالی بلکه سایر قاره ها و مناطق جهان می آیند.

مرد خفاشی کارتونی پیشتاز ماند 

محصولات یک «مبارزه» جدید

پنجمین فیلم سودآفرین این هفته سینماهای آمریکای شمالی، «مبارزه با مشت» (یا «نبرد مشتزنی») است که آن را کمپانی نیولاین ساخته و توزیع آن با برادران وارنر بوده است. این کار کمدی جدید سینمای آمریکا در بیش از 3180 سالن در آمریکا و کانادا به فروشی 12 میلیون دلاری نایل آمد. در سرشکن کردن تماشاگران فیلم این نکته هویدا شد که 54 درصد آنها مرد و 46 درصد زن بودند و 39 درصد از کل آنها زیر 25 سال سن داشتند. کارشناسان بر این باورند این فیلم که هزینه تولیدش هنوز به طور رسمی اعلام نشده، حداکثر با فروشی 40 میلیون دلاری از سینماهای آمریکای شمالی برچیده خواهد شد.

منبع: بانی فیلم
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان