طراحی روف گاردن، پشت بام بهشتی آپارتمانی مدرن در تهران!

این روزها انتقال گیاهان به سطح بام خانه‌ها موجب استفاده بیشتر از مزایای گیاهی به دلیل افزایش سطح سبز شده است

این روزها انتقال گیاهان به سطح بام خانه‌ها موجب استفاده بیشتر از مزایای گیاهی به دلیل افزایش سطح سبز شده است. اکسیژن بیشتر، کاهش دما و جذب آلودگی از فواید حضور گیاهان بر بام منازل است، ولی این نکته نیز نباید فراموش شود که زیبایی در طراحی روف‌گاردن به دلیل اینکه کاربری آن را بهبود می‌بخشد، اهمیت بسیاری دارد. همچنین طراحی بام سبز فرصتی را به وجود می‌آورد تا افراد در این مکان لحظات خوبی را در کنار اعضای خانواده و دوستان خود سپری کنند. در این مطلب می خواهیم به یکی از پروژه های طراحی بام سبز گروه معماری منظر نگین آذین بپردازیم.

بام سبز آیت الله کاشانی با طراحی مناسب

یکی از پروژه‌های موفق در این زمینه طراحی بام سبز آپارتمانی در خیابان آیت الله کاشانی تهران است. آنچه در این فضا باعث برجسته شدن روف‌گاردن می‌شود، کفپوش متفاوت با طرح شطرنجی است. علاوه بر این نوع کفپوش در قسمت‌هایی دیگر چوب نیز به شکل ترمووود در سطح کف بام به ‌کار برده شده است.

حضور گیاهان بر بام منزل

درون باغچه‌هایی که برای کاشت گیاهان تعبیه شده است، گونه‌های مختلفی از درختچه و گیاهان پوششی قرار گرفته‌اند. در قسمتی از این بام سبز نیز باغچه‌ای با سطح چمن طراحی شده که موجب حضور بیشتر عنصر سبز در این فضا می‌شود.

کارشناسان گروه معماری منظر نگین گیاهان پوششی مانند چمن برای استفاده بر روف گاردن توصیه می‌ کنند؛ به دلیل اینکه علاوه بر داشتن وزن کم، سطح زیادی را در برمی‌گیرد و می‌تواند آلودگی بیشتری را جذب کند.

نورپردازی روف‌گاردن آیت الله کاشانی

توجه به نورپردازی در همه فضاها حائز اهمیت است و بام سبز نیز از این قاعده مستثنا نیست. در این بام سبز نورپردازی به‌گونه‌ای انجام شده است که استفاده از آن را در تمام ساعات شبانه‌روز ممکن می‌کند. نورهای نقطه‌ای به رنگ‌های متنوع مانند نور سبز در این فضا دیده می‌شود.

خلق فضای نشستن بر روی بام

طراحی و اجرای فضای نشستن بر بام موجب می‌شود ساکنان بتوانند از این فضا به‌عنوان یک مکان تفریحی استفاده کنند و همچنین ساعاتی را به کسب آرامش در محل زندگی خود بگذرانند. سکوهایی برای نشستن در امتداد دیوار حائل باغچه‌ها در پروژه بام سبز آیت الله کاشانی طراحی شده است. این سطوح با خطوط صاف و منحنی طراحی این فضا را انحصاری کرده‌اند.

در این بام سبز آلاچیق و پرگولا نیز از جنس ترمووود هستند و آبنمایی مدرن و خاص نیز از جنس سنگ طراحی شده که حس طراوت و تازگی طبیعت را در این فضا دوچندان می کند.

شرکت نگین آذین پارت با سال‌ها تجربه در زمینه طراحی محوطه و معماری منظر، نمونه معرفی شده از بام سبز را طراحی و اجرا کرده‌اند. این شرکت متشکل از مهندسان عمران، معماری، باغبانی و فضای سبز هماهنگ با تکنولوژی و معماری روز دنیا، خود را هم‌جهت با رشد و پیشرفت معماری منظر جامعه می‌داند.

برای ارتباط با گروه معماری منظر نگین آذین می توانید به صفحه این گروه در اهالی فن چیدانه مراجعه کنید و علاوه بر دیدن نمونه کارها، به شماره تماس این گروه نیز دسترسی پیدا کنید.


منبع: مجله منزل

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان