ماهان شبکه ایرانیان

روحانی: سرمایه و سرمایه‎گذار مثل آهو فرار می‎کنند/۳

رئیس‌جمهور گفت: اگر می‌خواهیم سرمایه و فناوری جذب کنیم و سرمایه ایرانیان عزیز به کشور برگردد، راهش این است که تریبون‌ها و رسانه‌ها همراه دولت باشند.

روحانی: سرمایه و سرمایه‎گذار مثل آهو فرار می‎کنند/3

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در ادامه نشست خبری امروز خود در پاسخ به این سئوالی که به مذاکرات منطقه‎ای و جهانی ایران اشاره داشت، گفت: در منطقه پیچیده مشکلات فراوانی را شاهد هستیم، راه حل اساسی مشکلات را مذاکره با کشورهای منطقه می دانیم، البته هیچ گاه ابایی نداریم که با کشورهای غیرمنطقه ای هم حرف بزنیم و صحبت کنیم.

اهم سخنان وی از این قرار است:

* هیچ ملاقات مهم خارجی نداشتم، مگر آنکه یکی از مباحث ما درباره منطقه بوده باشد. همیشه هدف خود را حاکمیت مردم منطقه بر سرنوشت خود، ثبات منطقه، مبارزه با تروریسم و عدم دخالت قدرت های خارجی در مسائل منطقه اعلام کردیم. از قدرت های فرامنطقه ای خواستیم به فکر فروش تسلیحات خود در منطقه نباشند. البته درباره منطقه همچون گذشته صحبت و رایزنی می کنیم. حتی گاهی از آنها کمک می خواهیم.

*در حاشیه اجلاس سازمان ملل از مقامات اروپایی و غیراروپایی خواستم برای خاموش کردن جنگ یمن و پایان یافتن بمباران مردم یمن، از ظرفیت های خود استفاده کنند بنابراین درباره مسائل منطقه با دنیا حرف زدیم و خواهیم زد.

*حتما باید به آینده امیدوار باشیم، این یک شعار نیست، برای آن دلیل دارم. به استان کرمان می رفتم 10 هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در یک روز افتتاح شد و حتی استاندار دعوت کردکه سال آینده برای افتتاح 10 هزار میلیارد تومان طرح و پروژه دیگر به کرمان بروم. این نشان می دهد جامعه با نشاط است و پیشرفت می کند.

*رقم سرمایه گذاری های خارجی و فاینانس ها نسبت به گذشته بیشتر شده است. برای کسب فناوری های پیچیده با کشورهای خارجی در حال مذاکره هستیم. در دولت دوازدهم می خواهیم نوسازی ناوگان حمل و نقل را انجام دهیم. طرح های سال 97 همه به معنای امیدواری درباره مسائل اجتماعی و فرهنگی است. در مجموع اگر می خواهیم سرمایه و فناوری جذب کنیم و سرمایه ایرانیان عزیز به کشور برگردد، راهش این است که تریبون ها و رسانه ها همراه دولت باشند. سرمایه و سرمایه گذار هر دو مثل آهو می مانند، سریع فرار می کنند نباید سرمایه ها را فراری داد.

*{درباره درخواست ایران از ترکیه برای پایان دادن به عملیات نظامی در شمال سوریه} برای مسائل منطقه به ویژه سوریه روابط خوبی بین ایران، ترکیه و روسیه وجود دارد. امروز با آقای پوتین صحبت می کردم، یکی از نکات او این بود که ضروری است، در آینده نه چندان دور برای منطقه و سوریه سه کشور دوباره با هم نشستی را داشته باشند.

*روابط ما با ترکیه و روسیه بسیار خوب است. موضع اصولی ما این است که ورود یک ارتش به خاک کشور دیگر باید با رضایت دولت و ملت آن کشور باشد، اگر آنها اجازه ندادند، این اقدام را درست نمی دانیم. دلمان می خواهد عملیات در شمال سوریه زود پایان بپذیرد، این عملیات ثمری نخواهد داشت. همچنین حضور آمریکایی ها را در سوریه محکوم می کنیم، آنها اهداف بسیار ناصحیحی را در منطقه دنبال می کنند چون قصدشان تجزیه سوریه است. در عین حال روابط سه کشور ادامه خواهد داشت.

27212

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان