معرفی برترین تلفن‌های هوشمند شیاومی موجود در بازار ؛ بهمن ۹۶

کمپانی چینی شیاومی شاید در بسیاری از کشورهای غربی کمتر شناخته شده باشد، اما محصولات این کمپانی توانستند با نوآوری‌های جذاب و قدرت بالای خود در بسیاری از کشورهای آسیایی شناخته شوند و بخش بزرگی از بازار فروش تلفن‌های هوشمند در این منطقه را به دست گیرند بطوری که طبق آخرین اطلاعات منتشر شده شیاومی به عنوان چهارمین تولید کننده موفق تلفن‌های هوشمند در چ ...

معرفی برترین تلفن‌های هوشمند شیاومی موجود در بازار ؛ بهمن 96

کمپانی چینی شیاومی شاید در بسیاری از کشورهای غربی کمتر شناخته شده باشد، اما محصولات این کمپانی توانستند با نوآوری‌های جذاب و قدرت بالای خود در بسیاری از کشورهای آسیایی شناخته شوند و بخش بزرگی از بازار فروش تلفن‌های هوشمند در این منطقه را به دست گیرند بطوری که طبق آخرین اطلاعات منتشر شده شیاومی به عنوان چهارمین تولید کننده موفق تلفن‌های هوشمند در چین شناخته شده است و این در حالیست که توانسته کمپانی بزرگ اپل را با تفاوت ناچیز یک درصدی در این رده بندی پشت سر بگذارد. موفقیت‌های شیامی در کشورهای دیگر چشمگیرتر بوده‌اند و برای مثال می‌توان به کشور هند اشاره کرد که شیامی توانست در سه ماهه آخر سال 2017 سامسونگ را پشت سر بگذارد و به تنهایی به عنوان پرفروش‌ترین برند تلفن‌های هوشمند در هند شناخته شود! گرچه سامسونگ کمی با این آمار و ارقام مخالف است و صحت آن را قبول ندارد. اما مهم‌ترین فاکتورهای شیومی در این بازار بزرگ و رقابت سنگین چیست؟ با یک نگاه کلی می‌توان قیمت منصفانه و بازدهی مناسب را دو عامل مهم در محبوبیت این برند چینی دانست که می‌توان حضور آنان را در تک تک محصولات شیاومی مشاهده کرد. در این مقاله به معرفی برترین تلفن‌های هوشمند شیاومی در بازار به همراه نامزدهای رتبه دوم و سوم هر دسته بندی می‌پردازیم، پس تا پایان همراه ما باشید.

برترین تلفن هوشمند شیاومی از نظر امکانات

 

Xiaomi Mi Mix 2

زمانیکه نوبت به معرفی برترین تلفن هوشمند شیاومی می‌رسد، قطعا جایگاه نخست از آن شیاومی Mi Mix 2 خواهد بود. مهم‌ترین نکته درخصوص Mi Mix 2 طراحی زیبا و چشمگیر آن است. صفحه نمایش Mi Mix 2 به همراه حاشیه باریک و استاندارد خود جلوه‌ ویژه‌ای به این تلفن هوشمند داده است و در قسمت پشتی نیز شاهد طراحی مینیمالیست به همراه یک حلقه از جنس طلای 18 عیار دور لنز دوربین آن هستیم که کلاس طراحی Mi Mix 2 را به تنهایی چند پله بالاتر می‌برد! اما پرچمدار شیاومی تنها در بخش طراحی موفق نبوده و سخت افزار آن نیز صحبت‌های زیادی برای ارائه دارد. پردازنده اسنپ دراگون 835 در قلب این تلفن به همراه 6 گیگابایت رم و حافظه داخلی 64، 128 و 256 گیگابایتی موجب می‌شوند تا Mi Mix 2 را به عنوان یکی از قدرتمندترین تلفن‌های هوشمند حال حاضر بازار معرفی کنیم. همچنین یک نسخه Special Edition از Mi Mix 2 در بازار موجود است که با رم 8 گیگابایتی و 128 گیگابایت حافظه داخلی وارد بازار شده است و به عبارتی می‌توان آن را هیولایی پرقدرت نامید! همچنین علاوه بر مشخصات سخت افزاری جنس بدنه این دو مدل نیز متفاوت است. دیگر امکانات Mi Mix 2 شامل صفحه نمایش 5٫99 اینیچی Full HD+ به همراه نسبت تصویر 18:9، دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی و درنهایت باطری 3400 میلی‌آمپری می‌باشد. Mi Mix 2 در بازار از قیمت 520 دلار شروع و درنهایت بسته به مدل و مشخصات آن تا قیمت 630 دلار موجود می‌باشد.

مشخصات شیاومی Mi Mix 2:

  • صفحه نمایش 5٫99 اینچی IPS LCD با رزولوشن 2160 در 1080، 403 ppi
  • پردازنده اسنپ دراگون 835
  • 6/8 گیگابایت رم
  • حافظه داخلی 64/128/256 گیگابایتی، غیرقابل ارتقاء
  • دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی
  • باطری غیر قابل تعویض 3400 میلی‌آمپری
  • اندروید 7٫1
  • ابعاد 8x75.5×7.7 میلی‌متر، 185 گرم

Xiaomi Mi Mix

طراحی سری تلفن‌های Mi Mix تقریبا یکسان بوده است و کمپانی شیاومی تلاش کرده تا طی این زمان استایل این مدل را حفظ کند. اما Mi Mix دارای تفاوت‌های ظاهری مختلفی است. حاشیه اسکرین در Mi Mix نسبت به Mi Mix 2 کمتر است و به همین خاطر فضای کافی برای قرار گیری لنز دوربین جلو فراهم شده است. Mi Mix دارای صفحه نمایش 6٫4 اینچی با رزولوشن 2040 در 1080 است. از سخت افزار Mi Mix می‌توان به پردازنده اسنپ دراگون 821، 4 یا 6 گیگابایت رم، 16 مگاپیکسل دوربین اصلی، باطری 4400 میلی آمپری و جک 3٫5 میلی متری برای هدفون در Mi Mix 2 دیگر شاهد آن نیستیم اشاره کرد. Mi Mix در سال 2016 در چین عرضه شد و سپس به بازار کشورهای دیگری همچون ویتنام و کره جنوبی وارد شد. Mi Mix در آمریکا و اروپا عرضه نشد اما از طریق خرید اینترنتی در تمام نقاط دنیا قابل دسترسی است.

Xiaomi Mi 6

Mi 6 در اپریل سال 2017 معرفی شد. این تلفن هوشمند دارای صفحه نمایش 5٫15 اینچی فولHD است. در قسمت سخت افزار نیز Mi 6 مجهز به یگ پردازنده اسنپ دراگون 835، 4 یا 6 گیگابایت رم، دوربین با لنز دوگانه (یک لنز واد 12 مگاپیکسلی به همراه یک سنسور تله‌فتو 12 مگاپیکسلی) و در نهایت یک باطری 3350 میلی آمپری می‌باشد. همچنین سنسور اثر انگشت این تلفن مانند بسیاری از پرچم‌دارهای مشهور شرکت‌های دیگر در مقابل و برروی دکمه Home تلفن تعبیه شده است. Mi 6 نیز جزو آن دسته از تلفن‌های هوشمندی محسوب می‌شود که جک 3٫5 میلی‌متری هندزفری را حذف کرده است و به این خاطر بسیاری از کاربران آن را جزو انتخاب‌ها یا نامزدهای خود جهت خرید قرار نخواهند داد. همچنین ظرفیت مناسب باطری و تناسب آن با قدرت سخت افزاری تلفن به سادگی می‌تواند شما را یک روز همراهی کند بدون اینکه به مشکل خاصی بخورید. Mi 6 در چین و برخی کشورهای اروپایی مانند اسپانیا عرضه شده است اما خبری از انتشار مستقیم آن در بازار آمریکا وجود ندارد.

برترین تلفن میان رده شیاومی برای استفاده متوسط

Xiaomi Mi Note 3

شیاوی Mi Note 3 در یک سال با Mi Mix 2 وارد بازار شد، اما در ماه سپتامبر. Mi Note 3 مجهز به یک صفحه نمایش 5٫5 فولHD است و قلب تپنده آن در اختیار یک چیپست اسنپ دراگون 660 وجود دارد و درکنار آن دارای 6 گیگابایت رم نیز می‌باشد. یکی از برترین ویژگی‌های Mi Note 3 دوربین با لنز دوگانه آن است که در قسمت پشتی تلفن قرار گرفته‌اند (شامل یک لنز 12 مگاپیکسلی واید و یک لنز 12 مگاپیکسلی تله‌فوتو که امکان زوم اپتیکال 2X را فراهم می‌کند). بوسیله سیستم پیشرفته و امکانات مناسب دوربین Mi Note 3 می‌توانید عکس‌هایی با مدل و استایل محبوب این روزها را ثبت کنید که برای اشتراک گذاری برروی شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام بسیار مناسب هستند. Mi Note 3 علاوه بر لنزهای نام برده دارای یک سنسور 16 مگاپیکسلی است که کمپانی شیاومی از آن با عنوان Adaptable AI Beautify Mode یا هوش مصنوعی زیباکننده یاد می‌کند است که می‌تواند بدون از بین بردن کیفیت عکس به شما کمک کند تا یک افکت Realistic یا واقعیت‌گرای طبیعی را برروی تصاویر خود اعمال کنید. بوسیله این تکنولوژی می‌توانید تغییرات دیگری مانند بزرگ کردن مردمک چشم یا باریک‌تر کردن گونه، حذف جای جوش و زخم برروی صورت و… را نیز برروی تصاویرتان اعمال کنید. Mi Note 3 همچنین دارای یک باطری 3500 میلی آمپری و همچنین تکنولوژی تشخیش چهره نیز می‌باشد. نسخه 64 گیگابایتی تلفن با قیمت 395 دلار و نسخه 128 گیگابایتی تلفن با قیمت 460 دلار به فروش می‌رسد، به علاوه یک نسخه ویژه از تلفن با رنگ آبی نیز در بازار با قیمت 475 دلار و با حافظه 128 گیگابایتی موجود است.

مشخصات شیاومی Mi Note 3:

  • صفحه نمایش 5٫5 اینچی IPS LCD با رزولوشن 1920 در 1080، 401 ppi
  • پردازنده اسنپ دراگون 660
  • 6 گیگابایت رم
  • حافظه داخلی 64/128 گیگابایتی، غیرقابل ارتقاء
  • دوربین اصلی دوگانه 12 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی
  • باطری غیر قابل تعویض 3500 میلی‌آمپری
  • اندروید 7٫1
  • ابعاد 6x 74.6 x 7.6 میلی‌متر، 163 گرم

Xiaomi Mi Max 2

می‌توان Mi Max 2 را از خانواده فبلت‌ها دانست، با توجه به صفحه نمایش 6٫44 اینچی فولHD آن. با توجه به ابعاد بسیار بزرگ صفحه نمایش، طبیعیست که این تلفن مجهز به یک باطری قدرتمند 5300 میلی آمپری نیز باشدکه از قابلیت شارژ سریع 3٫0 نیز پشتیبانی می‌کند و به همین خاطر پس از یک ساعت شارژ شدن 68 درصد باطری قابل استفاده خواهد داشت. پردازنده مرکزی دستگاه یک چیپست اسنپ دراگون 625 است و دارای 4 گیگابایت رم نیز می‌باشد. دوربین اصلی تلفن 12 مگاپیکسل است و نسبت صفحه به بدنه اصلی آن نیز مانند Mi Mix 2 کم نیست، پس با توجه به بزرگی صفحه نمایش و همچنین فضای بدنه اصلی تلفن در اطراف آن می‌توان گفت دست گرفتن و جابجایی Mi Max 2 کمی سخت خواهد بود. با توجه به تمام خصوصیات و ویژگی‌های Mi Max 2، این تلفن را به افرادی توصیه می‌کنیم که زمان زیادی را صرف دیدن فیلم و سریال یا انجام بازی‌های ویدیویی میکنند. همچون بسیاری از دیگر محصولات شیاومی، Mi Max 2 در بازار کشورهایی نظیر چین و هند برای خرید موجود است.

Xiaomi Redmi 5 Plus

شیاومی Redmi 5 Plus دسامبر سال گذشته وارد بازار شد. این تلفن هوشمند دارای صفحه نمایش 5٫99 اینچی فولHD به همراه نسبت تصویر محبوب و پرکاربرد 18:9 است. نمیتوان حاشیه این تلفن را نادیده گرفت، اما نسبت صفحه نمایش به ابعاد بدنه آن در قسمت جلویی تلفن آنقدر کم است که چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد. Redmi 5 Plus دارای پردازنده اسنپ دراگون 625 و رم 3 یا 4 گیگابایتی می‌باشد. همچنین به دلیل صفحه نمایش بزرگ استفاده شده در آن Redmi 5 Plus دارای یک باطری 4000 میلی آمپری و همچنین دوربین 12 مگاپیکسلی است و سنسور اثر انگشت آن نیز در قسمت پشتی آن تعبیه شده است. Redmi 5 Plus طراحی بدنه زیبایی دارد و در چهار رنگ مختلف آبی، طلایی، رزِ طلایی و مشکی در بازار موجود است. هم‌اکنون این تلفن هوشمند تنها در چین قابل خرید است اما به زودی راه خود را به سوی بازار کشورهای مختلف باز خواهد کرد.

به‌ صرفه‌ترین / اقتصادی‌ترین تلفن هوشمند شیاومی

Xiaomi Mi A1

شیاومی Mi A1 اولین مدل از سری تلفن‌های هوشمند کمپانی شیاومی است که دارای Android One یا نسخه خام سیستم عامل اندروید بدون MIUI برروی آن می‌باشد. با وجود اینکه Mi A1 یک مدل اقتصادی محسوب می‌شود اما باز هم شاهد سخت افزار کاربردی و قدرتمند در این تلفن هوشمند هستیم. پردازنده Mi A1 اسنپ دراگون 625 است و دارای 4 یا 6 گیگابایت رم می‌باشد. صفحه نمایش 5٫5 اینچی فولHD و دوربین 12 مگاپیکسلی آن (شامل یک لنز 12 مگاپیکسلی واید و یک لنز 12 مگاپیکسلی تله‌فوتو که امکان زوم اپتیکال 2X را فراهم می‌کند) از دیگر خصوصیات مثبت Mi A1 محسوب می‌شود. همچنین Mi A1 دارای دوربین 5 مگاپیکسلی در مقابل خود برای گرفتن سلفی، بدنه‌ای از جنس فلز، باطری 3080 میلی آمپری که از قابلیت شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند، سنسور اثر انگشت، حافظه داخلی قابل ارتقاء بوسیله مموری کارت و جدیدترین بروز رسانی سیستم عامل اندروید یعنی اندروید 8 یا Oreo می‌باشد. Mi A1 در بسیاری از کشورها با قیمت 235 دلار به فروش می‌رسد.

مشخصات شیاومی Mi A1:

  • صفحه نمایش 5٫5 اینچی IPS LCD با رزولوشن 1920 در 1080، 403 ppi
  • پردازنده اسنپ دراگون 625
  • 4 گیگابایت رم
  • حافظه داخلی 64 گیگابایتی، قابل ارتقاء تا 128 گیگابایت
  • دوربین اصلی دوگانه 12 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی
  • باطری غیر قابل تعویض 3080 میلی‌آمپری
  • اندروید 7٫1
  • ابعاد 4x 75.8 x 7.3 میلی‌متر، 165 گرم

Xiaomi Redmi 5A

شیاومی مدل Redmi 5A را در نوامبر سال 2017 معرفی کرد و پس از وارد شدن آن به بازار در کمتر از یک ماه بیش از یک میلیون نسخه از آن در جهان به فروش رسید. محصول موفقی شیاومی که پس از Redmi 4A در سری معرفی و عرضه شد دارای صفحه نمایش 5 اینچی HD به همراه پردازنده اسنپ دراگون 425 است. همچنین Redmi 5A دارای دو مدل مختلف است، یک مدل با 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی و مدل دیگر با 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی. Redmi 5A همچنین دارای یک باطری 3000 میلی آمپری است و مجهز به یک دوربین 13 مگاپیکسلی نیز می‌باشد. هم‌اکنون اندروید 7٫1٫2 برروی این تلفن قابل استفاده است. Redmi 5A تنها در بازار چند کشور قابل خریداری می‌باشد.

Xiaomi Redmi 5

می‌توان شیاومی Redmi 5 را نسخه کوچک‌تر و ضعیف‌تر از Redmi 5 Plus دانست. این تلفن هوشمند دارای یک صفحه نمایش 5٫7 اینچی HD+ است، به این معنی که دارای نسبت تصویر 18:9 می‌باشد. همچنین Redmi 5 دارای پردازنده اسنپ دراگون 450، 2 یا 3 یا 4 گیگابایت رم، باطری 3300 میلی‌ آمپری، 12 مگاپیکسل دوربین و بدنه‌ای فلزی می‌باشد. همچنین سنسور اثر انگشت آن در قسمت پشتی تلفن تعبیه شده است. Redmi 5 تنها در بازار کشور چین عرضه شده است و در چهار رنگ طلایی، مشکی، رزِ طلایی و آبی قابل خرید است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر