ماهان شبکه ایرانیان

در آستانه برگزاری جشنواره فیلم سماء عنوان شد؛

وطن دوست: جشنواره های موضوعی باید در بخش آموزش و پژوهش بسیار دقیق عمل کنند

محمدرضا وطن دوست کارگردان سینما در آستانه برگزاری سومین جشنواره فیلم سماء با موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی گفت: به طور مستقیم جشنواره های موضوعی چندان تاثیری در فیلمسازان سینما نمی تواند داشته باشد زیرا فیلمساز فیلم خودش را می سازد و به نسبت جشنواره ها و موضوع شان فیلم ها را برای آن ها ارسال می کند.

وطن دوست: جشنواره های موضوعی باید در بخش آموزش و پژوهش بسیار دقیق عمل کنند

کارگردان فیلم سینمایی «وقتی لیموها زرد شدند» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: از این نظر فکر می کنم اگر قرار است جشنواره تاثیری در فیلمسازان داشته باشد باید تولید و حمایت از فیلم های مورد نظر خود را دنبال کند یا در بخش آموزش و پژوهش بسیار دقیق عمل کند تا در بلند مدت تاثیرگذار باشد. جشنواره های موضوعی مانند سماء می توانند سکوی پرتابی باشند برای جوانانی که عشق سینما را دارند و می خواهند در سینما ماندگار شوند. باید جذابیتی ایجاد کرد تا جوانان این قبیل جشنواره ها را دوست داشته باشند و اگر این اتفاق بیفتد جشنواره ها می توانند در دراز مدت تأثیرگذار باشند.

وی ادامه داد: : به نظرم جشنواره سماء در بلند مدت تاثیر خود را خواهد گذاشت، بنابراین استمرار و تلاش در برگزاری جشنواره و بالا بردن سطح کیفی آن مهمترین مسئله است. ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی بسیار مهم است و هیچ تردیدی نیست که سینما در آغاز با همین دغدغه اعلام حضور کرد. به نظر بنده نگاه سینمای جهان به سمت موضوعات اجتماعی است و شانس دیده شدن اینگونه آثار برای مخاطب عام بیشتر است، اما باید این موضوعات را با نگاهی خلاقانه و نو به مخاطب ارائه کرد.

وطن دوست تأکید کرد: سینما می تواند در رشد این جشنواره تاثیر گذار باشد  برای این که جشنواره ها در سال های اول خود نیازمند وجود آثاری از سینما هستند تا بتوانند به رشد و شکوفایی جشنواره کمک کنند و من امیدوارم که ما بتوانیم در کشورمان شاهد حضور جشنواره هایی باشیم که بتوانند تأثیرگذاری درستی بر عموم افراد جامعه داشته باشند و سینما را به رشد و تعالی برسانند.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: جشنواره ها باید از فیلمسازان جوان حمایت کنند و با تشویق آن ها باعث شوند که سینمای کشور در آینده ای نه چندان دور بتواند حرف های بسیار جدی تری در سطح بین الملل داشته باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان