ماهان شبکه ایرانیان

آهنگساز «چهار راه استانبول» به مهر گفت:

سختی ساخت موسیقی برای آثار کیایی/ نمی‌توانستم مخاطب را شوکه کنم

آهنگساز فیلم سینمایی «چهار راه استانبول» با اشاره به اینکه ساخت موسیقی برای آثار مصطفی کیایی سخت است درباره فضای موسیقایی این فیلم توضیح داد.

سختی ساخت موسیقی برای آثار کیایی/ نمی‌توانستم مخاطب را شوکه کنم

آرمان موسی پور آهنگساز فیلم سینمایی «چهار راه استانبول» به کارگردانی مصطفی کیایی که در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر حضور دارد در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این چهارمین همکاری من با مصطفی کیایی است. ریتم فیلم های این کارگردان بسیار تند است و این ریتم تند چندان به آهنگساز اجازه نمی دهد که برای برخی از سکانس ها موسیقی بسازد.

وی با تاکید براینکه این کارگردان معمولا نظرهایی را درباره موسیقی فیلم خود دارد، توضیح داد: گاهی پیش آمده زمانی که سرصحنه حضور پیدا می کنم می بینم که موسیقی را روی کار گذاشته اند و همین مساله سبب می شود تا کمی ساخت موسیقی برای فیلم های کیایی سخت شود.

این آهنگساز با اشاره به فیلم «چهار راه استانبول» و اینکه نمی توانست با موسیقی مخاطب را شوکه کند، بیان کرد: این فیلم سینمایی نسبت به دیگر آثار کیایی متفاوت بود و از آنجا که بیننده به خوبی می دانست قرار است ساختمان پلاسکو بریزد نمی توانستم هیچ تعلیقی در موسیقی ایجاد کنم و باید لحظه به لحظه فیلم را دنبال می کردم.

وی تاکید کرد: «چهارراه استانبول» یک اثر اکشن بود و در عین حال بار دراماتیک احساسی نیز همراه خود داشت و همن مساله سبب شد تا زمانی زیادی را صرف کنیم تا به نتیجه برسیم که از چه سبک و مدل موسیقی برای این پروژه استفاده کنیم تا همه این موارد را دربرگیرد.

آهنگساز فیلم «بارکد» توضیح داد: ساخت موسیقی برای این فیلم در شرایطی صورت گرفت که خود فیلم دارای حجم زیادی صدا بود و میکس باید به گونه ای صورت می گرفت که هیچ صدای اضافی از فیلم بیرون نزند. تمام این شرایط سبب شد تا ساخت موسیقی نزدیک به 2 ماه طول بکشد که البته نتیجه کار خودم را در این فیلم دوست داشتم به غیر از یک یا دو قطعه که خودم چندان در آن دخیل نبودم و از نظر کارگردان فیلم استفاده کرده بودم.

موسی پور در پایان با اشاره به اینکه بعد از جشنواره ملی فیلم فجر ممکن است تغییراتی در موسیقی این فیلم ایجاد کند، گفت: «چهار راه استانبول» دارای 22 قطعه موسیقی است و در کل نزدیک به 20 دقیقه موسیقی ساختیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان