ماهان شبکه ایرانیان

معاون وزیر امور خارجه:

بودجه دخالت آمریکا در خاورمیانه به اندازه کل بودجه ایران است

شهریار- معاون کنسولی وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ۶۴میلیارد دلار مالیات مردم آمریکا فقط برای دخالت در خاورمیانه اختصاص پیدا کرد، این رقم دخالت آمریکا در منطقه به اندازه بودجه کل کشور ما است.

بودجه دخالت آمریکا در خاورمیانه به اندازه کل بودجه ایران است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن قشقاوی ظهر یکشنبه در جمع راهپیمایان 22 بهمن اندیشه طی سخنانی گفت: تمامیت ارضی ایران در جنگ های متعدد مورد تعرض قرار گرفت، اما در زمان انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک کشور ما مورد تعرض قرار نگرفت و این ارزش رشادت های 8 سال دفاع مقدس و انقلاب شکوهمند اسلامی را می رساند.

وی گفت: روحانیت در طول تاریخ حتی زیر یک قرارداد استعماری امضا نکرده است، امروز ایران اسلامی نفوذ طبیعی و فرهنگی در منطقه دارد، استعمارگران غربی کشور ما که مرکز علم و دانش بود، عقب نگاه داشتند، پس از انقلاب اسلامی نیز صدام ادعا کرد، که خوزستان متعلق به عراق است، جنگ ایران و عراق با هدف تجزیه ایران آغاز شد.

معاون کنسولی وزیر امور خارجه با بیان این که داعش تا 30 کیلومتری ایران و در 20 کیلومتری «اربیل» پیش روی کرده بود، گفت: حاج قاسم سلیمانی به 200 متری داعش رفت و با تکفیری ها جنگید، 30 کیلومتری «دیاله» مرز ما است، این طوری ایران رفت و امنیت عراق و امنیت کشور خود را تامین کرد.

وی با بیان این که داعش به سمت کردستان پیش روی می کرد، گفت: دیپلماسی ما و نیز قدرت نظامی این کشور بود، که جلوی داعشی ها را گرفت، عوامل داعش تا مجلس شورای اسلامی نیز آمدند.

قشقاوی با انتقاد از برخی مطالب که نسبت به حضور ایران در منطقه و خرج پول در این کشورها اعتراض می کند، گفت: بودجه سیاست خارجی ما و نیز بودجه نظامی کشور ما از تمام کشورهای عربی منطقه کم تر بوده و اصلا قابل مقایسه نیست، در همین سال میلادی 2018 بودجه نظامی آمریکا 700 میلیارد دلار است، 64 میلیارد دلار مالیات مردم آمریکا فقط برای دخالت در خاورمیانه اختصاص پیدا کرد، این رقم دخالت آمریکا در منطقه به اندازه بودجه کل کشور ما است، دشمن جوانان ما را پرپر کردند، آن ها دشمن ما هستند.

راهی جز یاری کردن دین خدا  و یار و غم خوار یکدیگر بودن نداریم

وی اضافه کرد: بله ضعف هایی در کشور داریم که این ضعف خود ما است، در جنگ «احد» بسیار بر پیامبر(ص) سخت گذشت، قاعده این است، زمانی که غفلت کنید، شکست می خورید، در نظام اسلامی نیز همین طور است، چطور می شود نسبت به اختلاس ها، بدحجابی ها، رانت خواری ها، عروسی های آنچنانی بی تفاوت باشیم، این ها دین خدا است، زمانی که دین خدا را زیر پا بگذارید، خداوند عهد اخوت با کسی نبسته است، امروز حضور و حمایت های مردم نیز به برکت خون شهدا است.

معاون کنسولی وزیر امور خارجه با بیان این که کشور ما نیروی نظامی آنچنانی در سوریه و منطقه ندارد، گفت: جوانان سلحشور ما می روند و تجارب نظامی خود را در اختیار کشورهای جبهه مقاومت قرار می دهند و برخلاف من دیپلمات، حقوق چندانی هم ندارند، این ها همه جوان هستند، مادران و زن خود را در خانه گذاشته و رفتند، شاید از جهاتی فضیلت این شهدا بالاتر از شهدای دفاع مقدس باشد، که بدون حقوق و یا حقوق ناچیز با نیروی ایدئولوژیکی مانند داعش می جنگند.

قشقاوی گفت: ما با نیرو و جنگ کلاسیک توان مقابله با داعش با ذهنیت ایدئولوژیک تکفیری نداشتیم و فقط یک جوان حزب اللهی می تواند در برابر این نیروی تکفیری بایستد.

وی گفت: هیچ راهی نداریم، جز این که دین خدا را یاری کرده و یار و غم خوار یکدیگر باشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان