ماهان شبکه ایرانیان

۳۰ میلیون یورو برای توسعه "فرودگاه هرات" اختصاص یافت

یک عضو شورای ولایتی هرات گفت: ۳۰ میلیون یورو برای توسعه فرودگاه هرات از سوی کشورهای کمک کننده اختصاص یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، نجیب الله محبی دبیر شورای ولایتی هرات با اشاره به اختصاص مبلغ 29.5 میلیون یورو ، برای توسعه فرودگاه هرات از سوی کشورهای خارجی گفت: با توجه به اختصاص این مبلغ برای توسعه فرودگاه هرات، نمایندگان هرات در شورای ملی برای نهایی شدن این بودجه و آغاز به کار توسعه فرودگاه هرات کم کاری کرده‌اند.

وی افزود: نمایندگان هرات در شورای ملی باید توجه جدی برای اجرایی شدن پروژه های عمرانی در هرات داشته باشند و برای پیشرفت و توسعه هرات تلاش کنند.

جیلانی فرهاد مجیدی عضو شورای ملی افغانستان در این رابطه گفت: قرار است تا این مبلغ از سوی کشورهای کمک کننده در اختیار حکومت افغانستان گذاشته شود و از این بودجه برای توسعه فرودگاه هرات استفاده شود.

وی تاکید دارد که ، مبلغ 29.5 میلیون یورو در بودجه سال آینده پیش بینی شده است.

غلام جیلانی وفا معاون عملیاتی اداره مستقل هوانوردی افغانستان در این مورد گفت: این نهاد در نظر دارد فرودگاه هرات را توسعه دهد و علاوه بر ان یک ترمینال مسافربری و سالن ترانزیت جدید و معیاری و همچنان یک خط فرود و پرواز هوایپما را نیز ایجاد کند تا زمینه پروازهای خارجی بیشتر و نشست و برخواست هواپیماهای باربری در این فرودگاه ایجاد شود.

این در حالی است که ترمینال مسافربری و خط فرود و پرواز هواپیما ها در فرودگاه هرات چندی پیش با کمک مالی کشور ایتالیا بهسازی و نوسازی شد ، اما برای تبدیل شدن هرات به قطب ترانزیتی منطقه لازم است فرودگاه این ولایت توسعه یابد.

/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان