«همسفر با سفیر» در فرهنگسرای انقلاب نقد می‌شود

باشگاه کتاب فرهنگسرای انقلاب اسلامی در برنامه «همسفر با سفیر» خاطرات دکتر نیلوفر شادمهری در کتاب «خاطرات سفیر» را مرور می کند.

«همسفر با سفیر» در فرهنگسرای انقلاب نقد می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر،  در این برنامه که سه شنبه هفدهم بهمن ماه ساعت 10 صبح در فرهنگسرای انقلاب اسلامی و به بهانه انتشار کتاب «خاطرات سفیر» برگزار می شود، دکتر شادمهری، نویسنده کتاب و عضو هیات علمی دانشگاه هنر، محسن اخوان‌فر، تهیه کننده مستندهای «میراث آلبرتا» که به زندگی دانشجویان ایرانی خارج از کشور می پردازد، دکتر توحید عزیزی، دانش آموخته دانشگاه براندایس آمریکا و دکتر مژگان عباسلو، محقق مرکز MGH (ماساچوست جنرال هاسپیتال) آمریکا از موسسات وابسته به دانشگاه هاروارد حضور خواهند یافت. فرزانه فخریان، مجری این نشست خواهد بود.

کتاب «خاطرات سفیر» مروری است بر خاطرات نیلوفر شادمهری در زمان تحصیل در فرانسه به عنوان دانشجوی محجبه و ممتاز ایرانی است. شادمهری در مقدمه‌ای که بر کتاب خاطرات خود نوشته است، ماجرای نوشتن این خاطرات را اینگونه بیان می‌کند: القصه! به‌عنوان دانشجوی ممتاز، موفق به دریافت بورس دوره دکترا در رشته طراحی صنعتی شدم. علاقه شخصی و بررسی‌های مطالعاتی پیرامون موضوع رساله‌ام من را در انتخاب کشور فرانسه مطمئن‌تر کرد و سرانجام راهی پاریس شدم. پایم که رسید به فرانسه با اولین رفتارها و سؤال‌هایی که درباره حجابم می‌شد و به‌خصوص درباره وضعیت و شرایط ایران، متوجه شدم آنجا کسی من را نمی‌بیند. آن‌ که آن‌ها می‌دیدند و با او سر صحبت را باز می‌کردند یک مسلمان ایرانی بود؛ نه نیلوفر شادمهری. آن‌ها چیز زیادی از ایران نمی‌دانستند. اگر بخواهم دقیق‌تر بگویم، شناختی که از ایران داشتند فاصله زیادی حتی با واقعیت داشت؛ چه رسد به حقیقت و من شدم «ایران»! من باید پاسخگوی همه نقاط قوت و ضعف ایران می‌بودم...».

این نشست سه شنبه هفدهم بهمن ماه ساعت 10 تا 12 در فرهنگسرای انقلاب اسلامی به نشانی بزرگراه شهید نواب صفوی، تقاطع پل کمیل، ابتدای کمیل شرقی برگزار می شود و حضور عموم در این نشست آزاد است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر