مشکلات نگهداری از حیوانات وحشی در خانه!

نگهداری از حیوانات وحشی به عنوان حیوان خانگی می‌تواند وسوسه برانگیز باشد اما قبل از اینکه این کار را انجام دهید باید خطرات و مشکلات آن را بدانید.

مشکلات نگهداری از حیوانات وحشی در خانه!

نگهداری از حیوانات وحشی به عنوان حیوان خانگی می‌تواند وسوسه برانگیز باشد اما قبل از اینکه این کار را انجام دهید باید خطرات و مشکلات آن را بدانید.

علاوه بر مشکلات قانونی و اخلاقی که نگهداری این حیوانات ایجاد می‌کند، قبل از تهیه آنها باید تحقیقاتی گسترده و آماده سازی مناسب هم انجام شود. رژیم غذایی، لانه و مراقبت‌های پزشکی این حیوانات متفاوت است و ممکن است حتی برای پیدا کردن یک داروی خاص یا دامپزشک مناسب دچار دردسر شوید.

اگر هنوز مجاب نشده اید، نگاهی به لیست پایین بیاندازید!

1- موانع اخلاقی و قانونی

قبل از اینکه تصمیم به نگهداری یک حیوان وحشی بگیرید، موارد و موانع اخلاقی و قانونی را به طور کامل بررسی کنید. باید تحقیق کنید که نگهداری از این حیوان به عنوان حیوان خانگی از نظر قانونی مشکلی برای شما پیش خواهد آورد یا خیر. اینکه می‌توانید این حیوان وحشی را در بازار پیدا کنید، به آن معنی نیست که نگهداری از آن هم قانونی است.

2- خزندگان

گونه‌های مختلفی در این گروه قرار دارند. بسیاری از این موجودات از طریق تجارت‌های غیر قانونی حیوانات به بازار می‌رسند که این قضیه مشکلات فراوانی به همراه دارد. این کار استرس فراوانی به حیوان وارد می‌کند و جمعیت آن را در طبیعت کم می‌کند.

3- پستانداران نخستین

می‌توان پستانداران نخستین را به عنوان حیوان خانگی نگهداری کرد؟ همه ما می‌دانیم مقاومت کردن در مقابل یک بچه میمون بامزه چقدر سخت است. با این حال این حیوان‌های بامزه به افراد بالغی تبدیل می‌شوند که نگهداری سختی خواهد داشت و در کل همنشین خوبی برای شما نخواهند بود! هوش این پستانداران آنها را متمایز می‌کند اما در عین حال نگهداری از آنها را هم سخت تر کرده است.

4- گربه سانان بزرگ، شیر، ببر و پلنگ

افرادی که به دنبال حیوانات عجیب و غریب می‌گردند، ممکن است در آخر کار افرادی از خانواده گربه سانان بزرگ را انتخاب کنند. در حالی که این حیوانات، حیواناتی زیبا هستند و پیدا کردن آنها در بسیاری از مناطق آسان است، نیازهایی دارند که برآوردن آنها خیلی آسان نیست. پس بهتر نیست آنها را در همان طبیعت و به حال خود رها کنید؟

5- کین کاجو

آنها را به اسم خرس عسل هم می‌شناسند. کین کاجوها با راکون‌ها در یک خانواده قرار دارند. این حیوان میوه می‌خورد، به خاطر حرف شنوی که دارد معروف است و بسیار هم بامزه است. اما با این حال می‌تواند خانه را حسابی کثیف و شلوغ کند.

6- راسو

راسوها را هم می‌توان به عنوان حیوان خانگی پیدا کرد! کمتر کسی است که از بوی خوشی که این حیوان متساعد می‌کند بی‌خبر باشد! به هر حال این بو تنها چیزی نیست که نگهداری راسوها را سخت می‌کند. راسوهای جوان به خوبی با آدم‌ها دوست می‌شوند و می‌توانند دوستانه، دوست داشتنی و سرگرم کننده باشند. این حیوانات بسیار فعال و کنجکاو هستند و سعی می‌کنند سر از کار همه چیز درآورند.

با وجود همه این‌ها در نظر داشته باشید که راسو می‌توانند به هاری مبتلا شود و این در حالی‌ست که واکسن مناسبی هم برای درمان آن در دسترس نیست. همین یک مورد می‌تواند راسو را به حیوان خانگی خطرناکی تبدیل کند.

7- راکون

راکون‌ها، اگر از کودکی پرورش داده شوند، می‌توانند تبدیل به عضوی دوست داشتنی و بازیگوش از خانه شوند. این حیوانات بسیار کنجکاو هستند و می‌خواهند از همه چیز سردرآورند و به همه جا سرک بکشند. راکون به توجه و مراقبت زیادی نیاز دارد تا ایمن، اجتماعی و دور از هر گونه خطر بمانند. در کل نگهداری از راکون به عنوان حیوان خانگی واقعا مشکل است! این را هم در نظر داشته باشید که راکون می‌تواند ناقل بیماری هاری باشد و از آنجایی که واکسن مناسبی برای درمان آن در دسترس نیست، نگهداری راکون در خانه خطرناک است.

8- روباه فانک

روباه فانک موجودی دوستداشتنی و کوچک است که به عنوان حیوان خانگی نگهداری می‌شود. اگرچه این روباه در خانه‌ها بزرگ می‌شود، اما رفتار طبیعی و وحشی خود را حفظ می‌کند. با اینکه می‌توان آنها را تا حدودی تربیت و رفتارشان را مدیریت کرد، اما هنوز هم عاداتی دارند که نگهداری آنها در خانه را مشکل می‌کند.

9- گرگی

نام گرگی به این خاطر در این لیست گنجانده شده که بسته به جد گرگ این حیوان و تعداد نسلی که با گرگ خالص فاصله دارد، می‌تواند رفتاری شبیه تر به رفتار یک گرگ داشته باشد که به همین دلیل این حیوان می‌تواند تربیت سختی داشته باشد، در فرار کردن ماهر باشد، به راحتی اجتماعی نشود و ویرانگر باشد! این موارد را نگفتیم که بگوییم گرگی حیوان خانگی خوبی نمی‌شود؛ با تربیتی مناسب، اجتماعی کردن حیوان و کنترل خوب، بسیاری از گرگی‌ها توانسته اند همنشینی فوق العاده برای انسان شوند. به علاوه گرگی‌هایی که از جد گرگ خود تعداد نسل بیشتری فاصله دارند رام تر و آرام تر هستند و نگهداری آنها در خانه آنقدر چالش برانگیز نیست. اما با این وجود هم همه گرگی‌ها نیاز به تربیت مناسب دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان