موسسهی IDC اخیراً گزارش داده که در سه ماهه پایانی سال 2017 ، آپید بیشترین میزان عرضه به اقصی نقاط جهان را به خود اختصاص داده است.
در بازهی زمانی سه ماهی پایانی سال 2017 اپل توانسته 13.2 میلیون دستگاه را عرضه کند که این آمار به میزان 6 درصد از رقم مشابه سال قبل در همین بازهی زمانی (یعنی 13.1 میلیون دستگاه) افزایش یافته است. این مطلب بدین معنی است که 26.6 درصد از بازار تبلت دنیا به آیپدها اختصاص داشته است.
این در حالی است که آیپد پرو بعدی هنوز به بازار نیامده و به ادعای این شرکت کوپرتیونی قرار است کفهی ترازو را بیشتر به سمتش سوق دهد. شایعات حاکی از آن است که نسخه جدید این تبلتهای پیشرفته احتمالاً تشابهاتی با آیفون 10 خواهند داشت. بهره بردن از صفحه نمایش، دوربین TrueDepth و قابلیت Face ID نمونههایی از این شباهتها خواهد بود.
اصولاً با توجه به رقابت نزدیک سامسونگ با اپل، کاربران انتظار دارند نام سامسونگ را در لیستهای این چنینی مشاهده کنند اما برخلاف تصور همگان، آمازون این بار توانسته شرکت کرهای را به مقام سوم انتقال دهد.
آمازون که اخیراً در صنایع مختلف توانسته نام خود را بر سر زبانها بیاندازد با کاهش قیمت هوشمندانه در تعطیلات سال نوی میلادی و ارائه باندل تبلت همراه با دستیار خانگی آلکسا موفق شده مقام دوم را در لیست یاد شده از آن خود کند.
این کمپانی 7.7 میلیون تبلت را در سهماههی پایانی سال 2017 به بازار عرضه کرده که در واقع 50 درصد از رقم مشابه سال قبلش یعنی 5.5 ملیون تبلت، بیشتر شده است. این اتفاق باعث شده که سهم 9.6 درصدی خود از بازار جهانی تبلت را به 15.6 درصد ارتقا دهد.
این در حالی است فقط تبلتهای هیبریدی سامسونگ موفق شدند فروش خوبی تجربه کنند و تبلتهای دیگر این برند نتوانستند موفقیتی کسب کنند. از این رو کمپانی کرهای معروف نتوانست در لیست یاد شده عنوانی بهتر از رتبه سوم کسب کند و میزان کلی عرضه تبلتهای سامسونگ تنها 7 میلیون دستگاه بود. این رقم بدین معنی است که کمپانی کرهای در این زمینه 13 درصد پسرفت کرده و سهمش را به 14.1 درصد رسانده است.هواوی با عرضهی 3.5 میلیون تبلت و کسب 7.1 درصد از بازار جهانی تبلت رتبه چهارم را کسب کرده است. ضمن اینکه لنوو با عرضه 3.1 میلیون دستگاه و اختصاص 6.2 درصد بازار به خود پنجمین برند این لیست است.
به طور کلی در سه ماهه پایانی سال 2017 ، 49.6 میلیون تبلت در سراسر دنیا عرضه شده که از رقم مشابه سال گذشته یعنی 53.8 میلیون تبلت، 7.9 درصد کمتر شده است.