ماهان شبکه ایرانیان

ظریف مطرح کرد؛

تبدیل منطقه به پایتخت انرژی جهان با همکاری کشورهای مشترک المنافع

وزیر خارجه کشورمان گفت: همکاریهای کشورهای مشترک المنافع می تواند این منطقه را به یکی از باثبات ترین و قابل توسعه ترین مناطق در آسیا و در واقع به پایتخت انرژی جهان تبدیل کند.

تبدیل منطقه به پایتخت انرژی جهان با همکاری کشورهای مشترک المنافع

به گزارش خبرگزاری مهر، به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد استقلال کشورهای مشترک المنافع، سفرای این کشورها در تهران با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کردند.

ظریف در این دیدار  با تبریک بیست و پنجمین سالگرد استقلال این کشورها، تشکیل کشورهای جدید را یکی از مهمترین تحولات قرن بیستم برشمرد و افزود: برای جمهوری اسلامی ایران همه این کشورها از اهمیت فوق العاده و استراتژیک برخوردار است.

وزیر امور خارجه کشورمان، ثبات و امنیت کشورهای مستقل مشترک المنافع را ثبات و امنیت ایران توصیف کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای استقلال، امکانات خود را در اختیار همه همسایگان و دوستان خود قرار داد تا به ثبات، پیشرفت و امنیت آنها کمک کرده باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به همکاریهای مشترک میان کشورهای منطقه در زمینه های انرژی، حمل و نقل، اقتصادی، بازرگانی و امنیتی در طول 25 سال گذشته، افزایش و ارتقاء این همکاریها را به نفع کلیه کشورهای این منطقه خواند.

ظریف همچنین در حوزه همکاریهای انرژی گفت: این همکاریها و ارتقاء و توسعه آن می تواند این منطقه را به یکی از باثبات ترین و قابل توسعه ترین مناطق در آسیا و در واقع به پایتخت انرژی جهان تبدیل کند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین به نگرانی مشترک در خصوص خطر افراط گرائی و تروریسم در منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: افراط و تروریسم مرز نمی شناسد و باید برای مبارزه با آن چاره اندیشی مشترک بعمل آورد.

در این دیدار سفیر ترکمنستان به عنوان مقدم السفراء کشورهای این منطقه ضمن تبریک بیست و پنجمین سالگرد برقراری روابط ایران و کشورهای مشترک المنافع آنرا صفحه جدیدی در روابط و مراودات دو جانبه و موجد فرصت های فراوان توصیف کرد. سفرای کشورهای مشترک المنافع نیز ضمن تقدیر از وزارت امور برای برگزاری این مراسم و یادآوری همکاری های موثر جمهوری اسلامی ایران با کشورهایشان از گسترش هر چه بیشتر روابط با جمهوری اسلامی ایران در تمامی زمینه ها استقبال کردند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان