به قلم مجید تهرانیان؛

کتاب «دانشگاه، ارتباطات و توسعه ملی در ایران» چاپ شد

کتاب «دانشگاه، ارتباطات و توسعه ملی در ایران» اثر مجید تهرانیان به کوشش هادی خانیکی چاپ شد.

کتاب «دانشگاه، ارتباطات و توسعه ملی در ایران» چاپ شد

به گزارش خبرنگار مهر، این کتاب مجموعه‌ای از نوشتارهای پژوهشی مجید تهرانیان و تلاشی است برای پاسخ به یک پرسش مهم تاریخی: «دانشگاه برای برآوردن کدام نیاز جامعه و کشور تأسیس شده است و در کدام سوی کیفی و کمّی باید توسعه یابد؟»

این کتاب از فصل‌های چهارگانه‌ای تشکیل شده که در پیوند انضمامی و مفهومی با یکدیگر قرار دارند. فصل اول به موضوع پیچیده‌ مهاجرت نخبگان «فرار مغزها» می‌پردازد و علت‌های مختلف آن را می‌کاود. فصل دوم ضمن مروری تاریخی بر تکوین مفهوم «دانشگاه» و کارکرد آن در جوامع سنتی و صنعتی در غرب، می‌کوشد دست به مطالعه‌ای تطبیقی درباره‌ فرآیند تاریخی شکل‌گیری دانشگاه در ایران بزند. در این فصل نگارنده یک‌بار دیگر به موضوع «فرار مغزها» می‌پردازد و تلاش می‌کند با نگاهی به آینده، چشم‌اندازی از توسعه‌ نظام دانشگاهی در ایران ترسیم کند.

این آینده‌نگری در فصل سوم هم ادامه پیدا می‌کند و نهایتاً کتاب با فصل چهارم ــ که خود متشکل از سه نوشتار مجزاست ــ به پایان می‌رسد که مضمون عمده‌ آن عبارت است از نسبت رسانه‌ها با توسعه‌ علمی و آموزشی در ایران.

کتاب «دانشگاه، ارتباطات و توسعه ملی در ایران» به بهای 14 هزار تومان  از سوی انتشارات پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی تهران روانه بازار نشر شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر