المپیک زمستانی 2018 از راه رسیده و مسابقات مختلف و جذاب آن با نمایندگانی از سراسر دنیا قصد به چالش کشیدن یکدیگر و درنهایت پیروزی در این مسابقات رادارند. اما در این بین جای یک مسابقه خالی است.
ورزشهای زمستانی مانند لوژ یکنفره، مسابقه روی زمینیخ زده بین دو گروه، اسکی جامپینگ و مواردی ازایندست که هرکدام تکمیلکننده بازیهای المپیک زمستانی هستند را بهشخصه ترجیح میدهم با یک مسابقه هیجانانگیز و جذاب اتومبیلسواری بهعنوان یک ورزش رسمی این بازیها تعویض کنند. البته ناگفته نماند که دومین المپیک مدرن معاصر که در سال 1900 در پاریس فرانسه برگزارشده بود، هم دارای مسابقات اتومبیلسواری وهم موتورسواری بود.
بنابراین اگر مسابقات اتومبیلسواری نیز یکی از رشتههای رسمی المپیک میبود، به نظر شما چه شکل و شمایلی به خود میگرفت؟ در ابتدا باید به این پرسش پاسخی داد که کدام ماشینهای مسابقهای هستند که برازنده اینچنین مسابقات نفسگیر و هیجانانگیزی خواهند بود؟
سری مسابقات استقامتی GT بهتر بود که محصولات ارائهشده در این مسابقات را از خودروهای جادهای انتخاب میکردند. این حرکت جالب میتوانست باعث یک رابطه خوشایند و مثبت بین تماشاگران و طرفداران این بازیها با خودروهای موجود در این سری از مسابقات شود و درست مخالف سری مسابقات فرمول 1 و Spec Series میتواند با محدوده طراحی و انتخاب مواد مصرفی بهکاررفته در خودروی زیادی از جانب شرکتهای سازنده روبرو شود.
ازآنجاییکه هر کشوری که در این مسابقات احتمالی المپیک ناگزیر به انتخاب یک خودروی خاص برای شرکت در مسابقات خواهد بود، پس آنها میبایست خودرویی را که متناسب با سطح فنی شرکتهای سازنده کشورشان و همچنین نشاندهنده آخرین فناوریهای ساختهشده و بهکاررفته در آنها باشد وارد این میدان هیجانانگیز شوند.
با چرخان همراه باشید تا خودروهای احتمالی که اگر قرار بود نمایندگان کشورهای خود در مسابقات المپیک باشند را به شما عزیزان معرفی کنیم:
نماینده فرانسه: بوگاتی شیرون
فکر میکنم هیچ خودرویی بهتر از بوگاتی شیرون توان معرفی کشور فرانسه و سطح مهندسی آن را بهعنوان یک خودروساز ندارد. اما این شرکت مجبور خواهد بود برای شرکت در این مسابقات با این خودروی قدرتمند، دست به کمی تغییرات نیز بزند. ما در اینجا قوانینی داریم که لازمه ورود خودروها به این بازیها هستند.
شیرون قدرتمندتر از آن است که برایش بتوان رقیب جدی پیدا کرد. پس بهمنظور عادلانهتر کردن شرایط فرانسویها میبایست خودروی فوق قدرتمند 1500 اسب بخاری را که 4 عدد توربو در موتور 16 سیلندر W شکل آن بهکاررفته است، با حذف 2 عدد توربو و کاهش قدرت موتور، توانش را به حدود 500 تا 700 اسب بخار کاهش دهند.
نماینده آلمان: مرسدس AMG GT R
شاید شما فکر کنید که آئودی R8 نیز توان نمایش قدرت مهندسی و طراحی خارقالعاده آلمانیها را برای این بازیها داشته باشد. اما برای کشور آلمان این خودرو انتخابشده است زیرا این خودرو میتواند نماینده یکی از قدیمیترین شرکتهای خودروسازی در جهان باشد که تا به امروز به بقای خود ادامه داده است. شرکتی که با 90 سال سابقه ساخت خودروهای باکیفیت و خوشچهره و البته قدرتمند (البته باید گفت که در اصل با ساخت اولین ماشینی که نام «بنز» روی آن انتخابشده بود، به 133 سال قبل برمیگردد) مستحق شرکت در این مسابقات بهعنوان نماینده آلمان است.
نماینده بریتانیا: مک لارن 650S GT3
بریتانیا نیز مانند آلمان نمایندههای ارزشمند و سرسختی برای معرفی به بازیهای المپیک خواهد داشت. نمایندههایی مانند، جگوار، استون مارتین و بنتلی همگی گزینههای مطرح و بانام و نشانی برای این بازیها هستند. اما مک لارن شرکتی است که میبایست نماینده پادشاهی متحده بریتانیا بهعنوان یک رقیب سرسخت برای این مسابقات باشکوه باشد.
درست مخالف اسامی دیگر که نامبرده شد، این شرکت خلوص بریتانیایی خود را در طی زمان هم با مالکیت بریتانیایی خود و هم با ساخت خودروهایش درجایی که دفتر اصلی آن قرار دارد، حفظ کرده است. این خودرو نیز مانند بوگاتی شیرون قدرتی فراتر از بازیهای المپیک داشته و میبایست مهندسان آن فکری برای کم کردن قدرت این خودرو برای ورود به این بازیها داشته باشند.
نماینده ایتالیا: فراری 488 GTB
دلیل مشخصی که این خودرو بهعنوان نماینده کشور صاحب سبک طراحی ایتالیا انتخابشده است این است که این خودرو قبلاً هم در مسابقات استقامتی در سراسر جهان شرکت کرده است.
خودرویی که نسل قبل از آن یعنی 458 Italia یک مدل بسیار موفق در این سری از مسابقات بود. برای شرکت نامآشنای فراری ایجاد یک گروه باتجربه و موفق برای هدایت 488 GTB در مسابقات پیونگ چانگ کار آسانی خواهد بود.
نماینده ژاپن: نیسان GT-R
احتمالاً در این مورد و انتخاب نیسان جی تی آر نیز شما باکمی تردید مواجه شده باشید. شاید فکر کنید که آکورا NSX گزینه بهتری برای انتخاب این بازیها باشد. اما باید گفت که یکی از قوانین احتمالی این بازیها ساخت خودروی نماینده آن کشور در خاک همان کشور است. اما تجارت آزاد و قدرت دلار باعث شده که آکورا مدل NSX خود را در اوهایو ایالاتمتحده تولید کند.
اما در طرف دیگر، نیسان GTR نهتنها در خاک ژاپن تولید میشود بلکه یک نماینده با اصل و نصب از کشوری قدرتمند مانند ژاپن است که میراث امپراتوری آن را بر دوش میکشد. این خودرو نسبت به اکورا NSX بیشتر ژاپنی بوده و بنابراین لباس کشور ژاپن را برای مسابقات المپیک زمستانی پیونگ چانگ به تن میکند.
نماینده ایالات متحده: فورد GT
باید یک تسلیت خشکوخالی به شرکت شورلت بابت انتخاب فورد GT بهعنوان سفیر کشور آمریکا دربازیهای موتور اسپرت المپیک گفت. درست دو سال قبل شرکت فورد تولد 50 سالگی مدل GT40 خود را که در سال 1966 در مسابقات لمانس به پیروزی رسید، جشن گرفت.
این گزینه یکی از بهترین خودروهایی است که میتواند شانس آمریکا را برای پیروزی در این مسابقات پرهیجان امتحان کند.