تور بازدید از بامزه‌ترین حیوانات مزرعه‌ای!

بیایید اعتراف کنیم بامزه ترین حیوانات را می‌توان در مزارع پیدا کرد! اگر باور ندارید خودتان نگاهی به این قیافه های دوستداشتنی و با نمک بیاندازید!

تور بازدید از بامزه‌ترین حیوانات مزرعه‌ای!

بیایید اعتراف کنیم بامزه ترین حیوانات را می‌توان در مزارع پیدا کرد! اگر باور ندارید خودتان نگاهی به این قیافه های دوستداشتنی و با نمک بیاندازید!

شکی نیست که بچه گربه‌ها، توله سگ‌ها و بچه خرگوش‌ها بسیار بامزه اند، اما اکثر بامزگی آنها به خاطر عکس های خوبی است که از آنها گرفته می‌شود! تازگی‌ها سری به حیوانات مزرعه زده اید؟ گاو، اردک و جوجه مرغ؟ این حیوانات به راستی که زیبا و بسیار بامزه هستند.

1- بز

بز احتمالا عجیب ترین حیوانی است که در مزرعه با آن رو به روی می‌شوید. می‌پرسید چرا؟ این حیوانات دوست دارند از همه چیز بالا بروند، مانند انسان‌ها جیغ می‌کشند و شگفت انگیز تر از همه آنکه بزها لهجه‌ای خاص دارند!

درست است. در سال‌های اخیر دانشمندان بر این باور بودند که تنها پستاندارانی با مغز بزرگ تر نظیر انسان، فیل و دولفین‌ها می‌توانند لهجه‌ای خاص داشته باشند. اما به تازگی مشخص شده که بزه ها هم به همان اندازه همه فن حریف هستند! به علاوه لهجه یک بز می‌تواند با رفتن از گروهی به گروه دیگر، تغییر کند!

2- گاو

گاوها بدون شک یکی از بامزه ترین مخلوقات هستند. این حیوان بامزه بود که باعث شد ما بتوانیم طعم بستنی را بچشیم، پس بد نیست اگر او را جایی دیدید از او تشکر کنید. جای دوری نمی‌رود!

خب ما چه طور می توانیم این موجود بخشنده را وادار کنیم بستنی بیشتری به ما بدهد؟ پاسخ ساده است. کافی است دامدار برای گاوش نامی انتخاب کند. تحقیقات نشان داده اگر دامدار با گاوش رابطه‌ای بهتر داشته باشد، مثلا برای او نامی انتخاب کند و به او محبت کند، گاو شیر بیشتری می‌دهد.

3- خوک

چه کسی می‌تواند بگوید که خوک با آن دماغ صورتی و دم فر دارش بامزه نیست! می خواهید این موجود زیبا شگفت زده‌تان کند؟ محققان ثابت کرده اند بعضی از خوک‌ها حتی از کودک نوپای انسان‌ها و سگ‌ شما هم باهوش تر هستند! اگر دقت کنید رفتار بچه خوک‌ها و توله سگ‌ها تا حدودی شبیه به هم است.

تحقیقات نشان داده که خوک‌ها قدرت تشخیص فوق العاده ای دارند و می‌توانند اسم‌شان و صدای مادرشان را بلافاصله بعد از تولد تشخیص دهند!

4- مرغ

می‌دانم که مرغ‌ها در نگاه اول ممکن است آنقدرها هم بامزه به نظر نرسند. اما اگر وقت بیشتری را با آنها بگذرانید می‌بینید که چه موجودات دوستداشتنی هستند. به علاوه این پرندگان زیبا دوستان‌شان را بقل می‌کنند!

اگر از قدرت ذهن‌شان بپرسید، مرغ‌ها می‌توانند قیافه 100 عدد از مرغ‌های دیگر را از هم تشخیص داده و به یاد بسپارند. آخرین باری که یکی از آشنایان دورتان را شناختید کی بود؟!

5- لاما

لاماها به حیوانات تاکسیدرمی شده می‌مانند! اما نگذارید ظاهر مهربان و پشمالوی لاماها شما را گول بزند، اگر به قلمرو آنها وارد شوید، آنها اصلا خوشحال نخواهند شد! بسیاری از کشاورزان از لاماها برای حفاظت از دیگر حیوانات مزرعه‌شان استفاده می‌کنند چرا که این حیوان بسیار هشیار است و از دنبال کردن فرد متجاوز وحشتی ندارد.

6- اسب‌

اسبی را در حال یورتمه رفتن در یک زمین چمن ، در حالی که آفتابی درخشان بر عضلات قوی او می‌درخشد، نگاه کنید و تلاش کنید مبهوت زیبایی و شکوه او نشوید. حتی تصورش هم زیبا است! اسب موجودی بی‌نهایت زیبا و باشکوه است. اسب تلاش زیادی برای صحبت با شما می‌کند! او آواهایی صوتی مانند شیهه، خرناس و دیگر صداها را از گلوی خود خارج می‌کند. همچنین چشم‌ها و گوش‌های اسب بیانگر حالات و احساسات او است.

7- خر

اسب‌ها تمام جلال و جبروت را از آن خود کرده اند اما عوضش خر هم تمام بانمکی و بامزگی را دارد و به علاوه بسیار باهوش هم هست. چرا؟ خرها نه تنها می‌توانند مکانی که قبلا، مثلا 25 سال پیش، به آنجا رفته اند یا دیگر خرها را به یاد آورند، بلکه خرها می‌توانند بفهمند انجام یک فعالیت می‌تواند برای آنها خطرناک باشد و از انجام آن سرباز زنند.

8- گوسفند

همه گوسفندها را به خاطر پشم‌های گرم و نرم‌شان دوست دارند اما اگر بیشتر به آنها توجه کنید بامزگی نهفته در چهره‌شان را می‌بینید. گوسفند دارای مردمک‌های افقی است که او را از حمله شکارچی در امان نگه می‌دارد. چه طور؟ به این صورت که گوسفند می‌توان تمام چیزی که در اطرافش هست را ببیند و نه فقط چیزی که رو به روی او است. این مکانیسم دفاعی برای حیوانی که درهنگام خطر تنها می‌توان بع بع و فرار کند، بسیار ضروری است!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر