۶ خودرو کم استهلاک زیر ۳۰ میلیون تومان در بازار داخلی را بشناسید!

همواره خودروهای ارزان قیمت و اقتصادی یکی از مهم‌ترین کلا‌س‌ها در خرید اتومبیل مابین خریداران در سطح جهانی هستند و در این میان، مدل های کم استهلاک و با هزینه پایین نگهداری از اولویت بیشتری به هنگام خرید برخوردار می‌باشند...

همواره خودروهای ارزان قیمت و اقتصادی یکی از مهم‌ترین کلا‌س‌ها در خرید اتومبیل مابین خریداران در سطح جهانی هستند و در این میان، مدل های کم استهلاک و با هزینه پایین نگهداری از اولویت بیشتری به هنگام خرید برخوردار می‌باشند. در همین رابطه، بازار خودرویی ایران نیز از این مسئله مستثنا نبوده و به‌دلیل قدرت خرید پایین مشتریان ایرانی و انتخاب محدود مابین مدل‌های موجود، خریداران به ناچار میبایست با توجه به هزینه‌های نگهداری خودروهای سواری در ایران، به سراغ مدل‌های ارزان قیمت و اقتصادی روند.

 پیرامون همین موضوع ، من امید اکرمی کارشناس و نویسنده وب سایت تخصصی خودرو کاربلد به بررسی این موضوع پرداخته ام ، با ما همراه باشید.

 

با 30 میلیون تومان چه خودرویی بخریم ؟ - عکس 1

 

حال به بررسی 6 خودرو ارزان قیمت و کم استهلاک که در بازار خودرویی ایران می‌توان آن‌ها را با بودجه‌ای زیر 30 میلیون تومان تهیه نمود، پرداخته و با نگاهی کلی به این مدل‌ها، بهترین خودرو اقتصادی را مابین این خودروها معرفی خواهیم کرد. ( لازم به ذکر است که خودروهای موجود در این بررسی به دو ‌صورت صفر کیلومتر و کارکرده هستند )

 

1- پراید 131 ( سایپا )

افسوس و صد افسوس که باید گفت پراید ! همواره در سالیان اخیر تاکنون یکی از خودروهایی که خریداران با بودجه ای کمتر از 30 میلیون تومان به‌دلیل استهلاک کم و سهولت تهیه قطعات به‌سراغ آن رفته‌اند، پراید بوده است. این خودرو در حدود 20 سال است که حضوری مداوم را در بازار خودرویی ایران تجربه می‌کند و در این سال‌ها همواره پرفروش‌ترین خودرو بازار لقب گرفته است.

 

با 30 میلیون تومان چه خودرویی بخریم ؟ - عکس 2

 

در همین رابطه، حال اگر بخواهیم پیرامون مشخصات فنی و استهلاک این خودرو سخن بگوییم، می‌بایست اینگونه گفت پراید 131 که از یک پیشرانه چهار سیلندر 8 سوپاپ با حجمی برابر با 1323 سی‌سی بهره می‌برد که این موتور توان تولید قدرتی برابر با 65 اسب بخار و گشتاوری برابر با 105 نیوتن متر را دارا است. همچنین، در رابطه با میزان مصرف سوخت این خودرو نیز می‌بایست این‌گونه گفت که پراید 131 در هر صدکیلومتر مسیر پرترافیک و شهری مصرفی در حدود 8.6 لیتر بنزین و در مسیرهای خارج شهری و اتوبان، خودرو مذکور مصرفی برابر با 5.9 الی 6.0 لیتر بنزین را به خود اختصاص داده است و طبق نمودار سیکل ترکیبی، پراید 131 به‌صورت مجموع مصرفی برابر با 7.1 لیتر بنزین را دارا می باشد.

در رابطه با میزان استهلاک پراید نیز طبق اعلام کارشناسان، میزان هزینه سرویس‌های دوره‌ای این خودرو که مابین 4950 الی 5700 کیلومتر صورت می‌گیرد، برابر با 50 الی 65 هزار تومان است ( سرویس‌های دوره‌ای شامل تعویض روغن موتور، تعویض فیلتر هوا، بازررسی قطعات مصرفی و ... می‌شود ) همچنین، این خودرو ارزان ترین نرخ تعمیرات و دستمزد را نیز دارا می‌باشد.

لازم به یادآوریست که قیمت پراید 131 SE در بازار داخلی کشور تا بدین لحظه برابر با 21 میلیون و 900 هزار تومان اعلام شده است و ما امیدواریم از این بیشتر نشود!

 

2- تیبا صندوق دار ( سایپا )

یکی دیگر از خودروهای اقتصادی و ارزان قیمت بازار ایران که مورد توجه خریداران قرار گرفته است، تیبا نام دارد. این خودرو در واقع به عنوان جانشین پراید در اواخر سال 1389 معرفی شد ولی هیچگاه نتوانست جایگاه پراید را مابین خریداران تصاحب کند.

 

با 30 میلیون تومان چه خودرویی بخریم ؟ - عکس 2

 

در همین رابطه، این خودرو دارای یک پیشرانه چهار سیلندر 8 سوپاپ با حجمی برابر با 1503 سی‌سی بوده که این موتور قادر است قدرتی برابر با 86 اسب بخار و گشتاوری برابر با 128 نیوتن متر را تولید کند. همچنین، میزان مصرف سوخت این خودرو در مسیرهای شهری و پرترافیک برابر با 8.8 لیتر بنزین و در مسیرهای خارج شهری و اتوبان، مصرف تیبا برابر با 6.1 لیتر بنزین اعلام شده است که اگر بخواهیم طبق نمودار سیکل ترکیبی مجموع مصرف این خودرو را بیان کنیم، می‌بایست این‌گونه گفت که تیبا به‌صورت کلی مصرفی برابر با 7.3 لیتر بنزین را دارا می‌باشد.

در بحث با میزان استهلاک این خودرو نیز طبق نظر کارشناسان، هزینه سرویس‌های دوره‌ای تیبا که مابین 5100 الی 6000 کیلومتر انجام می‌شود، برابر با 55 الی 70 هزار تومان براورد شده است.

در زمینه قیمت تیبا صندوق دار نیز طبق اعلام نمایندگی‌های فروش سایپا در سرتاسر کشور، مدل SX 1397 قیمتی برابر با 26 میلیون و 400 هزار تومان را در بازار خودرویی کشور دارا است.

 

3- کیا ریو مونتاژ ( سایپا )

کیا ریو رو می‌توان یکی از بهترین محصولات تولید شده توسط سایپا در سالیان اخیر نام نهاد، این خودرو در زمان تولید خود یک سدان اقتصادی و ارزان قیمت محسوب و طبق نظر علاقمندان، کیا ریو جزء ارزشمندترین خودروها برای خرید به‌شمار می‌رفت. ( لازم به ذکر است که تولید کیا ریو در سال 1390 متوقف شد ) در همین رابطه، خودرو مذکور دارای یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 1500 سی‌سی بوده که این موتور قادر است قدرتی برابر با 96 اسب بخار و گشتاوری برابر با 135 نیوتن متر را تولید نماید.

 

با 30 میلیون تومان چه خودرویی بخریم ؟ - عکس 3

 

همچنین، میزان مصرف سوخت کیا ریو در هر صدکیلومتر مسیر شهری و پرترافیک برابر با 8.3 لیتر بنزین و در هر صدکیلومتر مسیر خارج شهری و اتوبان، کیا ریو مصرفی برابر با 5.7 لیتر بنزین را دارا است که طبق نمودار سیکل ترکیبی، مصرف کلی ریو برابر با 6.9 الی 7 لیتر بنزین اعلام شده است

در بحث استهلاک این خودرو نیز طبق اعلام کارشناسان، هزینه سرویس‌های دوره‌ای کیا ریو که مابین 5200 الی 6000 هزار کیلومتر انجام می‌شود، برابر با 60 الی 75 هزار تومان براورد شده است.

در رابطه با قیمت کیا ریو نیز این نتکه را میبایست خاطر نشان د که مدل های صفرکیلومتر این خودرو به دلیل توقف تولید در سال 1390 دیگر وجود ندارد و برای خرید یک مدل سالم و در حد صفر این خودرو در تمامی مسائل ( شامل عدم تصادف، بیمه نامه مدت بلند، سلامت موتوری و .. ) خریدار می‌بایست در حدود 27 میلیون تومان را هزینه کند.

 

4- تندر نود E2 ( ایران خودرو )

بی‌شک، تندر 90  را می توان بهترین و باکیفیت‌ترین خودرو در این بخش نام نهاد، ال 90 نخستین بار در سال 1385 وارد بازار خودرویی ایران شد و از آن زمان تاکنون همه ساله جزء پرفروش ترین خودروهای بازار قلمداد می‌شود.

 

با 30 میلیون تومان چه خودرویی بخریم ؟ - عکس 4

 

در همین رابطه، تندر نود دارای یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 1598 سی سی بوده که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 105 اسب بخار و گشتاوری برابر با 140 نیوتن متر است. همچنین، میزان مصرف سوخت تندر نود در هرصدکیلومتر مسیر شهری و پرترافیک برابر با 8.9 الی 9.0 لیتر بنزین بوده و در مسیرهای خارج شهری و پرترافیک، میزان مصرف تندر نود برابر با 6.1 لیتر بنزین می‌باشد که در نمودار سیکل ترکیبی، مصرف مجموع این خودرو برابر با 7.9 لیتر اعلام شده است.

در بحث استهلاک L90 نیز طبق اعلام کارشناسان، هزینه سرویس‌های دوره‌ای تندر نود که مابین 5350 الی 6100 هزار کیلومتر انجام می‌شود، برابر با 80 الی 95 هزار تومان براورد شده است.

پیرامون قیمت تندر 90 E2 می‌بایست این‌گونه گفت که تندر نود صفرکیلومتر قیمتی بیش از 30 میلیون را دارا بوده و در این مطلب مدل‌های زیر سال ساختاری 1392 ( بسته به سلامت و سالم بودن خودرو ) که قیمتی برابر با 30 میلیون و کمتر را دارا هستند، ذکر شده‌اند.

 

5- ام وی ام 110 نیو ( مدیران خودرو )

از دیگر خودروهای موجود در این لیست که دارای کمترین مصرف سوخت مابین رقبا است، ام وی ام 110 نیو نام دارد. این خودرو کوچک شهری در حال حاضر توسط شرکت مدیران خودرو ساخته و به بازار خودرویی کشور عرضه می‌شود. ( تولید این خودرو در حال حاضر متوقف شده است )

 

با 30 میلیون تومان چه خودرویی بخریم ؟ - عکس 5

 

پیرامون همین موضوع، 110 اس دارای یک پیشرانه سه سیلندر 12 سوپاپ با حجمی برابر با 998 سی‌سی بوده که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 69 اسب بخار و گشتاوری برابر با 93 نیوتن متر است. همچنین، میزان مصرف سوخت 110 اس در مسیرهای شهریو پرترافیک برابر با 5.1 لیتر و در مسیرهای خارج شهری و اتوبان، مصرف این خودرو برابر با 3.2 لیتر بنزین اعلام شده است که طبق نمودار سیکل ترکیبی مصرف، 110 اس در مجموع در هر صدکیلومتر مسیر مصرفی در حدود 4.2 لیتر بنزین را از خود به جای می‌گذارد.

پیرامون استهلاک این خودرو نیز طبق اعلام کارشناسان، هزینه سرویس‌های دوره‌ای ام وی ام 110 اس که مابین 4200 الی 4900 هزار کیلومتر انجام می‌شود، برابر با 55 الی 65 هزار تومان براورد شده است.

در زمینه قیمت ام وی ام 110 جدید نیز می‌بایست این‌گونه گفت که ام وی ام 110 اس دارای دو مدل کامفورت و لاکچری بوده که در مدل اول قیمت این خودرو در نمونه صفر کیلومتر و با مدل ساختاری 1396 برابر با 28 میلیون تومان و در مدل دوم، قیمت 110 اس در نمونه صفر کیلومتر برابر با 31 میلیون تومان اعلام شده است که این مدل از بودجه تایین شده در این مطلب فراتر بوده و خریداران می‌بایست به سراغ مدل‌های کم کارکرد لاکچری با قیمت کمتر از 30 میلیون تومان بروند.

 

6- ساینا دنده‌ای ( سایپا )

یکی دیگر از خودروهای کم استهلاک بازار که قیمتی زیر 30 میلیون تومان را دارا بوده و توسط گروه خودروسازی سایپا تولید می‌شود، ساینا دنده‌ای نام دارد. این خودرو در واقع فیس لیفت تیبا بوده و دارای همان پیشرانه مرسوم چهار سیلندر 8 سوپاپ با حجمی برابر با 1503 سی‌سی بوده که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 87 اسب بخار و گشتاوری برابر با 128 نیوتن متر است.

 

با 30 میلیون تومان چه خودرویی بخریم ؟ - عکس6

 

همچنین، میزان مصرف سوخت ساینا دنده‌ای در مسیرهای شهری و پرترافیک برابر با 8.7 لیتر بنزین و در مسیرهای خارج شهری و پرترافیک، مصرف ساینا دنده‌ای برابر با 6.0 لیتر بنزین اعلام شده است که طبق نمودار سیکل ترکیبی، مصرف ساینا در مجموع برابر با 7.2 لیتر بنزین می‌باشد.

 

پیرامون استهلاک این خودرو نیز طبق اعلام کارشناسان، هزینه سرویس‌های دوره‌ای ساینا دنده‌ای که مابین 5100 الی 6000 هزار کیلومتر انجام می‌شود، برابر با 55 الی 70 هزار تومان براورد شده است.

 

 در زمینه قیمت ساینا دنده ای نیز می‌بایست این‌گونه گفت که ساینا دنده‌ای با مدل ساخت 1397 و کد اتاق EX در حال حاضر قیمتی برابر با 28 میلیون و 500 هزار تومان را در بازار خودرویی ایران دارا است.

به اشتراک گذاری با دوستان



مطالب مرتبط


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر