ماهان شبکه ایرانیان

گزارش ایسنا از هفتمین روز بررسی بودجه ۹۷

مجوز مجلس برای برداشت ۵۲۵۷ میلیارد تومان از هزینه ماهانه شرکت‌های دولتی، بخشش جرائم مشروط به پرداخت اصل و سود تسهیلات بانکی، موافقت مجلس با افزایش سرمایه بانک‌های ملی و توسعه صادرات ایران و مسکن و... مهمترین مصوبات امروز نمایندگان در جریان بررسی جزئیات بودجه ۹۷ است.

گزارش ایسنا از هفتمین روز بررسی بودجه 97

به گزارش ایسنا، جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان و به ریاست علی لاریجانی برگزار شد و ادامه بررسی لایحه بودجه 97 و رسیدگی به بندهای الحاقی به تبصره 16 در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

بخشش جرائم مشروط به پرداخت اصل و سود تسهیلات بانکی شد

در هفتمین روز از رسیدگی مجلس به لایحه بودجه 97، نمایندگان مجلس شورای اسلامی بخشش جرائم بانکی را مشروط به اختیار رییسان شعبه‌های بانکی و پرداخت اصل و سود تسهیلات کردند. نمایندگان تصویب کردند که به منظور تشویق تولیدکنندگان و تسویه مطالبات بانکها و موسسات مالی و اعتباری، چنانچه مشتریان بدهی معوق خود که تا سال 1396 سررسید شده باشد را از تاریخ سر رسید تا پایان شهریورماه 1397 تسویه کنند، بانکها و موسسات مالی و بانکی مکلفند اصل و سود خود را مطابق قرارداد اولیه و بدون احتساب جریمه دریافت و تسویه کنند.

موافقت مجلس با افزایش سرمایه بانک‌های مسکن و توسعه صادرات ایران و مسکن

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد کمیسیون اقتصادی مجلس برای افزایش 20 هزار میلیارد ریالی سرمایه بانک توسعه صادرات ایران و افزایش سرمایه 30 هزار میلیارد ریالی بانک مسکن ایران موافقت کردند.

مجوز مجلس برای برداشت 5257 میلیارد تومان از هزینه ماهانه شرکت‌های دولتی

همچنین مجلس با برداشت ماهانه معادل یک درصد از یک‌دوازدهم هزینه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت سودده که مبلغی بالغ بر 5257 میلیارد تومان می شود، موافقت کرد.

مجوز مجلس به صندوق توسعه ملی برای سپرده‌گذاری 15 هزار میلیاردی در بانک‌ها

در ادامه دهمین جلسه رسیدگی مجلس به لایحه بودجه 97 نمایندگان مجلس شورای اسلامی به صندوق توسعه ملی مجوز دادند تا معادل ریالی 150 هزار میلیارد ریال با نرخ صفر درصد و مطابق برنامه ششم در بانک‌های کشور سپرده‌گذاری کند.

مجلس با صدور کارت اشتغال مخالفت کرد

همچنین مجلس بندی از لایحه بودجه را حذف کرد که در این بند صدور کارت اشتغال پیش بینی شده بود. این بند مخالف ماده 12 برنامه ششم توسعه بود که برای تصویب به رای دو -سوم نمایندگان احتیاج داشت که نمایندگان با 76 رای موافق، 101 رای مخالف و 4 رای ممتنع از مجموع 225 نماینده حاضر در مجلس با اصل این بند مخالفت کردند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان