بارسلونا، سلطان کوپادل‌ری/ رکوردهای جدید در راه هستند

بارسلونا برای پنجمین سال پیاپی به فینال جام حذفی اسپانیا رسیده و این شانس را دارد که چهارمین قهرمانی پیاپی در این بازی‌ها را به دست آورد.

بارسلونا، سلطان کوپادل‌ری/ رکوردهای جدید در راه هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، ماموریت کامل شد، تیم فوتبال بارسلونا برای پنجمین سال پیاپی در فینال رقابت‌‎های جام حذفی اسپانیا حاضر خواهد شد و شانس اصلی رسیدن به قهرمانی، آن هم برای چهارمین بار پیاپی برای اولین بار در تاریخ باشگاه است.

تنها دو تیم توانستند در تاریخ 4 بار پیاپی قهرمان حذفی شوند و هر دو بار هم زمانی نبوده که تلویزیون بازی‎ها را پخش کند. رئال مادرید بین سال‌های 1905 تا 1908 و اتلتیک بیلبائو بین سال‌های 1930 تا 1933.

در سال 1954 کاتالان‎ها به رسیدن به این رکورد بسیار نزدیک شدند و 3 دوره قبل از آن قهرمانی را کسب کردند. اما در فینال با نتیجه 3 بر صفر مغلوب والنسیا شدند و رسیدن به این رکورد را از دست دادند.

این بار اگر بارسا موفق شود در فینال 21 آوریل سویا را شکست دهد می‏‌تواند به تاریخ‎سازی ‏اش ادامه دهد و 4 بازیکن یعنی اینیستا، پیکه، مسی و بوسکتس هم می‌‏توانند به پنجمین قهرمانی جام حذفی‏‌شان در تاریخ دوران فوتبالی‏شان برسند.

بازیکنی که بیشترین قهرمانی در جام حذفی اسپانیا را در اختیار دارد پیرو گاینزا است که توانسته 7 بار عنوان قهرمانی این بازی‌ها را کسب کند. او بین سال‎های 1943 تا 1958 به همراه بیلبائو این عناوین را به دست آورده است.

در بارسلونا هم این رکورد در اختیار خوان سگورا است که بین سال‎های 1951 تا 1963 توانسته 6 بار قهرمان حذفی شود.

6 بازیکن دیگری که در تاریخ توانستند 5 بار قهرمان حذفی شوند رامایتس، تورالبا، سانچو، سامیتیر، آلکانتارا و کوبالا هستند که شاید به زودی 4 بازیکن از بارسا به جمعشان اضافه شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر