ماهان شبکه ایرانیان

پیشرفت ۶۰ درصدی مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان پس از ۸ سال

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان این‌که لرستان به‌عنوان خاک‌ریز دوم دفاع مقدس بسیار مظلوم است، اظهار کرد: هشت سال از کلنگ‌زنی مرکز فرهنگی دفاع مقدس می‌گذرد و به علت کمی بودجه، متأسفانه تاکنون فقط ۶۰ درصد این پروژه پیشرفت فیزیکی داشته است.

پیشرفت 60 درصدی مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان پس از 8 سال

به گزارش ایسنا، حجت‌الله ناصر پور در دیدار با محمدرضا ملکشاهی‌راد، نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: لرستان 6300 شهید برای سرافرازی نظام تقدیم انقلاب کرده ولی تاکنون آن‌چنان که شایسته  بوده حق آن‌ها ادانشده است.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس بیش 1500 بمب و موشک بر روی سر مردم بی‌گناه این استان ریخته شد، چراکه لرستان با وجود تلمبه‌خانه‌های نفتی فراوان، شاهرگ اقتصادی کشور بود و دشمن هم به دنبال فلج کردن اقتصاد کشور بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به خدمت و کمک‌های مردمی در پشتیبانی از رزمندگان، گفت: لرستان به‌خاطر موقعیت جغرافیایی که بر سر مسیر عبور رزمندگان به جبهه‌های غرب و جنوب قرارگرفته بود، باعث شد مردم ولایت‌مدار این خطه به‌صورت خودجوش در ایستگاه صلواتی مسجد قائم(عج) به‌صورت شبانه‌روزی به رزمندگان مهمان استان خدمت‌رسانی کنند.

وی بیان کرد: آوازه نقش مؤثر تیپ 57 حضرت ابوالفضل (ع) استان در عملیات «کربلای 4» و «کربلای 5» به گوش صدام رسید و همین امر سبب شد 210 نقطه این استان را بمباران کند.

ناصرپور اظهار کرد: لرستان به‌عنوان خاک‌ریز دوم دفاع مقدس بسیار مظلوم است و حمایت جدی مسئولین را می‌طلبد که همت کنند تا نقش استان در هشت سال دفاع مقدس تدوین شود و در اختیار همگان در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان قرار بگیرد.

او گفت: هشت سال از کلنگ‌زنی مرکز فرهنگی دفاع مقدس می‌گذرد و به‌علت کمی بودجه، متأسفانه تاکنون فقط 60 درصد این پروژه پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان ضمن تشکر از حمایت ویژه استاندار در حوزه دفاع مقدس، تصریح کرد: در شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به ریاست استاندار، گام‌های محکمی را در جهت چاپ کتاب‌های دفاع مقدس و پیگیری روند ساخت مرکز فرهنگی برداشته‌ایم.



قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان