توقف کاهش قیمت نفت درپی بازگشت آرامش به بازارهای جهانی

قیمت نفت روز چهارشنبه در پی احیای بازارهای سهام از ریزش اخیر و تحت تاثیر گزارشی که کاهش ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته را نشان داد افزایش یافت با این‌همه تحلیلگران هشدار دادند که افزایش تولید آمریکا و کاهش تقاضای فصلی ممکن است به زودی قیمت‌های نفت را دچار کاهش کند.

توقف کاهش قیمت نفت درپی بازگشت آرامش به بازارهای جهانی

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت 58 سنت یا 0.9 درصد نسبت به قیمت نهایی روز گذشته افزایش یافت و به 67.44 دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در 64.04 دلار در هر بشکه ایستاد که 65 سنت یا یک درصد نسبت به روز سه‌شنبه افزایش داشت.

رشد بهای معاملات آتی نفت در پی جبران بخشی از ضرر چشمگیر روزهای گذشته در بازارهای سهام روی داد.

بهای معاملات نفت همچنین به دنبال انتشار گزارش موسسه امریکن پترولیوم که اعلام کرد ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به دوم فوریه 1.1 میلیون بشکه کاهش یافته و به 418.4 میلیون بشکه رسیده است، مورد حمایت قرار گرفت.

گروهی از تولیدکنندگان نفت به رهبری اوپک و روسیه از سال گذشته با هدف محدود کردن عرضه و فعالیت قیمت‌ها تولیدشان را محدود کردند. این کاهش قرار است تا پایان سال 2018 ادامه پیدا کند.

به گفته ریچارد رابینسون، مدیر صندوق "اشبرتون گلوبال انرژی"، شواهد حاکی از آن است که ذخایر جهانی نفت تقریبا متوازن شده‌اند و این امر از قیمت معاملات کوتاه‌مدت حمایت کرد. با این همه سایر تحلیلگران هشدار دادند که ریسک کاهش قیمت‌های نفت به دلیل روند بازارهای مالی و ضعیف شدن تقاضای فصلی وجود دارد.

انتظار می‌رود در کوتاه‌مدت میزان تقاضا به دلیل فعالیت‌های تعمیراتی پالایشگاه‌ها در پایان فصل زمستان نیم‌کره شمالی کند شود.

به گفته اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسوبانک، ترکیبی از عوامل مختلف شامل افزایش ریسک گریزی و ضعیف شدن حمایت بنیادین کوتاه مدت، قیمت‌های نفت را تحت فشار کاهشی قرار خواهد داد. تولید نفت آمریکا که به میزان 18 درصد افزایش یافته و به حدود 10 میلیون بشکه در روز رسیده است همچنان مایه نگرانی بازار مانده است.

بر اساس گزارش رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا انتظار دارد تولید نفت این کشور به 10.59 میلیون شبکه در روز در سال 2018 و به 11.18 میلیون بشکه در روز در سال 2019 افزایش پیدا کند. این رقم تولید از تولید روسیه که بزرگترین تولیدکننده نفت جهان است و 10.98 میلیون بشکه در روز در سال 2017 تولید داشت، بالاتر خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر