ماهان شبکه ایرانیان

جزییات حمله به دفتر اسنپ در کرمان

استارتاپ‌ها در ایران مشکلات زیادی دارند اما برای اولین بار است که ۱۵۰ نفر به شکل هماهنگ به دفتر یک استارتاپ حمله می‌کنند تا مانع تغییر شوند.

جزییات حمله به دفتر اسنپ در کرمان

استارتاپ‌ها در ایران مشکلات زیادی دارند اما برای اولین بار است که 150 نفر به شکل هماهنگ به دفتر یک استارتاپ حمله می‌کنند تا مانع تغییر شوند.

استارتاپ‌های حوزه تاکسی آنلاین که امروز تعداد آنها از 30 عدد افزایش داشته در سال‌های اخیر با چالش‌های بسیاری رو به رو بوده‌اند اما اکنون در بیشتر شهرها پذیرفته شده‌اند. با این حال هنوز هم مقاومت‌هایی در برابر تغییر و پذیرفتن استارتاپ‌های جدید وجود دارد.

روز گذشته 150 نفر که به گفته شاهدان عینی متشکل از اتحادیه آژانس‌داران و رانندگان آژانس بودند به دفتر اسنپ در کرمان مراجعه کردند و مانع از فعالیت این استارتاپ شدند؛ اتفاقی که در همان زمان در کانال تلگرام و توییتر دیجیاتو منعکس شد. به گفته اسنپ این اتفاق با ضرب و شتم کارکنان و همچنین تخریب دفتر این استارتاپ همراه بوده است.

اکنون «ژوبین علاقبند»، نایب رییس هیات مدیره در این باره بیانیه‌ای را منتشر کرده‌ است که در آن می‌خوانیم:

«کارکنان اسنپ که در این حادثه آسیب‌ دیده‌اند به بیمارستان منتقل شده‌اند و خوشبختانه حال عمومی‌‌شان رو به بهبود است. این افراد همگی از بین جوانان بومی کرمان هستند و در حالی که مشغول تدارک آغاز فعالیت اسنپ در کرمان بودند مورد حمله و ضرب و شتم قرار گرفتند.

این حادثه از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است. اسنپ تمام مجوز‌های قانونی مورد نیاز برای آغاز خدمات‌رسانی در شهر کرمان را در اختیار دارد و در تعامل با مراجع ذی‌صلاح و به طور خاص اداره اماکن نیروی انتظامی است.

این اولین بار نیست که در بدو ورود اسنپ به یک شهر مورد کم‌لطفی عده‌ای قرار می‌گیریم. طبق تجربه می‌دانیم که عموم مردم شهر کرمان با این عده هم‌نظر نیستند و باور داریم که بهره‌مندی از سرویس حمل‌ونقل مناسب و مقرون‌به‌صرفه حق تمام شهروندان است.

اسنپ 3 سال پیش فعالیت خود را با اتکا به دانش و فناوری روز آغاز کرد و آمد تا زندگی مردم ایران را راحت‌تر کند. خوشبختانه مردم نیز آن را پذیرفته‌اند و همواره مورد اقبال عموم قرار گرفته است. تهدید و ارعاب عده قلیلی که تنها منفعت خودشان را در نظر می‌گیرند نمی‌تواند مانع خدماتی شود که نفع عموم مردم را در نظر دارد.»

پیش از این «راشا شیدماهر»، مدیر بازاریابی اسنپ نیز در گفتگو با دیجیاتو از مشکلات فرهنگی برای گسترش فعالیت این استارتاپ گفته بود. شیدماهر در پاسخ به این سوال دیجیاتو که چرا اسنپ فعالیت برون‌مرزی خود را آغاز نمی‌کند، گفته بود که این استارتاپ هنوز در شهرهای کوچک‌تر ایران با مشکلاتی مواجه می‌شود که حل کردن‌ آنها زمان‌گیر است و همین موضوع باعث کاهش سرعت توسعه آن می‌شود.

به نظر می‌رسد روز گذشته اسنپ شاهد محسوس‌ترین ترمز داخلی در تاریخ فعالیت خود بوده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان