چند روز پیش اعلام شد که «کازو هیرای»، پس از یک دوره 6 ساله، در اول آوریل سال جاری از سمت مدیر عاملی کنار خواهد رفت و به جای او «کنیچیرو یوشیدا»، مدیر ارشد امور مالی فعلی سونی مدیر عاملی این کمپانی را به دست خواهد گرفت. در پی این تغییر، هیرای از DNA از دست رفته سونی سخن گفته است.
هیرای در مصاحبه ای که با رسانه خبری CNBC داشته گفته که ما (سونی) می خواهیم مردم را شگفت زده کنیم. او در ادامه افزوده:
«این همان DNA (هویت) از دست رفته سونی است و من تصور می کنم ما آن را در جایی در طول مسیرمان [آن را] از دست داده ایم، زیرا تصمیم گرفتیم در پی قابلیت ها و کارکردهای قیمت در رقابت باشیم».
او معتقد است که رقابت قیمت کاری است که سایرین انجام می دهند ولی سونی نباید این کار را بکند. هیرای عقیده دارد که سونی به تولید محصولاتی شناخته می شود که افراد را شگفت زده می کند.
او پیش از این که در سال 2012 سمت مدیر عاملی این کمپانی ژاپنی را به عهده بگیرد، در گروه های موسیقی و سرگرمی های سونی فعالیت کرده بود. در آن زمان هیرای وظیفه داشت که پس از عقب افتادن این کمپانی در بازار رقابت محصولات الکترونیک از اپل و برخی رقبای آسیایی مطرح، سونی را به مسیر رقابت باز گرداند.
در دوره فعالیت این مدیر، سونی کارکردهای بخش کنسول بازی پلی استیشن را گسترش داد و به سمت اشتراک های کاربران تغییر مسیر داد. کازو هیرای در ادامه در مورد دلیل علاقه خود برای استخدام در بخش موسیقی سونی در سال 1984 می گوید:
«من می خواستم بخشی از کسب و کاری باشم که آن شگفت زدگی را از طریق موسیقی در آن زمان فراهم می کرد و [این موضوع] از آن زمان تا کنون به من انگیزه داده است».
به این ترتیب بر اساس گفته های هیرای به نظر می رسد، کمپانی مطرح سونی که روزی به نوآوری هایش مشهور بود، قصد دارد بیش از اینکه روی رقابت قیمت با سایر رقبا تمرکز کند، بر توسعه و تولید محصولات نوآورانه مبتنی بر هویت اصلی این کمپانی متمرکز گردد. شاید این مسئله موجب شود در آینده شاهد محصولاتی خاص تر ولی در عین حال گران قیمت تر از سونی باشیم.