نحوه چیدمان اتاق مهمان، وقتی جا کم است

فضاهای کوچک در خانه‌های امروزی بزرگ‌ترین مشکل برای خیلی‌ها در طراحی و چیدمان خانه‌شان است؛ برای همین باید سعی کرد که با تمام محدودیت‌ها، فضاهای کوچک را به بهترین شیوه ممکن مدیریت کرد.

خانه مدرن

فضاهای کوچک در خانه‌های امروزی بزرگ‌ترین مشکل برای خیلی‌ها در طراحی و چیدمان خانه‌شان است؛ برای همین باید سعی کرد که با تمام محدودیت‌ها، فضاهای کوچک را به بهترین شیوه ممکن مدیریت کرد.

در این مقاله راهکارهایی برای کمک به شما ارائه خواهیم کرد تا بهتر از پس این مشکل بربیایید.

برای قراردادن مبل‌های راحتی 2 یا 3 نفره سعی کنید آن‌ها را در انتهای اتاق و چسبیده به دیوار قرار دهید. این بهترین فضا برای این نوع مبلمان است.

خانه مدرن کوچک

تا جایی که امکان دارد، از مبل‌های 2نفره در فضاهای کوچک استفاده کنید تا 3نفره، زیرا مبل‌های 3نفره معمولا بیش از حد فضا را اشغال می‌کند. 

در انتخاب اندازه دقت کنید و همان مبلی را که در فروشگاه می‌بینید، نخرید بلکه اندازه مورد نظر خود را به سازنده دهید تا طبق معیار و فضای موجود شما ساخته شود. برای ایجاد تعادل، دو صندلی یا مبل راحتی تکی و با طرحی متفاوت روبروی مبل 2نفره خود قرار دهید. توجه کنید حتما نباید تمامی صندلی‌ها و مبل‌ها در خانه شما شبیه هم باشد و می‌توان از طرح‌های مختلف در کنار هم استفاده کرد.

خانه مدرن کوچک

استفاده از آیینه هم به بزرگ شدن فضا کمک می‌کند ولی لزوما در هر فضایی و یا روی هر دیواری این حس را ایجاد نمی‌کند. سعی کنید آن را روی دیواری قرار دهید که هنگام نگاه کردن در آن، فضای خارج از محیط را نیز در آیینه ببینیم.

در صورت وجود پنجره در اتاق حتما از پرده‌های بلند استفاده کنید، اما نه به اندازه‌ایی که مقداری از آن روی زمین بکشد، چون این کار باعث کوچک شدن محیط می‌شود. رنگ پرده را نیز حتما روشن انتخاب کنید. اگر از کاغذ دیواری استفاده می‌کنید، سراغ رنگ روشن بروید و از طرح‌های خیلی شلوغ نیز استفاده نکنید.

برای روشنایی فضا از لوستر بزرگ بهره نگیرید. لوستر بزرگ فضای بالای اتاق را پر کرده و حس کوچک بودن فضا را بیشتر می‌کند.

خانه مدرن کوچک

از گوشه‌های اتاق هم بهره بگیرید، البته با وسایلی با اندازه مناسب، مثل گلدان و یا چراغ تزیینی.

برای استفاده بهینه از فضاهای خود از مبل‌های چند منظوره نیز می‌توانید استفاده کنید که از لحاظ کاربردی برای شما مفید باشد.

خانه مدرن کوچک

تابلو نقاشی هم کمک زیادی به تغییر فضا می‌کند، البته از تابلوهایی با نقش تیره استفاده نکنید. از تابلو با قاب ضخیم نیز استفاده نکنید، چون قاب ضخیم هم بر فضا تاثیر منفی می‌گذارد.

برای کف اتاق حتما اگر از پارکت استفاده می‌کنید، خطوط پارکت را به سمت طول اتاق قراردهید. ولی توجه کنید، مهم‌ترین عامل در کوچک یا بزرگ نشان دادن اتاق یا هر فضایی، داشتن مبلمان با اندازه مناسب است. اگر مبلمان اندازه‌های استاندارد را داشته باشد، نتیجه کار شما نیز مثبت خواهد بود.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر