هوندا اینسایت ۲۰۱۹ را بشناسید!

هنگامیکه کانسپت هوندا اینسایت ۲۰۱۹ در اوایل سال جاری در نمایشگاه خودرو دیترویت معرفی شد، به احتمال زیاد نام این خودرو به گوش بسیاری آشنا به نظر رسیده است

هوندا اینسایت 2019 را بشناسید!

هنگامیکه کانسپت هوندا اینسایت 2019 در اوایل سال جاری در نمایشگاه خودرو دیترویت معرفی شد، به احتمال زیاد نام این خودرو به گوش بسیاری آشنا به نظر رسیده است. چرا که این سومین بار است که کمپانی ژاپنی هوندا از نام اینسایت برای یک خودرو هیبرید استفاده می‌کند. در سال 1999 مدل هوندا اینسایت با شکست تویوتا پریوس که در آن زمان تنها در بازار ژاپن قابل دسترس بود، به اولین خودرو هیبریدی تبدیل شد که در آمریکا به فروش می‌رسید. در اوایل دهه 2000، نسل اول این خودرو از خط تولید خارج شده و مدل باز طراحی شده جدید اینسایت به زودی روانه بازار گشت. این خودرو به عنوان یک هاچ بک پنج در مشابه مدل پریوس، از سال 2010 تا 2014 به فعالیت خود ادامه داد. اکنون مدل هوندا اینسایت هیبرید 2019 کاملا جدید و متفاوت را در اختیار داریم. ورژن 2019 این خودرو از آنجا که به عنوان یک سدان کامپکت صندوق دار طراحی شده، فاقد هر گونه شباهتی با تویوتا پریوس بوده و ما بین هوندا سیویک و هوندا آکورد قرار می‌گیرد.

 

در ادامه نگاهی به آنچه تاکنون در رابطه با این خودرو می‌دانیم خواهیم پرداخت :

قیمت

هنوز جزئیاتی در رابطه با قیمت گذاری هوندا اینسایت 2019 در دست نیست که چندان هم غیر عادی نیست. چرا که تولید کنندگان خودرو معمولا برای اعلام قیمت خرده فروشی، تا پیش از تاریخ عرضه خودرو در بازار صبر می‌کنند. برای تخمین قیمت حدودی این خودرو می‌توان قیمت 18٫480 دلاری هوندا سیویک 2018 را مد نظر قرار داد. هنوز ورژن هیبریدی برای مدل سیویک ارائه نشده پس در نتیجه مدل اینسایت این جایگاه را برای خریداران هوندا پر خواهد نمود. قیمت مدل باز طراحی شده هوندا آکورد 2018 از 23٫570 دلار آغاز می‌شود و ورژن هیبرید این خودرو کمتر از 30٫000 دلار قیمت گذاری شده است.در نتیجه شروع قیمت در حدود محدوده 20٫000 دلاری برای مدل اینسایت محتمل به نظر می‌رسد.

فضا صندوق عقب

آخرین ویرایش هوندا اینسایت به این دلیل که یک کپی از مدل پنج در پریوس بود مورد انتقاد قرار گرفت اما این موضوع خاتمه یافته است. چرا که به گفته هوندا مدل 2019 اینسایت یک سدان کامپکت چهار در با صندوق عقب فول سایز می‌باشد. از آنجا که مشخصات رسمی این خودرو هنوز قابل دسترس نیست از ظرفیت دقیق صندوق عقب این خودرو اطلاعی نداریم. با این حال می‌دانیم که باطری‌های این خودرو در زیر صندلی‌های پشتی قرار گرفته‌اند و در نتیجه فضا صندوق عقب دست نخورده باقی می‌ماند.

طراحی فضا داخلی

به نظر هوندا درس‌های خود را از نسل دوم اینسایت یاد گرفته است. مشتریان یک هاچ بک دیگر همچون پریوس را از هوندا نمی‌خواستند بلکه آن‌ها انتظار یک سدان هوندا که دارای سیستم هیبرید بود را می‌کشیدند. این بار، این دقیقا چیزی است که هوندا در حال عرضه آن است. تمامی راحتی و تکنولوژی که خریداران از یک خودرو هوندا انتظار دارند در یک اتاق به خوبی طراحی شده، ارائه می‌گردد. معمولا نمونه‌های اولیه فضای داخلی همزمان با ورود خودرو به مرحله تولید تغییر می‌کنند اما اصول اولیه‌ که تا به اینجای کار در این خودرو شاهد بوده‌ایم احتمالا دست نخورده باقی خواهد ماند. فضا داخلی این خودرو غیر پیچیده، به همراه کنسول مرکزی ساده و طرح رنگ آمیزی تک رنگ می‌باشد.

صندلی‌ها

هوندا اینسایت جدید دارای صندلی‌های کافی برای پنج سرنشین بوده که برای کلاس این خودرو امری طبیعی است. به ادعای هوندا مدل اینسایت، فضایی در برترین سطح کلاس خود ارائه خواهد کرد اما هنوز جزئیاتی برای مقایسه در دسترس نیست. همچنین روکش چرمی سوراخ دار به عنوان آپشن، و روکش پارچه‌ای به عنوان ویژگی استاندارد در این مدل ارائه خواهند شد. علاوه بر این قابلیت خم شدن 40/60 صندلی‌های پشتی نیز از دیگر ویژگی‌ صندلی‌های این خودرو است.

امکانات داخلی

همانطور که پنج سال وقفه انتظار می‌رود مدل 2019 اینسایت بسیار پیشرفته‌تر از نسخه‌های پیشین خود است. از امکانات این خودرو می‌توان به صفحه نمایش لمسی 8 اینچی با قابلیت پشتیبانی از اپل کار پلی و اندروید اتو، در کنار قابلیت به روز رسانی از طریق اتصالات وای فای اشاره کرد. همچنین در پنل ابزاری راننده نیز از یک صفحه نمایش هفت اینچی ال سی دی استفاده شده است.

نیروی پیشران

مدل جدید اینسایت از آخرین تنظیمات سیستم هیبرید هوندا که از دو موتور برقی و یک موتور بنزینی 1٫5 لیتری، بعلاوه باطری‌های لیتیوم آیون تشکیل شده بهره می‌برد. بیشتر اوقات مدل اینسایت برای تامین قدرت چرخ‌ها تنها از موتور‌های برقی استفاده می‌کند. از آنجا که این خودرو یک هیبرید پلاگ این نیست برای شارژ این خودرو نیازی به ایستگاه‌های شارژ برقی نخواهید داشت. موتور این خودرو برای شارژ دوباره باطری‌ها به عنوان یک ژنراتور عمل کرده و همچنین نقشی موثر در تامین قدرت چرخ‌ها در هنگام نبود قدرت کافی ایفا می‌کند. نکته جالب توجه این است که این موضوع دقیقا نقطه مقابل تنظیمات سیستم اصلی مدل اینسایت در سال 1999 می‌باشد. این سیستم از یک موتور بنزینی بهینه‌تر با قدرت 70 اسب بخار بهره می‌برد و باطری‌ها تنها هنگامیکه نیاز به قدرت اضافه بود وارد عمل می‌شدند.

مصرف سوخت

مدل 2019 هوندا اینسایت هنوز توسط سازمان حفاظت از محیط زیست در زمینه مصرف سوخت رتبه بندی نشده اما کمپانی هوندا انتظار میانگین مصرف سوخت 50 مایل بر گالن یا بیشتر را دارد. مصرف سوخت مدل 2017 هوندا آکورد هیبرید در شهر و بزرگراه به ترتیب 49 و 47 مایل بر گالن اندازه گیری شده است پس در نتیجه میانگین مصرف سوخت بیش از 50 مایل بر گالن برای یک مدل هیبرید اختصاصی و کوچکتر به نظر قابل دست یابی است. برای مقایسه می‌توان به میانگین مصرفی 53 مایل بر گالن در مدل اصلی اینسایت و 47 مایل بر گالن در نسل دوم این خودرو اشاره کرد. بنابراین مدل جدید اینسایت به روند مصرف بهینه خود باز خواهد گشت.

امکانات ایمنی

از اولین بار که این خودرو در ایالات متحده به فروش رسید تکنولوژی ایمنی مسیر طولانی را طی کرده است. پکیج سنسینگ هوندا در مدل 2019 به صورت پیش فرض در نظر گرفته شده که از امکانات این مجموعه می‌توان به سیستم ترمز برای کاهش برخورد، سیستم هشدار دهنده انحراف از مسیر، سیستم کاهش دهنده انحراف از جاده، کروز کنترل منطبق شونده به همراه پیروی با سرعت پایین، و سیستم تشخیص علائم ترافیکی اشاره کرد. همچنین تریم اینسایت EX و بالاتر، به تکنولوژی LaneWatch هوندا نیز مجهز هستند. همزمان با فرا رسیدن ماه می 2018، طبق درخواست آژانس ملی مدیریت ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها، تمامی خودرو‌های جدید مستلزم داشتن دوربین دید عقب خواهند شد پس در نتیجه می‌توان انتظار داشت که این دوربین در مدل جدید اینسایت به طور پیش فرض بکار رفته باشد.

رقابت

بزرگترین تفاوت میان مدل اصلی اینسایت و آخرین نسل آن طراحی این خودرو نیست بلکه رقابت آن می‌باشد. برای مدت کوتاهی مدل اینسایت تنها خودرو موجود مجهز به تکنولوژی هیبرید در آمریکا بود و برای مدتی طولانی تنها دو مدل هیبرید در بازار خودرو وجود داشت. اما اکنون گزینه‌ها تنها به دو خودرو منتهی نمی‌شوند. با این وجود قدیمی‌ترین همتای هوندا اینسایت 2019 هنوز بزرگترین رقیب آن محسوب می‌شود. تویوتا پریوس همچنان یکی از پر فروش‌ترین هیبرید‌های موجود در بازار خودرو به شمار می‌رود. این خودرو در سال 2016 مجددا طراحی شده و از آن زمان تکنولوژی‌های ایمنی و سرگرمی بیشتری به آن افزوده شده‌اند. مصرف سوخت این خودرو در شهر و بزرگراه به ترتیب برابر با 54 و 50 مایل بر گالن محاسبه شده و قیمت آن از 23٫475 دلار آغاز می‌شود. این اعداد بسیار نزدیک به ارقام احتمالی هوندا اینسایت در هنگام ورود آن به مرحله تولید می‌باشند. رقیب جدید دیگر هوندا اینسایت را می‌توان هیوندا یونیک هیبرید دانست که به عنوان مدلی جدید در سال 2017 معرفی شد. این خودرو با ثبت مصرف سوخت 55 مایل بر گالن در شهر و 54 مایل بر گالن در بزرگراه به یکی از بهینه‌ترین خودروهای کلاس خود در زمینه مصرف سوخت تبدیل شد. همچنین قیمت گذاری 22٫200 دلاری این خودرو باعث شده تا این مدل به یکی از مقرون به صرفه‌ترین خودرو‌ها بدل شود. شاید هیوندا یونیک از اسم و رسم هوندا اینسایت یا تویوتا پریوس بی بهره باشد اما رقابت با خودرویی با چنین اعداد و ارقامی بسیار دشوار خواهد بود.

دسترس پذیری

مدل هوندا اینسایت 2019 در کارخانه هوندا در گرینزبرگ ایالت ایندیانا وارد مرحله تولید خواهد شد. این خودرو در اواخر سال 2018 در سرتاسر کشور موجود خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان