در روزهای گذشته کمپانی آلمانی پورشه به جزئیات بیشتری از برنامه های خود درباره خودروهای الکتریکی و مدل Mission E پرداخته است.
این اتومبیل برقی که احتمالا سال آینده وارد خیابان ها می شود، نخستین پورشه تمام برقی بوده و آغازگر دوره ای جدید برای این کمپانی خواهد بود.
با توجه به روند کنونی، پورشه قصد دارد بعد از Mission E با شتاب زیادتری بر تعداد مدل های سبز خود اضافه کند. برای تحقق این هدف اخیرا مقامات رده بالای پورشه اعلام کرده اند که میزان سرمایه گذاری در بخش اتومبیل های برقی را دو برابر نموده و به 6 میلیارد یورو (معادل تقریبا 7.5 میلیارد دلار) خواهند رساند.
این تصمیم در حالی گرفته شده که چندی پیش مدیر عامل پورشه از اختصاص 500 میلیون یورو (معادل 623 میلیون دلار) برای توسعه نسخه های مختلف Mission E (مثل نسخه دیفرانسیل عقب) و مدل های اشتقاق یافته از آن خبر داده بود.
آنطور که اعلام شده، از بودجه 6 میلیون یورویی، 1 میلیارد یورو به هیبریدی کردن مدل های کنونی تعلق خواهد گرفت؛ 700 میلیون یوروی دیگر صرف توسعه و استفاده از تکنولوژی های جدید – مثل فناوری های مرتبط با شارژ یا هوشمندسازی - می شود. همچنین چند صد میلیون یورو هم برای گسترش تاسیسات و کارخانه های پورشه کنار گذاشته خواهد شد تا امکان تولید سالانه حداقل 20 هزار مدل برقی میسر شود.
پروژه Mission E تاکنون اشتغال زایی 1200 نفر را در پی داشته است و انتظار می رود با عرضه مدل های برقی بیشتر، این رقم رشد چشمگیری داشته باشد. طبق برنامه ریزی ها، دیگر خودروساز اشتوتگارتی نسخه هیبریدی 911 را در سال 2023 معرفی خواهد کرد. به اعتقاد کارشناسان 911 حداقل 10 سال دیگر با موتور درون سوز تولید می شود.
به گفته مقامات پورشه Mission E به لطف پیشرانه 600 اسب بخاری خواهد توانست صفر تا صد را در زمانی خیلی پایین تر از 3.5 ثانیه طی نماید. همچنین این سدان برقی با یک بار شارژ و بر اساس استاندارد اروپایی NEDC قادر خواهد بود تا 500 کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد. تنها با 15 دقیقا شارژ نیز امکان طی مسافت 400 کیلومتری فراهم خواهد شد.