شمخانی: ایران هیچ نقشی در سقوط پهپاد اسرائیلی نداشت/ ولایتی: مذاکره موشکی نخواهیم داشت

ایسنا نوشت: دبیر شورایعالی امنیت ملی ایران با اشاره به این‌که «ایران هیچ نقشی در سقوط پهپاد اسرائیلی ندارد»، گفت: سقوط این پهپاد معادله عدم توازن قوا در منطقه را تغییر داد.

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در حاشیه حضور در راهپیمایی سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در گفت‌وگو با روسیاالیوم، گفت: سقوط پهپاد اسرائیل توسط پدافند هوایی سوریه در روز شنبه به این اشاره دارد که هر خطایی از سوی اسرائیل در منطقه بدون پاسخ نخواهد ماند. سقوط این پهپاد توسط پدافند هوایی سوریه معادله عدم توازن قوا در منطقه را تغییر داد.

شمخانی در ادامه ضمن رد کردن هر نوع دست داشتن ایران در سقوط پهپاد اسرائیلی، گفت: پدافند هوایی سوریه پهپاد اسرائیلی را که به حریم هوایی این کشور تجاوز کرده بود، ساقط کرد.

ایران در خصوص توان دفاعی و موشکی خود از هیچکس اجازه نخواهد گرفت

مهر نوشت:
علی اکبر ولایتی در حاشیه همایش هم‌اندیشی میهمانان خارجی شرکت‌کننده در جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی با هیئتی فرانسوی به ریاست ژاک هوگارد دیدار و گفتگو کرد. جلسه مذکور با این هیئت که متشکل از برخی وزرا و مقامات عالی سابق و نمایندگان پارلمان کشور فرانسه بود بیش از 2 ساعت به طول انجامید و موضوعاتی از قبیل روابط فی مابین ایران و فرانسه، اوضاع منطقه غرب آسیا، سفر امانوئل مکرون به تهران و ... مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

ولایتی در این دیدار با اشاره به سابقه روابط ایران و فرانسه گفت: ملت های دو کشور از یکدیگر خاطرات خوبی دارند به خصوص در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و حضور امام خمینی(ره) در نوفل لوشاتو که نوعی ارتباط قلبی بین دو ملت ایران و فرانسه برقرار شد.

اهم سخنان وی از این قرار است:

* انتظار ما این بود که آقای امانوئل مکرون در موضوع برجام مواضع مستحکم تری اتخاذ کند نه اینکه به توصیه ترامپ با آلمان و انگلیس در جهت اصلاح برجام نشست برگزار کنند. برجام نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد نخواهد شد. اینکه مواضع دولت فرانسه با فشار و توصیه های ترامپ تغییر می کند نشان دهنده آن است که مدیریت مستقل فرانسه در بلوک غرب دچار اخلال شده است. اما امروز شرکت توتال خود را متغیری از سیاست های دولت ترامپ می بیند. این تفاوت فرانسه امروز با فرانسه زمان میتران است و به نظر می رسد فرانسه می بایست جایگاه واقعی و مستقل خود را به دست آورد.

* در صورتی که مکرون در سفر به تهران در خصوص مذاکرات موشکی مباحثی را مطرح نماید حتما با پاسخ منفی جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد. جمهوری اسلامی ایران درباره توان موشکی خود از هیچ کشوری اجازه نخواهد گرفت و متناسب با نیازهای دفاعی خود به توسعه توان موشکی خواهد پرداخت.

*مصلحت ایران و فرانسه اقتضا می کند که از ثبات و امنیت در سوریه با محوریت بشار اسد دفاع کنند اصلاحات هم بید در دولت سوریه م صورت پذیرد.

* اگر سعودی ها به جنگ با یمن اصرار داشته باشند مطمئن باشید یمن ویتنام سعودی ها خواهد شد.سعودی باید دندان طمع درباره یمن را بکشد. یمنی ها با فرهنگی چند هزار ساله مردم مقاومی هستند که با حداقل ها حاضرند از استقلال خود دفاع کنند و سعودی ها نمی توانند مقاومت مردم یمن را بشکنند.

27214

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر