دادستان عمومی و انقلاب قزوین:

یکی از ابزارهای مهم جامعه برای اصلاح و تحول رسانه است/ رسانه ها نسبت به قانون مداری حساس باشند

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی گفت: امروز یکی از ابزارهای مهم جامعه برای اصلاح و تحول رسانه است بنابراین باید رسانه ها نسبت به موضوع مهم قانون مداری حساس باشند.

به گزارش گروه حقوقی قضایی خبرگزاری میزان، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی دادستان قزوین با اشاره به ضرورت گسترش فرهنگ قانونمداری اظهار کرد: سخن از کاهش اطاله دادرسی و کاهش پرونده های قضایی موضوع مهمی است که باید در بستر مناسب محقق شود.

وی ادامه داد: نمی توان جامعه ای سراسر ناهنجاری و قانون شکنی و تخلف داشت و بعد انتظار داشت که کاهش اطاله دادرسی و پرونده های قضایی محقق شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اضافه کرد: اگر می خواهیم جامعه سالم و باعدالت قضایی داشته باشیم راهکار آن گسترش مراکز قضایی و انتظامی نیست بلکه باید اقشار مختلف جامعه نسبت به قانون شکنی و قانون گریزی حساس شوند.

وی افزود: جامعه نباید در تخلف و تعدی از جرم به شکل و اندازه قانون نگاه کند چرا که قانون شکنی چه عبور از چراغ قرمز و چه سرقت و یا هر موضوع دیگر، برای امنیت و آرامش جامعه مضر است از این رو تخلف های کوچک نیز در کاهش امنیت تأثیر گذار است که این تأثیر به طور نرم و آرام خود را نشان می دهد.

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی راهکار قانون گریزی و قانون شکنی را در گام نخست کار فرهنگی می داند بنابراین باید دستگاه های مختلف فرهنگی و آموزشی در برنامه ای مدون در این زمینه کار کنند.

وی تصریح کرد: همچنین شورای فرهنگ عمومی استان نیز باید دغدغه و حساسیت لازم را در این زمینه داشته باشد تا شاهد اجرای برنامه های فرهنگی برای حساس کردن آحاد مردم نسبت به قانون گریزی و قانون شکنی باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین به نقش رسانه ها در ابعاد مختلف جامعه اشاره کرد و اظهارداشت: امروز یکی از ابزارهای مهم جامعه برای اصلاح و تحول رسانه است بنابراین باید رسانه ها نسبت به موضوع مهم قانون مداری حساس باشند و این مهم را در میان جامعه تبیین کنند تا گسترش فرهنگ قانون مداری منجر به مبارزه با قانون گریزی شود.

وی عنوان کرد: آموزش در رسانه‌ها می‌تواند بر دانش حقوقی مردم بیفزاید بنابراین با اجرایی شدن این موضوع، بخش عمده ای از پرونده‌های ورودی به محاکم کاسته خواهد شد و در واقع بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی تا زمانی که مردم نسبت به حقوق خود و دیگران آگاه نشوند از بین نخواهد رفت.

حجت الاسلام صادقی نیارکی اعلام کرد: جامعه گسترده شده و تعاملات افزایش یافته و در این میان لازم است اقشار مختلف نسبت به مسائل حقوقی مرتبط با فعالیت های خود در جامعه اطلاع لازم را داشته باشند.

وی یادآورشد: اگر آگاهی ها در جامعه رشد یابد دیگر شاهد تعارض های رفتاری و اختلاف های مختلف که منجر به جرائم و تخلفات قانونی است، نخواهیم بود.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر