به گزارش خبرنگار مهر، این کتاب با طراحی مسیرهای پنج گانه گردشگری در قالب پکیجهای فرهنگی برای تور اپراتورها، بازار جدیدی از ایران را با گرایش پست مدرن پیش روی تور اپراتورهای دنیا قرار میدهد.
این کتاب طبق استانداردهای بینالمللی به دو زبان فارسی و انگلیسی و با نگارشی روایی و احساسی به توصیف ایران پرداخته و از دریچه دوربین انجمن عکاسان میراث فرهنگی به صورت تصور محور جاذبههای بیبدیل و واقعی، میهنمان را با صدها عکس زیبا به نمایش گذاشته است.
کتاب سال گردشگری ایران، مخاطب را به تماشای رقصهای محلی در خراسان و کردستان، به شنیدن صدای قلمِ قلمزنان اصفهان، به رنگین کمان اقوام و مذاهب در آذربایجان، به تمدن هزار ساله شهر سوخته، به گالری نقاشیهای خوش رنگ بر روی لباسهای مردمان در گیلان، به صدای موسیقی حاج قربان در خراسان و به سادگی و میهمان نوازی مردمان سیستان و لرستان و هزاران هزار آیین از رقص و گویش و موسیقی و مذاهب و معماری و تنوع غذایی دعوت میکند.
کتاب «عکس گردشگری و هتل ایران» که اثری تازه از ماهنامه گردشگری «ایرانا» به مدیرمسئولی عبدالرضا وثوقی و سردبیری جلال امیری شکیبا است، در 488 صفحه در قطع رحلی منتشر شده است.