سینما هلال احمر بندرانزلی

این سینما در سال ۱۳۱۰ شمسی احداث شده که دارای یک سالن بزرگ فوقانی، سالن انتظار، هفت اتاق بزرگ و کوچک، یک صحنه بزرگ که منظور همان سن است، یک محل نمایشگاه، دو مستراح بوده است و رنگ آمیزی‌های اطراف سن و سقف سینما بر اساس موسیقی، نمایش و سینما به صورت سمبلیک توسط استاد رضا رنگچی نقاشی شده بود.

این سینما در سال 1310 شمسی احداث شده که دارای یک سالن بزرگ فوقانی، سالن انتظار، هفت اتاق بزرگ و کوچک، یک صحنه بزرگ که منظور همان سن است، یک محل نمایشگاه، دو مستراح بوده است و رنگ آمیزی‌های اطراف سن و سقف سینما بر اساس موسیقی، نمایش و سینما به صورت سمبلیک توسط استاد رضا رنگچی نقاشی شده بود.

این سینما و تئاتر یکی از زیباترین سالن‌های سینمای ایران بوده است که در اردیبهشت سال 1341 با آتش سوزی “خانه تنها گالی‌پوش” شهر و سرایت آن به یکصد مغازه به همراه ساختمان سینما و تئاتر شهرداری درآتش می‌سوزد و کمتر از نیم ساعت سقف شیروانی ساختمان به همراه گچ‌بری‌های بی‌نظیر به خاکستر تبدیل شد» و تنها اسکلت سینما باقی ماند.

پس از سالها،این سالن سینما که در هنگام آتش‌سوزی روباز بوده است، توسط هلال احمر احیاء شد اما به زیبای سابق‌اش بازنگشت و این روزها به نام سینما “هلال احمر” و با سقف‌ نه روباز در بندر انزلی فعالیت می‌کند.
آدرس:بندر انزلی، میدان امام، بلوار قدس

تلفن013-44542559

سینما هلال احمر بندرانزلی

سینما هلال احمر بندرانزلی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان