موزه‌ی دفاع مقدس گامی موثر در ترویج فرهنگ جهاد و شهادت است

فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: برای مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی به برنامه ریزی و انجام اقدامات موثر فرهنگی در زمان مناسب نیاز است.

موزه‌ی دفاع مقدس گامی موثر در ترویج فرهنگ جهاد و شهادت است

به گزارش ایسنا، سردار سید هاشم غیاثی در حاشیه‌ بهره‌برداری از فاز نخست مجتمع فرهنگی و موزه‌ی دفاع مقدس استان فارس در شیراز، گفت: تاسیس مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان فارس یک گام موثر در راستای حفظ مستندات تاریخی آن دوران از هرگونه خدشه و ارائه این گنجینه سرشار از حقایق ارزشمند تاریخی به نسل‌های آینده است.

وی ادامه داد: تحقق موفقیت آمیز رسالت مهم  ترویج فرهنگ دفاع مقدس، فرهنگ شهادت و روحیه انقلابی و جهادی در جامعه ایران در صورتی امکانپذیر است که دست اندرکاران این حرکت فرهنگی بر پایۀ مستندات تاریخی به بیان حقایق تاریخ انقلاب اسلامی بپردازند. تاسیس مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان فارس یک گام موثر در راستای تجمیع مستندات، حفظ حقایق تاریخی دوران دفاع مقدس از هرگونه خدشه و آسیب  و ارائه این گنجینه های سرشار از حقایق ارزشمند تاریخی به نسل‌های آینده است.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با اشاره به اهمیت آشنایی نسل نوجوان و جوان کشور با فرهنگ مقاومت و شهدای دفاع مقدس، گفت: بخش بزرگی از تلاش رسانه‌های صهیونیستی بر دو محور کمرنگ کردن یاد شهدا در جامعه ایران و فراموشی کار بزرگ رزمندگان اسلام در دفاع از انقلاب اسلامی متمرکز شده است.

وی با تاکید بر اینکه برای مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی به برنامه ریزی و انجام اقدامات موثر فرهنگی در زمان مناسب نیاز است، بیان کرد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان فارس می‌تواند بعنوان محور فعالیت‌های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان فارس نقش آفرینی کرده و علاوه بر وظیفه ذاتی این مجموعه که نگهداری از آثار مرتبط با دفاع مقدس است به تولید محتوا و جریان سازی انقلابی با موضوع دوران دفاع مقدس بپردازد.

غیاثی خاطرنشان کرد: مسئولان این مجموعه فرهنگی تلاش کنند با ایجاد شبکه ارتباطی بین هنرمندان متعهد انقلابی و رزمندگان پیشکسوت دفاع مقدس مجموعه‌ای ازمستندات تاریخی و  آثار هنری معاصر مربوط به دوران دفاع مقدس و سال‌های پس از آن تا امروز را جمع آوری کرده و این آثار را برای نمایش به عموم مخاطبان آماده کنند. موضوعاتی نظیر شهدای شاخص، آثار برتر نویسندگان انقلابی فارس با موضوع دفاع مقدس، آثار هنری و تجسمی هنرمندان استان با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت و جنبه های مختلف تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس می‌تواند مورد توجه مسئولان این مرکز باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر