ماهان شبکه ایرانیان

اینترنت اشیاء در کمیسیون شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شد

در کمیسیون علمی و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی ظرفیت‌ها و قابلیت های اینترنت اشیاء بررسی شد.

اینترنت اشیاء در کمیسیون شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه 249 کمیسیون علمی و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در این جلسه گزارش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیرامون ظرفیت‌ها و قابلیت‌های راه اندازی «اینترنت اشیاء» (IOT) ارائه شد.

در این گزارش با اشاره به تاثیرات مهم «اینترنت اشیاء (IOT) » در شکل گیری یک زیست بوم «اکوسیستم» نوین در فضای کسب و کار و فعالیت‌های اقتصادی در کشور، توجه به ابعاد فرهنگی، اجتماعی و جامعه شناختی این فناوری مورد تاکید قرار گرفته است.

پس از ارائه این گزارش، اعضاء به بیان نظرات و پیشنهاهای خود پرداختند؛ که اهم آن می توان به، تمرکز بر مؤلفه‌های بومی در بهره گیری از فناوری‌های نوین، خودداری از تقلید و حمایت از طرح‌های نوآورانه در این زمینه، بررسی «اینترنت اشیاء (IOT)» با نگاه آینده نگرو ترسیم راهبرد نظارت بر این فناوری در راستای کاستن از تهدیدها و تقویت فرصت‌ها، لزوم ارتباط و هم افزایی میان دستگاه‌های مسئول اشاره کرد.

از دیگر پیشنهادات نیز می توان به فراهم سازی زیرساخت‌ها به منظور پیشگیری از معضلات و مشکلات احتمالی، تمرکز بر مزیت‌های نسبی کشور در این زمینه و تطبیق همه برنامه‌ها با نقشه جامع علمی کشور و نقشه مهندسی فرهنگی اشاره کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان