ماهان شبکه ایرانیان

مدافع محرومان و فرزند راستین سالار شهیدان

علامه سید عارف حسین الحسینی در آئینه توصیف امام   - بسم الله الرحمن الرحیم خدمت حضرات علمای اعلام و حجج اسلام و ملت بزرگوار پاکستان ایدهم الله تعالی

مدافع محرومان و فرزند راستین سالار شهیدان

علامه سید عارف حسین الحسینی در آئینه توصیف امام
 

- بسم الله الرحمن الرحیم
خدمت حضرات علمای اعلام و حجج اسلام و ملت بزرگوار پاکستان ایدهم الله تعالی.
پیام ها و تلگراف های تبریک و تسلیت شما در مورد شهادت جناب حجت الاسلام آقا سید عارف حسین حسینی ، این یار وفادار اسلام و انقلاب و مدافع محرومان و مستضعفان و این فرزند راستین سید و سالار شهیدان، حضرت ابی عبدالله الحسین(ع) واصل گردید.
گرچه این حادثه بزرگ، قلوب مسلمانان و خصوصا روحانیت متعهد اسلام را جریحه دارد نمود ، ولی مسئله ای دور از انتظار ما و ملت های مظلوم جهان و خصوصا ملت بزرگوار پاکستان نبود که خود طعم تلخ استعمار را چشیده است و با مبارزه و جهاد و شهادت استقلال خویش را به دست آورده است.
درد آشنایان جوامع اسلامی ، هم آنان که با محرومان و پا برهنگان ، میثاق خون بسته اند باید توجه کنند که در آغاز راه مبارزه اند و برای شکستن سدهای استعمار و استثمار و رسیدن به اسلام ناب محمدی ، راهی طولانی را در پیش دارند و برای امثال علامه عارف حسین حسینی ، بشارتی بالاتر از این نبوده است که از محراب عبادت حق ، عروج خونین (ارجعی الی ربک) خویش را نظاره کند و جرعه وصل یار را از شهد شهادت بیاشامد و شاهد وصول هزاران تشنه عدالت به سرچشمه نور گردد.
بزرگ ترین فرق روحانیت و علمای متعهد اسلام با روحانی نماها در همین است که علمای مبارز اسلام ، همیشه هدف تیرهای زهرآگین جهانخواران بوده اند و اولین تیرهای حادثه قلب آنان را نشانه رفته است ، ولی روحانی نماها در کنف حمایت زرپرستان دنیاطلب ، مروج باطل یا ثناگوی ظلم و موید آنان بوده اند. تا به حال یک آخوند درباری با یک روحانی وهابی را ندیده ام که در برابر ظلم و شرک و کفر ، خصوصا در مقابل شوروی متجاوز و امریکای جهانخوار ایستاده باشد! همان گونه که یک روحانی وارسته عاشق خدمت به خدا و خلق خدا را ندیده ایم که برای یاری پابرهنگان زمین ، لحظه ای آرام و قرار داشته باشد و تا سر منزل جانان علیه کفر و شرک مبارزه نکرده باشد و عارف حسینی این گونه بود و ملت های اسلامی حتما دلیل این واقعه را دریافته اند که چرا در ایران «مطهری ها» و «بهشتی ها» و شهدای محراب و سایر روحانیون عزیز و در عراق «صدرها» و «حکیم ها » و در لبنان «راغب حرب ها» و «کریم ها» و در پاکستان «عارف حسینی ها» و در تمام کشورها ، روحانیون دردآشنای اسلام ناب محمدی (ص) هدف توطئه و ترور می شوند.
ملت شریف و مسلمان پاکستان که به حق ملتی انقلابی، عقیدتی و فرهنگی هستند، باید تفکر این شخصیت شهید را زنده نگه دارند و نگذارند شیطان زادگان ، جلوی رشد اسلام ناب محمدی(ص) را بگیرند.
امروز استکبار شرق و غرب چون از رویارویی مستقیم با جهان اسلام عاجز مانده اند، راه ترور و از میان بردن شخصیت های دینی و سیاسی را از یک طرف و نفوذ و گسترش فرهنگ اسلام و امریکایی را از طرف دیگر به آزمایش گذاشته اند. ای کاش همه تجاوزات جهانخواران همانند تجاوز شوروی به کشور مسلمان و قهرمان پرور افغانستان ، علنی و رو در رو بود تا مسلمانان ابهت و اقتدار دروغین غاصبین را در هم می شکستند ، ولی راه مباره با اسلام آمریکایی ،از پیچیدگی خاصی برخوردار است که تمامی زوایای آن ، باید برای مسلمانان پا برهنه ، روشن گردد که متأسفانه هنوز برای بسیاری از ملت های اسلامی ، مرز بین «اسلام آمریکایی» و «اسلام ناب محمدی» و«اسلام پابرهنگان و محرومان» و «اسلام مقدس نماهای متحجر» و«اسلام سرمایه داران خداشناس و مرفهین بی درد» کاملا مشخص نشده است و روشن ساختن این حقیقت که ممکن نیست در یک مکتب و در یک آئین ، دوتفر متضاد و رو در رو وجود داشته باشد ، از واجبات سیاسی بسار مهمی است که اگر این کار توسط حوزه های علمیه صورت پذیرفته بود، به احتمال بسیار زیاد سید عزیز ما (عارف حسینی ) در بین ما بود.
وظیفه همه علماست که با روشن کردن این دو تفکر ، اسلام عزیز را از ایادی شرق و غرب نجات دهند ، البته خون این شهیدان عزیز ، تمامی خار و خاشاک ها را از مسیر اعتلای ارزش های معنوی ریشه کن می سازد و همه مروجین باطل را به دریا می ریزد ، ولی نباید از این مسئله غفلت کنیم که امروز ، روز آماده باش همه دشمنان اسلام است ، روز بیدار باش همه جهانخوران است.
آن روزی که استعمار شرق و غرب ، مسلمانان را خواب کرده بود و بر مرکب مراد ، سوار بود ، از خطر بزرگ و بالقوه ای به نام اسلام و قرآن سخن می گفت ؛ اما امروز که شوروی و آمریکا به دنبال انقلاب مقدس اسلامی ایران ، صدها ضربه سیاسی ، نظامی و فرهنگی خورده اند و در همه جای عالم زنگ خطر اسلام، علیه منافع حیاتی شان به صدا درآمده است باید با دقت تمام ، کید و فریب استکبار شرق و غرب را شناخت و خنثی نمود.
ملت های مسلمان باید اصل را بر دشمنی و فریب ابرقدرت ها با خود بگذارند ، مگر اینکه خلاف عینی و عملی آن را مشاهده و لمس و باور نمایند. ما به حبل ولایت خدا و پیامبر ائمه معصومین (ع) چنگ زده ایم و جدا باید از هر آنچه غیر رضایت آنان است ، متنفر و بیگانه باشیم و از این بیگانگی هم بر خود فخر و مباهات کنیم.
شهادت جناب حجت الاسلام آقای سید عارف حسین حسینی را به روحانیون متعهد اسلام و خانواده محترم این شهید و ملت مسلمان پاکستان ، تبریک و تسلیت عرض می کنیم و به همه برادران و خواهران مسلمان خود در آن کشور اطمینان می دهیم که ایران اسلامی در کنار شما و به عنوان یاری امین و سنگری محکم ، از شرافت ، استقلال، عزت و اعتبار اسلامی تان دفاع خواهد نمود.
اینجانب فرزند عزیزی را از دست داده ام. خداوند تعالی به همه ما توفیق تحمل مصائب و توان ادامه راه پرفروغ شهیدان را بیش از پیش کرامت فرماید و توطئه و مکر ستمگران را به خودشان برگرداند و ملت پر کرامت اسلام را در مسیر جهاد و شهادت ، ثابت قدم نگه دارد.
والسلام علی عبادالله الصالحین
23 محرم الحرام 1409
روح الله الموسوی الخمینی

*******
مجاهدات شهید عارف الحسینی در آئینه توصیف رهبر معظم انقلاب
 

خدا رحمت کند شهید بزرگوار علامه سید عارف حسین حسینی را که در طول حیات مجاهدانه و شجاعانه اش مردم را در مقابل استکبار جهانی دعوت به وحدت کرد و به همین علت استکبار جهانی او را با سازش مخفیانه از ما جدا کرد. ما از دعوی دادگاهی که برای عاقبت سوء قاتلین ایشان دائر شده است ، حمایت می کنیم. این حق ملت پاکستان است که در این مسئله تحقیق کند و بداند که کدام دست مرموزی در این فاجعه نقش داشته است.

منبع: ماهنامه شاهد یاران، شماره 50
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان