۲۰۱۷ سال دشواری برای صلیب سرخ در افغانستان بود

نمایندگی صلیب سرخ (IRC ) در افغانستان اعلام کرده که ۲۰۱۷ سال دشواری برای فعالیت این نهاد بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ (IRC ) در افغانستان اعلام کرده که 2017 سال دشواری برای فعالیت این نهاد بوده است.

این نهاد با نشر گزارشی نوشته که فعالیت این نهاد در افغانستان 30 ساله شد، ولی به دلیل حمله‌های پیاپی و مرگبار به کارمندان این کمیته در 9 ماه گذشته، بخشی از فعالیت خود را بخصوص در مناطق شمالی افغانستان کاهش داده است.

این نهاد دلیل این تصمیم را افزایش خطرهای امنیتی به جان کارمندان اعلام کرده و گفته که در شمال افغانستان فعالیت خود را محدود کرده است.

این نهاد گفته که در سال 2018 میلادی متعهد به خدمت رسانی به مردم افغانستان است.

مونیکا زناریلی، رئیس کمیته صلیب سرخ در افغانستان گفته که در سال 2017 در ماه ژانویه یکی از کارمندان این نهاد در ولایت قندوز در شمال شرق افغانستان گروگان گرفته شد.

وی افزود: بعد از رهایی این کارمند در آغاز فوریه، یک تیم هشت نفره از کارمندان این نهاد هدف حمله افراد مسلح قرار گرفتند که شش نفر آنها کشته و دو کارمند دیگر گروگان گرفته شدند.

به گفته رئیس کمیته صلیب سرخ بعد از رهایی این دو کارمند، شش روز بعد یک کارمندان مرکز توانبخشی این نهاد در شهر مزار شریف، مرکز ولایت بلخ کشته شد.

وی استدلال کرد: کشته شدن هفت نفر از کارمندان این نهاد در سال 2017 باعث شده که به دلیل تامین امنیت کارمندانش ،فعالیت خود را در شمال این کشور کاهش دهد.

بی بی سی نوشت:‌این نهاد دفاتر خود را در ولایت‌های فاریاب و قندوز بسته و فعالیت یکی از دفاترآن به صورت محدود در شهر مزارشریف ادامه دارد.

/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر